Terminat0r Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg har merket at fysikken i år i 2. klasse ikke går så bra, og forventer en ganske dårlig karakter der. Det jeg lurer på er om jeg, i 3. klasse kan velge et ekstra fag for å fjerne fysikken jeg har hatt i år, og sette på det nye faget i stedenfor fysikken? Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ja det kan du, hvis du fortsetter på 2 andre fag i den linjen du tar (f. eks. tar du realfagslinje og har kjemi, matte og fysikk i andre klasse kan du velge bort fysikk om du tar kjemi og matte i 3dje). Lenke til kommentar
Terminat0r Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Hm, jeg har nå fysikk, matte og kjemi + næringlivsøkonomi. Neste år har jeg tenkt å velge IT 1, IT2 og matte... holder det med disse 3 fagene bare, eller må jeg ha med enda et fag til? takk for svar forresten Endret 21. april 2010 av Terminat0r Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 To fag til topps innefor valgt linje, innen realfag så må du ha to realfag der du tar f. eks R1+ R2 og Bi 1 og Bi 2 + flere fag for å fylle ut antall timetall som tregs for å få generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Tror det skal gå siden du tar IT1 og IT2, matten må da være fortsettelse fra matten i år (f. eks. r1 --> r2). Lenke til kommentar
Terminat0r Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 (endret) jepp, får vel håpe det, men det bekymrer meg om at jeg kanskje har altfor få fag i løpet av 2 år. Endret 21. april 2010 av Terminat0r Lenke til kommentar
Okse_ku Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Sålenge du har 30 timer/uken per år har du nok. Endret 22. april 2010 av Okse_ku Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Først ville jeg gått til rådgiver på skolen og spurt hun/han, de er helt sikre på hva som går og hva som ikke går. Jeg tror du må fortsette med 2 fag innenfor ditt programområde fra 2. klasse. For deg vil det si at du må fortsette med matte og kjemi til neste år. Jeg vet ikke om det går greit hvis du tar IT 1 + 2. Da ender du jo opp med det samme som om du hadde tatt IT i vg2. Dette er bare hva jeg tror, men som sagt spør rådgiver Lenke til kommentar
wingardium Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Hm, jeg har nå fysikk, matte og kjemi + næringlivsøkonomi. Neste år har jeg tenkt å velge IT 1, IT2 og matte... holder det med disse 3 fagene bare, eller må jeg ha med enda et fag til? takk for svar forresten Dette skulle nok holde. Som nevnt må matematikken være fordypning(R2 eller S2). Har noen i klassen (VG3) som har Biologi 1, Biologi 2 og matematikk S2 som programfag, så ser ikke noen grunn til at du ikke skal få lov. Endret 22. april 2010 av Saond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå