Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Elever med fritak i fag, lavere prioritert ved inntak til VG2/VG3`?

Anbefalte innlegg

Jeg gikk vg1 studiespes i forrige skoleår, nå går jeg VG1 TIP, har fritak i 4 fag, det jeg lurte på er at på terminkarakterene, så sto bare de faga jeg har nå, ikke de karakterene i de faga jeg har fritak, f.eks norsk og engelsk osv. sto at jeg hadde 5 fag, men ossen er det når jeg søker til VG2? blir jeg lavere prioritert? siden det står bare 5 fag istedet for 9 eller 10 på vitnemålet? blir snittet regnet med de faga jeg har nå?, eller lagt sammen med karakterene jeg fikk i fritakfaga ifjor? ;=)

Er det liksom vanskeligere å komme inn på vg2 for meg som har fritak enn en som har alle faga, hvis f.eks det er 1 skoleplass igjen, og jeg har f.eks 0.1 mer i snitt enn den andre, får den andre plassen fordi han/hun har full timeplan med alle fag?

Håper på raske svar :)

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke bli nedprioritert fordeom du ikke har "full timeplan" siden du har alerede bestått i allmenfaga for VG1 Yrkesfaglig.

Så når du søker så vil Allmenfags karakterene dine fra VG1 studiespes brukes på VG1 TIP, dette gjelder bare for følgende fag som du har i VG1 Yrkesfaglig:

Engelsk, Kroppsøving, Matematikk 1PY (praktisk), Naturfag og Norsk

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du vil ikke bli nedprioritert fordeom du ikke har "full timeplan" siden du har alerede bestått i allmenfaga for VG1 Yrkesfaglig.

Så når du søker så vil Allmenfags karakterene dine fra VG1 studiespes brukes på VG1 TIP, dette gjelder bare for følgende fag som du har i VG1 Yrkesfaglig:

Engelsk, Kroppsøving, Matematikk 1PY (praktisk), Naturfag og Norsk

Lurer på enda en ting, jeg har hørt jeg får fritak vg2 og? er det sant? :p i engelsk, norsk og samfunn?

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...