Jaudu Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Jeg gikk vg1 studiespes i forrige skoleår, nå går jeg VG1 TIP, har fritak i 4 fag, det jeg lurte på er at på terminkarakterene, så sto bare de faga jeg har nå, ikke de karakterene i de faga jeg har fritak, f.eks norsk og engelsk osv. sto at jeg hadde 5 fag, men ossen er det når jeg søker til VG2? blir jeg lavere prioritert? siden det står bare 5 fag istedet for 9 eller 10 på vitnemålet? blir snittet regnet med de faga jeg har nå?, eller lagt sammen med karakterene jeg fikk i fritakfaga ifjor? ;=) Er det liksom vanskeligere å komme inn på vg2 for meg som har fritak enn en som har alle faga, hvis f.eks det er 1 skoleplass igjen, og jeg har f.eks 0.1 mer i snitt enn den andre, får den andre plassen fordi han/hun har full timeplan med alle fag? Håper på raske svar Endret 21. april 2010 av Jurigs Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Slettet Endret 21. april 2010 av jdmik Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Han skrev et innlegg, mest sannsynligvis med et uhell elns, og ville ikke ha det der. Så han slettet teksten. Her får du en gratis bump forresten, siden jeg ikke aner noe om det du spør om Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Du vil ikke bli nedprioritert fordeom du ikke har "full timeplan" siden du har alerede bestått i allmenfaga for VG1 Yrkesfaglig. Så når du søker så vil Allmenfags karakterene dine fra VG1 studiespes brukes på VG1 TIP, dette gjelder bare for følgende fag som du har i VG1 Yrkesfaglig: Engelsk, Kroppsøving, Matematikk 1PY (praktisk), Naturfag og Norsk Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Du vil ikke bli nedprioritert fordeom du ikke har "full timeplan" siden du har alerede bestått i allmenfaga for VG1 Yrkesfaglig. Så når du søker så vil Allmenfags karakterene dine fra VG1 studiespes brukes på VG1 TIP, dette gjelder bare for følgende fag som du har i VG1 Yrkesfaglig: Engelsk, Kroppsøving, Matematikk 1PY (praktisk), Naturfag og Norsk Lurer på enda en ting, jeg har hørt jeg får fritak vg2 og? er det sant? i engelsk, norsk og samfunn? Endret 7. mai 2010 av Jurigs Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Ja det er sant at du får fritak i VG2 også, men bare i engelsk:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå