Gå til innhold

Nv tatt for juks igjen 3dmark01

Robin B

Anbefalte innlegg

Utrolig spennende tråd...

Under halvparten har med topic å gjøre, mens de andre tar for seg hvor patetisk slike tråder er, og at de ikke burde eksistert...

Hadde det ikke vært enklere å ikke poste noe? Da hadde tråden falt fortere nedover siden.......

Civilix> Spennende, hadde jeg ikke fått med meg...

alltheweb.com fant den heller ikke :(

Skulle gjerne likt å se noen med peiling gå igjennom hva den faktisk gjør!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er også litt kritisk til denne AntiDetector.rts(og B3D forumet har blitt veldig lite kritisk i det siste ser det ut som), han som posta ga ikke noe info om hva den gjør(et søk på google ga heller ikke noe info). For allt vi vet kan den hindre kortet i og detektere noen shadere som gjør at den må falle tilbake till eldre shader-kode, noe vi alle vet at går tregt. Og det er heller ikke vist om denne AntiDetector.rts gir noen ytelsesforverring for ati-kort. Kansje allt den gjør er og trege ned 3dmark(for allt vi vet). Dette minner mistenklig mye om en itavisen artikkel  :-?

Det er selvsagt lov å spekulere sånn, vil bare minne om at opphavet til AntiDetector.rts og 3dm01-testen som det vises til her er Unwinder, mannen bak Rivatuner... og han er definitivt nVidia-fan på sin hals. Og han har definitivt peiling nok til å vite hva han holder på med.

Lenke til kommentar
Nå er jeg dritlei disse trådene. Nå må det for helvete være nok. Har dere ikke noe annet å finne på enn å slenge rundt med slike latterlige tråder? Greit nok, det er sikkert fakta, men når dere poster 398754725 av disse trådene rundt på forumet så er det direkte dritkasting mot enkelte produsenter... Det samme gjelder alle ATI CHEATER trådene også. DRIT LEI DE!  :evil:  :evil:  

Hadde jeg vært moderator, skulle de som lagde nye slike tråder bli permbanna!  :evil:

Enig :woot:

Lenke til kommentar
Det er selvsagt lov å spekulere sånn, vil bare minne om at opphavet til AntiDetector.rts og 3dm01-testen som det vises til her er Unwinder, mannen bak Rivatuner... og han er definitivt nVidia-fan på sin hals. Og han har definitivt peiling nok til å vite hva han holder på med.

For meg så er det ikke godt nok og bare vete at han er en "viktig" person, føler at det er noe som mangler her før jeg trekker en konklusjon. En annen ting er at vi ikke har noe bevis(enda) på at kvaliteten på noen måte blir verre. Kansje bare nvidia fant noe ubrukt potensiale i brikken sin(kaster på meg brannsikker vest, dette kan bli stygt :lol: )

Lenke til kommentar
Nå er jeg dritlei disse trådene. Nå må det for helvete være nok. Har dere ikke noe annet å finne på enn å slenge rundt med slike latterlige tråder? Greit nok, det er sikkert fakta, men når dere poster 398754725 av disse trådene rundt på forumet så er det direkte dritkasting mot enkelte produsenter... Det samme gjelder alle ATI CHEATER trådene også. DRIT LEI DE!  :evil:  :evil:  

Hadde jeg vært moderator, skulle de som lagde nye slike tråder bli permbanna!  :evil:

:yes: Jeg er så enig, så enig :yes:
Lenke til kommentar

Banne forum brukere bare fordi DU er drittlei? Det finnes kansje noen som ikke er så ofte innom forumet som du er. Det finnes utallige andre ting på dette og andre forum som blir tatt opp gang på gang.

Lenke til kommentar

Med fare for å bli offer for flammene....

For å lage en liten og muligens dårlig analog i forhold til Nvidia og deres juksing.

Du har nettopp funnet i Lotto, og skal feire med å kjøpe deg den råeste(raskeste) bilen du kan skaffe deg....

Du leser reviews av bilene og kommer frem til at det står mellom 2 biler.

Bil A og Bil B.

Bil A:

Topphastighet: 300Km/t på flat landevei.

Bil B:

Topphastighet: 380Km/t.

Du kjøper bil B, for den er jo raskest i reviews/tester... får bilen hjem til deg, leier en bane og gir bånn gass.... men til din enorme skuffelse så når du kun 250Km/t som topphastighet.

Du blir selfølgelig jævlig skuffet og forbannet på review/testene som sa 380Kmt, og bestemmer deg for å undersøke litt...

Du finner da ut at testene med Bil B var blitt gjennomført i 30% nedoverbakke og at alle seter og "dippedutter" i bilen var blitt fjernet for å få lavest vekt under testen.

Jeg vet ihvertfall at jeg egentlig ville hatt bil A i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Med fare for å bli offer for flammene....

[...]

Du blir selfølgelig sinnsvakt skuffet og forbannet på review/testene som sa 380Kmt, og bestemmer deg for å undersøke litt...

[...]

(slapp av, ikke noe flame nå :) )

Såvidt jeg har forstått så blei du forbanna på reviewen(=futuremark?) fordi den hadde ribba Bil B(=nvidia?) og kjørt i en utforbakke, eller fordi Bil B hadde ankommet testen helt ribba og firmaet bak Bil B hadde bygd om testbanen?

jaja...logikk er vanskelig...jeg forstår det ikke...

Lenke til kommentar

Hehe, joda, som jeg sa, analogen vil nok ikke være helt korrekt, og du klarte jo raskt å plukke den fra hverandre til å peke på Futuremark som den skyldige, noe som ikke er hva jeg mener.

For å "pynte" litt på tidligere analog.

Produsent av bil A sier bil A går i 300Km/t.

Produsent av Bil B sider bil B går i 350Km/t.

Produsent av Bil B testet bilen i 30% nedoverbakke.

Ble det litt mindre forvirrende nå ? :D

(Og ja, jeg er enig med del 2 av det du sa. Nvidia ribba bilen for alt og bygde om testbanen...)

Lenke til kommentar
For meg så er det ikke godt nok og bare vete at han er en "viktig" person, føler at det er noe som mangler her før jeg trekker en konklusjon. En annen ting er at vi ikke har noe bevis(enda) på at kvaliteten på noen måte blir verre. Kansje bare nvidia fant noe ubrukt potensiale i brikken sin(kaster på meg brannsikker vest, dette kan bli stygt   :lol:  )

Naturligvis bare sunt å være skeptisk! (i det minste langt sunnere enn disse triste sjelene som møkker til tråden med å fortelle hvor høyverdig det er å være ignorant) Mitt poeng er bare at dette ikke er info som kommer fra en Ati-fanboy med en agenda som går på å få nVidia til å se dårlig ut.

Såvidt jeg kan tolke ut fra det som er skrevet om AntiDetector, så er det et Rivatuner script som spesifikt går inn i Detonator-driveren og blokkerer gjenkjenning av applikasjoner. Den originale diskusjonen kan følges her (kanskje en fordel å kunne russisk...).

Fra chavvdarrr (hos Beyond3d, som tydeligvis kan russisk, men ikke fullt så bra engelsk...):

- Detonators have 73-element table of "recognized" applications

- ~50 "recognized" shaders

He simply wrote rivatuner-patch hich will "block" detection routines in the driver.

Det kanskje mest betenkelige her er det faktum at nvidia-driveren tydeligvis inneholder rutiner for å gjenkjenne spesifikt 73 forskjellige applikasjoner/spill... (Noe av forklaringen på de betenkelige og tildels tvilsomme benchmarkresultatene fra for eksempel Serious Sam, UT2003, Q3 og Splinter Cell ligger kanskje der)

Lenke til kommentar

Skuddsikker vest - check

hjelm - check

testamente - check

___

Noen som faktisk har tenkt på at det kan være snakk om optimalisering og ikke juksing. Dvs. at siden ingen spillmotorer er like så endre driverene på visse ting slik at det blir maksimalisert for spillet??

ATi gjør sikkert det samme de også....Hvorfor greier ingen å forholde seg relativt objektive - alt er fa.en ta meg bare svart/hvitt her i verden. :grumpy:

Lenke til kommentar

Jepp. Alt er optimalisering. Er ikke maksimum optimalisering ønskelig? Noen legger kanskje forskjellig betydning i hva som er optimalt, det får hver enkelt selv avgjøre (og ikke stole blindt på andres vurderinger/tester). Er dette juks siden det er snakk om optimalisering i et benchmarkprogram, der det - slik det virker ifølge noen - ikke er lov med visse optimaliseringer?

Slik jeg ser det, så er ingenting juks. Om en Detonator-driver hadde økt fps med 100% i benchmark og bildekvaliteten halvert (på en slags subjektiv skala), så er uansett ikke dette juks i mine øyne. Alt er tillatt! Man kan dermed ikke måle ytelse utifra fps/poeng i ett benchmark-program - det blir det samme som å måle cpu-ytelse i MHz. Man kan heller ikke regne med at alle tester som blir foretatt på alle hw-sider på nettet alltid kan dokumenteres å være 100 % objektive/korrekte. Regner med at de tårevåte, bitre, naive heretter har fått seg en lærepenge.

Om analogien ovenfor her: Når man kjøper en bil er det som regel flere kriterier som teller inn. Benchmark-score (topphastighet) og f.eks spillytelse (la oss sammenligne med støtdemping på bilen) i et gitt spill (terreng) er TO forskjellige kriterier/egenskaper ved et kort/ en bil og bør derfor ikke blindt antas å være proporsjonale eller ha andre sammenhenger uten å først undersøke dette. Hva er vits med en superrask bil når du egentlig skal bruke den til terrengkjøring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...