Robin B Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Vel ingen bombe,og vi skal vel heller ikke se bort fra at ATI har sine svin på skogen her. http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6377 Lenke til kommentar
toretors Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Tror nok ikke ytelsen går ned i andre program selv om den går ned i 3dmark da, så da betyr det egentlig ikke så mye (for meg). Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Nå er jeg dritlei disse trådene. Nå må det for helvete være nok. Har dere ikke noe annet å finne på enn å slenge rundt med slike latterlige tråder? Greit nok, det er sikkert fakta, men når dere poster 398754725 av disse trådene rundt på forumet så er det direkte dritkasting mot enkelte produsenter... Det samme gjelder alle ATI CHEATER trådene også. DRIT LEI DE! Hadde jeg vært moderator, skulle de som lagde nye slike tråder bli permbanna! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Nå er jeg dritlei disse trådene. Nå må det for helvete være nok. Har dere ikke noe annet å finne på enn å slenge rundt med slike latterlige tråder? Greit nok, det er sikkert fakta, men når dere poster 398754725 av disse trådene rundt på forumet så er det direkte dritkasting mot enkelte produsenter... Det samme gjelder alle ATI CHEATER trådene også. DRIT LEI DE! Hadde jeg vært moderator, skulle de som lagde nye slike tråder bli permbanna! Hadde jeg vært moderator hadde du fått advarsel NR.1,og siden du er i mot det så styr unna. quote: -------------------------------------------------------------------------------- While I really hope its not true, it seems nVidia cares. In the newest MaxPC for the review of the 5900 Ultra, 3 of the 7 benches are 3dmark2k3. In PC Gamer, two out of the 6 benches are 3dmark2k1, and 3dmark2k3. Millions of readers read it, and Id bet most of them care what the scores are for them. The "hardcore" group may not like 3dmark anymore, but the vast majority of people rely on it to buy a new card. And nVidia knows this. Im hoping there is some kinda error with this, and they didnt cheat, but it looks as though they did. -------------------------------------------------------------------------------- http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread...?threadid=13217 Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Nå er jeg dritlei disse trådene. Nå må det for helvete være nok. Har dere ikke noe annet å finne på enn å slenge rundt med slike latterlige tråder? Greit nok, det er sikkert fakta, men når dere poster 398754725 av disse trådene rundt på forumet så er det direkte dritkasting mot enkelte produsenter... Det samme gjelder alle ATI CHEATER trådene også. DRIT LEI DE! Hadde jeg vært moderator, skulle de som lagde nye slike tråder bli permbanna! Hadde jeg vært moderator hadde du fått advarsel NR.1,og siden du er i mot det så styr unna. Bare fordi jeg er drit lei slike tråder? Haha.. Merkelig er det at det alltid er folk med ATI kort som "raporterer" cheating fra nvidia sin side, og omvendt. Det er den evige krig mot ATI vs Nvidia, akkurat som Intel vs AMD. Jeg skulle bare ønske at denne skitkasting tok slutt, thats all. Det var jo slike kommentarer om AMD at det bare var drit å ustabilt, mens Intel var kjempebra og megastabilt. Like barnselig er det alt sammen. Nesten som "pappaen min er sterkere enn pappaen din" prat.... Men når det gjelder cheating generelt, så begynner jeg å lure... Siden ATI og Nvidia "cheater" fordi de får dårlig poengsum i et program fra FutureMark. Hvem er det som egentelig tukler med ting her da? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Dette er ingen post VS. men heller fakta for de mere uvitende som en og annen.... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Dette er ingen post VS. men heller fakta for de mere uvitende som en og annen.... Men det blir en med annet den blir stengt. Akkurat slik det var emd Intel vs AMD. Og takk, det holder med en signatur per tråd. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Nå er jeg dritlei disse trådene. Nå må det for helvete være nok. Har dere ikke noe annet å finne på enn å slenge rundt med slike latterlige tråder? Greit nok, det er sikkert fakta, men når dere poster 398754725 av disse trådene rundt på forumet så er det direkte dritkasting mot enkelte produsenter... Det samme gjelder alle ATI CHEATER trådene også. DRIT LEI DE! Hadde jeg vært moderator, skulle de som lagde nye slike tråder bli permbanna! Er så enig med deg så enig. vi får vell lage våres eget forum en gang. www.mot_amd_intel_og_alle_andre_lametråder.no Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Ikke noen bombe dette da, Nvidia må da gjøre noe for å heve floppene sine litt. Nå skjønner jeg hvorfor FPS min gikk så forferdelig mye opp når jeg oppgraderte driverne mine til 40.xx fra Creative sine orginale. Dessuten vil jeg herved avlive myten om at det er ATi eiere some holder med ATi, jeg har NV kort men holder med ATi. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Nå er jeg dritlei disse trådene. Nå må det for helvete være nok. Har dere ikke noe annet å finne på enn å slenge rundt med slike latterlige tråder? Greit nok, det er sikkert fakta, men når dere poster 398754725 av disse trådene rundt på forumet så er det direkte dritkasting mot enkelte produsenter... Det samme gjelder alle ATI CHEATER trådene også. DRIT LEI DE! Hadde jeg vært moderator, skulle de som lagde nye slike tråder bli permbanna! Ok forstaar godt at du er utrolig lei, men du kan like saa godt godta fakta og det er jo at produsentene driver med tukling av drivere for aa faa bedre ytelse i diverse benchmarks paa bekostning av effekter og bildekvalitet. Men derimot er det en stor mangel paa respekt aa svare paa denne maaten, du fremstaar heller som en sint fanboy som ikke taaler at favoritten sin faar litt kritikk. Det er selvsagt tusenvis av Amd vs Intel traader her paa forumet og aa begynne aa banne dem er litt teit spesielt med alle di artige diskusjonene som er der. FACE IT: forumet er for alle og for alle diskusjoner (nesten da...) Har i det siste holdt meg ganske langt unna denne diskusjonen men maa bare si at di fleste produsentene rett og slett skuffer meg noe inni granskauen, moralskt og etisk sett er jo dette det samme som politikkerene holder paa med : lover gull og groenne skoger og naar du foerst velger di fatter du plutselig at det hele var en fukings illusion. Det store spoersmaalet er vel egentlig vel hva sluttbrukeren gidder aa finne seg i? Personlig saa oensker jeg meg et grafikkort som greier aa takle nye spill i flott grafik og som jevner ut kantene uten at det gaar seint, samtidlig som grafikken kan sees pa lengre distanser uten at det ser ut som taakedis og selvsagt dette uten juksing i instruksjonssettet til grafikkortet som igjen gjoer at deler av bildet blir utelatt (eller mindre antall effekter/polygoner/whatsoever). Ellers saa faar dere ha en god morgen Lenke til kommentar
Mandible Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Det fine med et forum er at hvis du finner en post du ikke liker, så kan bare la være å lese den... Det som derimot kan være plagsomt er de som absolutt skal lage en ATI/nVidia-AMD/Intel diskusjon ut av alle ANDRE tenkelige spørsmål! La de som synes disse diskusjonene er morsomme diskutere som de vil, så lenge de holder seg til egne poster og advarer i tittelen... Lenke til kommentar
talisar Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 dette uten juksing i instruksjonssettet til grafikkortet som igjen gjoer at deler av bildet blir utelatt (eller mindre antall effekter/polygoner/whatsoever). Populært kalt optimisering ? Kan ikke se at noen gjør noe galt når de endrer ting til ytelse som er bedre for ens egen hardware. La oss se på det på en annen måte.. la oss si du har gjort en ting 100 ganger.. du vet hvordan du skal gjøre det.. og du vet du kan gjøre det raskere enn å følge en prosedyre.. det finnes trinn du kan hoppe over. Gjør du det da som det står i prosedyren eller på den måten du vet er mest effektiv selv? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 dette uten juksing i instruksjonssettet til grafikkortet som igjen gjoer at deler av bildet blir utelatt (eller mindre antall effekter/polygoner/whatsoever). Populært kalt optimisering ? Kan ikke se at noen gjør noe galt når de endrer ting til ytelse som er bedre for ens egen hardware. La oss se på det på en annen måte.. la oss si du har gjort en ting 100 ganger.. du vet hvordan du skal gjøre det.. og du vet du kan gjøre det raskere enn å følge en prosedyre.. det finnes trinn du kan hoppe over. Gjør du det da som det står i prosedyren eller på den måten du vet er mest effektiv selv? Ikke bra forklart, men forstår hvor du vil hen. Og er forsåvidt enig Er også litt kritisk til denne AntiDetector.rts(og B3D forumet har blitt veldig lite kritisk i det siste ser det ut som), han som posta ga ikke noe info om hva den gjør(et søk på google ga heller ikke noe info). For allt vi vet kan den hindre kortet i og detektere noen shadere som gjør at den må falle tilbake till eldre shader-kode, noe vi alle vet at går tregt. Og det er heller ikke vist om denne AntiDetector.rts gir noen ytelsesforverring for ati-kort. Kansje allt den gjør er og trege ned 3dmark(for allt vi vet). Dette minner mistenklig mye om en itavisen artikkel :-? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Nå er jeg dritlei disse trådene. Nå må det for helvete være nok. Har dere ikke noe annet å finne på enn å slenge rundt med slike latterlige tråder? Greit nok, det er sikkert fakta, men når dere poster 398754725 av disse trådene rundt på forumet så er det direkte dritkasting mot enkelte produsenter... Det samme gjelder alle ATI CHEATER trådene også. DRIT LEI DE! Hadde jeg vært moderator, skulle de som lagde nye slike tråder bli permbanna! Ok forstaar godt at du er utrolig lei, men du kan like saa godt godta fakta og det er jo at produsentene driver med tukling av drivere for aa faa bedre ytelse i diverse benchmarks paa bekostning av effekter og bildekvalitet. Men derimot er det en stor mangel paa respekt aa svare paa denne maaten, du fremstaar heller som en sint fanboy som ikke taaler at favoritten sin faar litt kritikk. Det er selvsagt tusenvis av Amd vs Intel traader her paa forumet og aa begynne aa banne dem er litt teit spesielt med alle di artige diskusjonene som er der. FACE IT: forumet er for alle og for alle diskusjoner (nesten da...) Har i det siste holdt meg ganske langt unna denne diskusjonen men maa bare si at di fleste produsentene rett og slett skuffer meg noe inni granskauen, moralskt og etisk sett er jo dette det samme som politikkerene holder paa med : lover gull og groenne skoger og naar du foerst velger di fatter du plutselig at det hele var en fukings illusion. Det store spoersmaalet er vel egentlig vel hva sluttbrukeren gidder aa finne seg i? Personlig saa oensker jeg meg et grafikkort som greier aa takle nye spill i flott grafik og som jevner ut kantene uten at det gaar seint, samtidlig som grafikken kan sees pa lengre distanser uten at det ser ut som taakedis og selvsagt dette uten juksing i instruksjonssettet til grafikkortet som igjen gjoer at deler av bildet blir utelatt (eller mindre antall effekter/polygoner/whatsoever). Ellers saa faar dere ha en god morgen Pga. av slike tråder får brukere som har lyst å kjøpe nytt skjermkort absoultt IKKE oversikt over hva som er best.. De blir heller forvirra av alle disse CHEAT CHEAT trådene. Kanskje vi heller skal begynne å kjøpe Matrox kort? Der kan man jo kjøre på med antialiasing og det som måtte være. For min del kjøper jeg aldri dyre kort.. Har gjort det en gang, men aldri igjen. Galskap å gi 3000 for et skjermkort som etter et par måneder koster 2000. Om det er mangel på respekt eller ikke bryr jeg meg ikke om. Det innlegge var ikke ment til å respektere noen som helst. Det var en frustrerende post fra min side da jeg så at det var enda en slik tråd oppe og gikk. Jeg er ikke noen spesiell fan-boy heller. Liker bare ikke at folk slenger drit rundt omkring. Da jeg kjøpte skjermkort sist var jeg fast bestemt på å ha Ati 9500 Pro(ville ikke ha 9600, fordi det suger i forhold til 9500 korta), men det var utsolgt. Da kjøpte jeg meg heller et billig kort til under tusenlappen og venter for å se hva som skjer med denne cheater saken. På grunn av dette vil envher person lure på om hva som er den egentelige kvalitet/ytelsen på korta. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 dette uten juksing i instruksjonssettet til grafikkortet som igjen gjoer at deler av bildet blir utelatt (eller mindre antall effekter/polygoner/whatsoever). Populært kalt optimisering ? Kan ikke se at noen gjør noe galt når de endrer ting til ytelse som er bedre for ens egen hardware. La oss se på det på en annen måte.. la oss si du har gjort en ting 100 ganger.. du vet hvordan du skal gjøre det.. og du vet du kan gjøre det raskere enn å følge en prosedyre.. det finnes trinn du kan hoppe over. Gjør du det da som det står i prosedyren eller på den måten du vet er mest effektiv selv? Optimalisering av driver er alltid greit saa lenge det ikke gaar ut over bildekvaliteten (eller anntall effekter / ting paa skjermen). Derimot optimalisering i syntetikse benchmark med hensikt aa faa bedre ytelse en konkurrentene er derimot frekt og ganske uetisk. Greit fusion, tok litt feil av deg, min feil ok? Men uansett saa ble jeg faktisk frustrert av din frustrerte post ... Saken er vell egentlig at jeg har blitt dritt lei hele skjermkortskiten, det viser seg atter en gang at vi blir alle lurt grundig av graadige produsenter som er ute etter aa selge sine elendige produkter under en raatten fadese. Til syvende og sist saa er det jo oss det gaar ut over naar vi kanskje i god tro kjoeper ett skjermkort som det viser seg ikke hadde den reelle ytelsen pga "BUG" i driveren (saa kom di og utalte seg senere og sa at det var en funksjon som var lagt inn i chippen...) Det burdet egentlig staa utenpaa skjermkortpakken : CHEATER. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 når alle jukser blir jo konkurransen lik. akkurat som hvis alle dopet seg det. Når kun noen doper seg så blir det jo feigt for de som ikke doper seg, men med en gang alle doper seg står de jo igjen likt, right? Så til syvende og sist: det hjelper ikke med to tonn dop om du kun er en fet overvektig lat sofagris.... og ja, jeg ER lei av alle disse fan-boys trådene. Totalt usaklige (og usmakelige for den saks skyld). Selv om de ikke begynner som x VS. y så ender de opp som det uansett. Moderatorene gjør heller ikke noen god jobb med disse trådene. Det skulle vært en egen kategori: "Drittkasting" Det er merkelig hvor usaklige folk kan bli i slike spørsmål. Skulle jo nesten trodd at man hadde sagt at kona deres var en hore eller noe slikt [edit] ville bare slenge til det at ordet yrkeskvinne er en "sensur", egentlig sto det (uten mellomrom): h o r e Lenke til kommentar
kommers Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 @ Robin B: Okay, skjønner at denne "juksinga" virkelig interesserer deg da jeg registrerer at det nok en gang er du som lager en "nvidia jukser"-tråd (tenker da på 3dmark03) @ 007CD: Ikke gråt over fps i et benchmarkprogram, det er ikke pga benchmarking du kjøpte skjermkortet ditt? Hva med andre 3d-applikasjoner/-verktøy/-spill? Hva er egentlig poenget med drivere? Hvorfor oppdaterer man til nyeste drivere hele tiden? Hva gjør egentlig en driver? (retoriske spm: tenk over dette litt) Jeg synes det ser ut som om dere som sutrer kun har lurt dere selv. Å dermed legge all skyld over på Nvidia virker urettferdig når dere selv har latt dere lure. Konklusjon: Benchmarking er ikke alt: blir som å skue hunden på hårene. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Nå er jeg dritlei disse trådene. Nå må det for helvete være nok. Har dere ikke noe annet å finne på enn å slenge rundt med slike latterlige tråder? Greit nok, det er sikkert fakta, men når dere poster 398754725 av disse trådene rundt på forumet så er det direkte dritkasting mot enkelte produsenter... Det samme gjelder alle ATI CHEATER trådene også. DRIT LEI DE! Hadde jeg vært moderator, skulle de som lagde nye slike tråder bli permbanna! Slutt å les de da! Hvorfor gjøre ting så vanskelig? Jeg synes det spennende lesestoff. Njaal Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 til og med å se på den tragiske "boot-babe" videoen til gamer.no er mer spennende enn dette Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 "]Nå er jeg dritlei disse trådene. Nå må det for helvete være nok. Har dere ikke noe annet å finne på enn å slenge rundt med slike latterlige tråder? Greit nok, det er sikkert fakta, men når dere poster 398754725 av disse trådene rundt på forumet så er det direkte dritkasting mot enkelte produsenter... Det samme gjelder alle ATI CHEATER trådene også. DRIT LEI DE! Hadde jeg vært moderator, skulle de som lagde nye slike tråder bli permbanna! Slutt å les de da! Hvorfor gjøre ting så vanskelig? Jeg synes det spennende lesestoff. Njaal Mm.. skitkasting, spennende lesestoff.. virkelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå