Solid Edge Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Hei. Jeg hadde tenkt å ta truckfører beviset slik at man har litt ekstra på CV'en, også fordi det kan være greit å ha. Når jeg leser litt rundt på nettet finner jeg at det finnes forskjellige typer kurs hvilket bør jeg ta? Endret 21. april 2010 av Solid Edge Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hei. Jeg hadde tenkt å ta truckfører beviset slik at man har litt ekstra på CV'en, også fordi det kan være greit å ha. Når jeg leser litt rundt på nettet finner jeg at det finnes forskjellige typer kurs hvilket bør jeg ta? Ta et generelt kurs for vanlig truck (ikke stortruck), med både teori og praksis (ca. 20 timer av hver). Truckklassene T1 - T5 er aktuelle. Prøv å få sertifisering på alle disse. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Hei. Jeg hadde tenkt å ta truckfører beviset slik at man har litt ekstra på CV'en, også fordi det kan være greit å ha. Når jeg leser litt rundt på nettet finner jeg at det finnes forskjellige typer kurs hvilket bør jeg ta? Ta et generelt kurs for vanlig truck (ikke stortruck), med både teori og praksis (ca. 20 timer av hver). Truckklassene T1 - T5 er aktuelle. Prøv å få sertifisering på alle disse. Vill da et generelt truckførerkurs føre til sertifikat får T1-T5. Eller må jeg ta et og et setifikat? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 et generellt truckførerkurs gir deg som oftest klassene T1 og T4. Hvis du vil ta T2 og T3 må du ta disse i tillegg. Det er noen timer til med teori og praksis, men som regel vil skolen tilrettelegge det slik at du kan ta for alle disse klassene samtidig. Hva T5 innebærer vet jeg ikke, siden jeg ikke har den selv. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 T2 (skyvemast) og T4 (motvekst) er kanskje de greieste å ha. Tror det er de som kan være lurest å ha Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Uansett hva du velger så er det viktigste å ha kurset, det gir deg også T1. Selv tok jeg T1- T5 (pluss noe andre klasser på tillegsutstyr under førstegangstjenesten), og har faktisk brukt det i sammenheng med sommerjobber. Det er lettere å gi deg opplæring på nødvendig truck og utstyr når du først har teorien i orden, men motvektstruck er ganske vanlig så du burde ha minimum det også. T5 er sidelaster: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå