Gå til innhold

EL: Atletico Madrid vs Liverpool FC Tor 22.04.10 21:05

guttorm

Anbefalte innlegg

Virker jo slik at om Benitez forlater klubben blir det uten at Liverpool betaler han ut av kontrakten. Ligger jo faktisk an til at Juventus/Real Madrid kan bla opp for Benitez.

Tenk deg å få £10-12 millioner eller hva det nå er (£2M pr kontraktsår) for Benitez og få inn en ny manager.

Tror følgende folk kunne gjort en god jobb:

Martin O`Neil

Jose Mourinho

Harry Redknapp

Guus Hiddink

Marcelo Lippi

Felix Magath

Jorge Jesus

Claudio Ranieri

Roy Hodgson

Laurent Blanc

Roberto Martínez

Bert Van Marwijk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er en del som nevner og ønsker Mourinho som erstatter dersom Rafa går. Kan ikke akkurat si at jeg er av samme oppfattning. Mourinho er en god manager, ingen tvil om dette, og som det nevnes er han en vinnertype, men det er likevel flere grunner til at jeg ikke vil ha han inn til fordel for Rafa.

Jeg mener at de to managerene egentlig har ganske like filosofier. Begge ønsker å bygge spillet på det defensive, og er kyniske, dog i forskjellig grad. Dette kan slå begge veier, men jeg mener at om vi først skal bytte manager så vil jeg ha inn en som står for noe nytt. I tillegg så sliter jeg med å se for meg Mourino skal få stor suksess i en klubb der transfermidlene er lave og forholdene innad i styret osv. ikke virker å være optimale.

I tillegg kommer argumentene med at jeg ikke har så veldig stor sans for fyren, han har noen morsomme kommentarer og pressekonferanser nå og da, men han er litt for glad i å være midtpunkt og klovn etter min mening. Det Game nevnte i en annen tråd mtp. at han åpenlyst går ut med at han vil innom x-antall forskjellige klubber har jeg heller ikke veldig sans for. Noe av det jeg liker best med Rafa er at han er en ærlig type som er hengiven til jobben og støtten han får fra fansen, og uansett hva som skjer i løpet av de neste ukene så vil jeg alltid respektere han for det.

Lenke til kommentar

Redknapp? O'Neil?

Jizzes. Rart du ikke nevner Henning Berg i samme åndedrag.

Nå virker det jo som nøkkelkvalifikasjoner for en ny Liverpool manager at man skal få mye ut av lite transfermidler.

Der har jo Redknapp (med Pompey og West Ham) vist at han får til mye for lite midler.

O`Neil har jo også vist ved mange anledninger at han kan hente billige løsninger og få de til å bli topp spillere. Spesielt tiden med The Foxes er jo bevis på dette.

At spesielt Redknapp (med CL) blir umulig å få er jo en issue. Men en ting er sikkert, de har begge vært favoritter til å ta over på Anfield siden januar. Dette er ikke uten grunn.

Lenke til kommentar

O'Neil ja, vet ikke helt hva jeg skal si. Han har jo blitt linket en del og virker å være aktuell, men stiller spørsmålstegn ved en del av egenskapene hans. Ujevne prestasjoner og dårlige perioder er noen av disse som han aldri virker å ha fått helt kontroll på i Villa, dårlige og direkte ødeleggende sesongavslutninger ved flere anledninger og hinsides resultater som 7-1 mot Chelsea er ting jeg stiller spørsmålstegn med. Så vidt jeg vet har vi ikke tapt med mer enn 3 mål siden 04/05 sesongen under Rafa.

Lenke til kommentar

Hadde vært utrolig kjipt å miste Rafa nå som han begynner å få skikk på klubben innad. Nye eiere med friske penger hadde gjort susen. Hvis klubben må begynne "på nytt" med en slik femårsperiode som Rafa har vært gjennom frykter jeg at det ikke blir så mange flere trofeer før 2020 en gang. Å hente Hiddink/Van Gaal-type trenere kan gi suksess på kort tid, men stabilitet gir suksess over lang tid. Håper Rafa blir! :cry:

Lenke til kommentar

Er enig i mye av det cmyrland skriver.

Liten tvil om at noe av nøkkelen til suksess er kontinuitet ved trener siden, se på Ferguson, bare se og måp.

Wenger også tildels, dog synes jeg det er rart Rafa får mye(og som Hewitt også sier tildels riktig) kritikk fra mange hold. Mens Wenger går fri, når vant han noe sist egentlig?

Hvem jeg ville erstattet Rafa med har jeg ingen formenig om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Nå virker det jo som nøkkelkvalifikasjoner for en ny Liverpool manager at man skal få mye ut av lite transfermidler.

Fordi?

Har fått lite penger under Hicks og co,men de er ute nå. Om den\de nye eierene ikke har økonomisk styrke får de ikke kjøpe klubben, Broughton setter nok krav.

Et av kravene er midler til spillerkjøp.

Foresten: gjerne svar på hvorfor det virker som jeg er fornøyd med Rafa's transfersommer.

Kan ikke fatte hvorfor akkurat den posten forsvant, men den gjorde nå det.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Ryktene sier at Van Gaal visstnok skal være enda kaldere enn Rafa når det kommer til man-management. Vet ikke helt hvordan statistikken til VG på å få frem talenter osv. men er mye som tyder på at spillere som ikke liker Rafas håndtering av det mellommenneskelige ikke vil få det noe lettere med han som manager.

Lenke til kommentar

Kan virke som mange spillere missliker Rafa sin måte å behandle dem på.

Dog er autroritet viktig, men så kan man spør seg om det er riktig å herske ved bruk av middler som frykt? Vanskelig å svare på.

Uansett er det et faktum at spillerene skal holde kjeft og konsentrere seg om det dem er betalt for(ikke rent lite heller), nemmelig spille fotball.

Rafa og Babel har funnet tonen igjenn, alt er mulig!

Lenke til kommentar

Jeg mener det er viktig å tenke på hvilke forutsettninger han har jobbet under, og ikke bare se på kjøpene/salgene i seg selv.

Mener du da de slantene (£35M) Rafa brukte på Johnson og Aquilani?

Ser det er en del som nevner og ønsker Mourinho som erstatter dersom Rafa går. Kan ikke akkurat si at jeg er av samme oppfattning. Mourinho er en god manager, ingen tvil om dette, og som det nevnes er han en vinnertype, men det er likevel flere grunner til at jeg ikke vil ha han inn til fordel for Rafa.

Jeg mener at de to managerene egentlig har ganske like filosofier. Begge ønsker å bygge spillet på det defensive, og er kyniske, dog i forskjellig grad. Dette kan slå begge veier, men jeg mener at om vi først skal bytte manager så vil jeg ha inn en som står for noe nytt. I tillegg så sliter jeg med å se for meg Mourino skal få stor suksess i en klubb der transfermidlene er lave og forholdene innad i styret osv. ikke virker å være optimale.

I tillegg kommer argumentene med at jeg ikke har så veldig stor sans for fyren, han har noen morsomme kommentarer og pressekonferanser nå og da, men han er litt for glad i å være midtpunkt og klovn etter min mening. Det Game nevnte i en annen tråd mtp. at han åpenlyst går ut med at han vil innom x-antall forskjellige klubber har jeg heller ikke veldig sans for. Noe av det jeg liker best med Rafa er at han er en ærlig type som er hengiven til jobben og støtten han får fra fansen, og uansett hva som skjer i løpet av de neste ukene så vil jeg alltid respektere han for det.

Trenger det å være negativt at de har lik filosofi? Akkurat i den situasjonen vi er i nå vil jeg si det er positivt, for da trenger vi faktisk ikke nødvendigvis å skifte ut hele laget for at Mourinho skal steppe inn. Sikker på at Mourinho kunne gjort mye bra med dagens stall om han får luka ut ugresset. Stammen i laget er knallbra.

Og det med at han er midtpunkt er jo egentlig ikke noe annet enn genialt. Altså, jeg skal innrømme at jeg ikke likte han i Chelsea, men det er jo det han vil. Han vil ha fokus bort fra spillerne så det blir mindre press fra media på de. Det er jo ingenting annet enn en bevisst taktikk som funker ganske bra.

Alle managere har sin egen stil og der er individuelt hvilke spillere som passer til hvilken stil. Torres og Reina blant annet virker jo å være veldig fornøyd med Rafa som manager.

Nå kan de jo ikke akkurat gå ut å kritisere sjefen sin åpenlyst heller da. Det er jo stort sett tidligere spillere som kritiserer Rafa, det er jo en grunn til det. Torres har vel også sagt at Rafa har en nazi lederstil der han ikke skryter eller noe av han, men at han synes det er greit. Så er spørsmålet om det er ljug eller ikke da, men det er nok som alt annet her i verden, noen liker det og noen misliker det.

Når det kommer til hvem som evt. kan bli ny trener er det jo ikke noe tvil om at de fleste ønsker seg en offensiv trener som kan bringe fotball ala Barcelona til Anfield. Dette hadde vært flott og fint dette, men det er ikke realistisk. Vi har ikke god nok stall til det og vi har ikke penger nok til å kjøpe god nok stall til det. Mourinho er da en av de få jeg ser som kan utrette noe med den nåværende stallen og samtidig er på høyde/over Rafa. Som sagt tidligere liker jeg også tanken på Felix Magath, men han er jo et veldig usikkert kort da.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er viktig å tenke på hvilke forutsettninger han har jobbet under, og ikke bare se på kjøpene/salgene i seg selv.

Som han fikk for salget av Alonso og Arbeloa, mener du?

Lenke til kommentar

Som han fikk for salget av Alonso og Arbeloa, mener du?

Forøvrig tenkte jeg ikke på sesifikke kjøp Erlend, men i alle årene han slet med Parry osv.

Lenke til kommentar

Er det Rafa sin feil at Transfer markedet gikk bananas?

Først blir han kritisert for å kjøpe for mange billige og dårlige spillere, så blir han kritisert for å kjøpe for dyre spillere.

Snevert å dømme Rafa et år etter Parry forsvant. Både Johnson og Aquilani er gode nok for Liverpool. Selv om Johnson er litt svak bakover.

Lenke til kommentar

Liverpool har også et "kjempeproblem" hvis vi får ny Manager som liker å spille 4-4-2.

Dagens tropp har jo bare Maxi som "klassisk" ving. Dermed må 2 nye vinger hentes inn. Dessuten har vi bare Torres som er god nok til å spille fast spiss i 4-4-2. 1-2 nye spisser trengs også med systemforandring.

Jeg håper uanstt at vi får en ny Manager som liker å spille 4-4-2, det blir for mye på skuldrene til en skadeutsatt Torres med 2-3-1 oppsettet til Benitez.

Lenke til kommentar

Er det Rafa sin feil at Transfer markedet gikk bananas?

Først blir han kritisert for å kjøpe for mange billige og dårlige spillere, så blir han kritisert for å kjøpe for dyre spillere.

Snevert å dømme Rafa et år etter Parry forsvant. Både Johnson og Aquilani er gode nok for Liverpool. Selv om Johnson er litt svak bakover.

Ikke skyt meg da. Eg sa bare ka Erlend sa eg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

blabla

Foresten: gjerne svar på hvorfor det virker som jeg er fornøyd med Rafa's transfersommer.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...