Stinkey Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Nå vet ikke jeg årsaken til byttene, men Masche var i Kuytmodus hele kampen og var tent, han preget fortsatt kampen mot slutten og hvis han hadde klart 5 minutter til så er han mitt sistevalg å bytte ut. Benayoun ble hakket for cocky etter scoringen sin og kunne gitt fra seg ballen i et par situasjoner hvor han endte opp med å miste. Når det er sagt så preget han fortsatt kampbildet til pool. Jeg ville heller sett Gerrard eller Lucas ut. Lucas var mer synlig mot slutten, men jeg så ham ikke så mye som jeg følte jeg kunne gjort. Og Gerrard var giftig i førsteomgang, men mot slutten var han en skygge. Benitez er ikke årsaken til spillere blir skadet og at troppen minsker. Benitez er årsaken til at troppen har så liten bredde slik at å miste et par nøkkelspillere ikke er total krise. Man U steiler såfort Rooney er i faresonen, men de har back up så de lander trygt og føler seg trygge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Kuyt skulle nok ha blitt tatt ut, istede for Yossi\Aquaman. Samt N'Gog istede for El Zhar, har skremmende lite tro på egypter'n. Forøvrig smått tåpelig å gi Rafa indirekte skyld for dagens kamp. Han er ikke Nostradamus. Selv om kjøp av spillere er igrunn hans svakeste side. Endret 29. april 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Forøvrig smått tåpelig å gi Rafa indirekte skyld for dagens kamp. Han er ikke Nostradamus. Hadde vi gjort det bedre mot Atl Madrid med bedre og bredere benker? Ville det vært bedre bruk av eks £20M Aquiliani midler og heller kjøpe 2-3 gode spillere for £5-8M? Eventuelt eks Sneijder som gikk for £12M til Inter og da lagt på £2M og fått Darren Bent som backup for Torres. Alt for samme prisen av Aquiliani. £2M + Aquiliani < Sneijder + Darren Bent Aquliani har vel spilt rundt 12 kamper for oss i år. Er det et bidrag det er verdt å betale £20M for når klubben har veldig begrenset med transfermidler? Alt henger sammen, salget av Alonso ble erstattet i praksis med Lucas. Dette sammen med for dårlige backups for Gerrard og spesielt Torres er hovedgrunnene til at vi har gjort det så dårlig i år. Krever ikke at Benitez skal være Nostradamus. Men krever at når han syter over lite midler for transfers at han ikke legger alle eggene i en kurv og satser på en langtidsskadet spiller Aquiliani. BTW: Jeg mener at Aquiliani er en meget god fotballspiller. Men alikevel blir han et ekstremt dårlig kjøp når han A) var skadet så lenge, B) ikke blir satset på som skadefri. Endret 29. april 2010 av YNWA32 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Blir for my synsing og etterpåkloksmart for my taste. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Blir for my synsing og etterpåkloksmart for my taste. Jeg er ikke etterpåklok. Sa det med en gang jeg fikk vite at Aquiliani ble kjøpt og jeg fant ut at han ville være skadet i 3-4 mnd. Dette er jo totalt hinsides svak transferpolitikk. du kaller det etterpåklok fordi jeg diskuterer det i slutten av April, jeg kaller det "TOLD YOU SO". Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) PS! Mener det er et fint bilde på vår sesong mtp marginer at spillerne til Atl Madrid som fysisk gikk til angrep på Kuyt (som overspilte etter møtet med keeper) bare fikk advarsel og gult kort. Spesielt at backen (nr 3) hadde gult fra før og burde fått rødt. Dette sett opp mot hånden til Babel mot Benfica ga DIREKTE RØDT er det ganske vanvittig. Liverpool hadde også et mål som ble feilaktig annulert og vi ville nok ha gått videre med 1-1 i Madrid eller 1-2 tap i Madrid. Men dette tapet er i hovedsaklig grunnet i at vi har for dårlig bredde i stallen. Vi mangler et skikkelig alternativ når Torres er skadet og mangler en offensiv plan når Gerrard/Torres er ute. Endret 29. april 2010 av YNWA32 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Blir for my synsing og etterpåkloksmart for my taste. Jeg er ikke etterpåklok. Sa det med en gang jeg fikk vite at Aquiliani ble kjøpt og jeg fant ut at han ville være skadet i 3-4 mnd. Dette er jo totalt hinsides svak transferpolitikk. du kaller det etterpåklok fordi jeg diskuterer det i slutten av April, jeg kaller det "TOLD YOU SO". Du var nok ikke alene med å si det,men gjort er gjort. De fleste ble småuggen etter Rafa's transfersommer(mer eller mindre alle ønsket penger+spillere i bytte for Alonso) mannen kan ikke dette med kjøp. Det har vi sett gang på gang med han som trener. Nesten hver sesong. Men somsagt: Gjort er gjort, ingen vits å bitche om det nå. Men dette tapet er i hovedsaklig grunnet i at vi har for dårlig bredde i stallen. Vi mangler et skikkelig alternativ når Torres er skadet og mangler en offensiv plan når Gerrard/Torres er ute. Tull, byttene kom ikke før 90minuter og laget idag gjorde ingen dårlig jobb sånn sett. Endret 30. april 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 At vi mangler en backup spiss er ingen hemlighet. Jeg var forøvrig eneste som ville at Voronin skulle få forsette til vi faktisk hadde en på plass, han kunne funnet formen på samme måte som Babel for alt vi vet. Mye, veldig mye faller også på spillere og innsats. Vi har spilt gode kamper denne sessongen, som feks mot United og Everton. Jeg vil se sånn innsats i hver kamp. Dette tapet skylder forøvrig at forsvaret forsatt lekker, så sånn er det. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Blir for my synsing og etterpåkloksmart for my taste. Jeg er ikke etterpåklok. Sa det med en gang jeg fikk vite at Aquiliani ble kjøpt og jeg fant ut at han ville være skadet i 3-4 mnd. Dette er jo totalt hinsides svak transferpolitikk. du kaller det etterpåklok fordi jeg diskuterer det i slutten av April, jeg kaller det "TOLD YOU SO". Du var nok ikke alene med å si det,men gjort er gjort. De fleste ble småuggen etter Rafa's transfersommer(mer eller mindre alle ønsket penger+spillere i bytte for Alonso) mannen kan ikke dette med kjøp. Det har vi sett gang på gang med han som trener. Nesten hver sesong. Men somsagt: Gjort er gjort, ingen vits å bitche om det nå. Men dette tapet er i hovedsaklig grunnet i at vi har for dårlig bredde i stallen. Vi mangler et skikkelig alternativ når Torres er skadet og mangler en offensiv plan når Gerrard/Torres er ute. Tull, byttene kom ikke før 90minuter og laget idag gjorde ingen dårlig jobb sånn sett. Hvorfor skal man ikke bitche om det når vi ryker ut i EL, står i fare for å ende på 7.plass i ligaen og mister CL neste år? Troppen er utrolig svak og tynn, og jeg er helt enig med YNWA her. Dette med transferpolitikken til Rafa er jo en av grunnene til at mange vil ha han ut, inkludert meg selv. Greit nok at han har litt dårlig med midler og har måttet skifte ut hele laget osv, men de pengene har har brukt kunne ha blitt disponert så EVIG mye bedre. Nei jeg håper Rafa takker ja til Juve eller Real, så kan de kjøpe han fri fra kontrakten hans. Selv om jeg egentlig vil ha en trener med litt annen og mer offensiv spillestil enn Mourinho vil jeg mye heller ha han akkurat nå, tror han kunne utrettet noe med klubben og han har en vinnermentalitet fra en annen verden, hvertfall tilsynelatende i forhold til Rafa. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) £2M + Aquiliani < Sneijder + Darren Bent Dette her sa du garantert ikke før seriestart. Hvor god anseelse hadde Darren Bent før seriestart? Overhode ikke blant de beste. Forøvrig synes jeg det er artig at folk har så stor tro på Real Madrid sine tidligere B-stjerner, som f.eks Sneijder. Han er nesten en like stor kjeks som det Aqui er, selv om han ikke har hatt et stort skadeavbrekk som Aqui (De siste 3 åra), så er han omtrent usikker til enhver kamp, grunnet lår-skader både foran og bak. Muligens er han kanskje litt mer anvendelig iforhold til å ha spilt i en "tøffere" liga enn Aqui har gjort, men han hadde nok også krevd en god del opptrening for å kunne takle PL-nivået. Endret 30. april 2010 av Giallorossi Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Dessuten er det ikke bare å si at vi kunne kjøpt den spilleren, og den spilleren. Hva om de ikke ville gått til Liverpool? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Jamen sist eg spilte FM så fikk eg spillere til Liverpool så lett som bare det! FM RULER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Kanskje Rafa bør begynne med FM? :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Rafa henger i så fall litt etter våre byrivaler. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 £2M + Aquiliani < Sneijder + Darren Bent Dette her sa du garantert ikke før seriestart. Hvor god anseelse hadde Darren Bent før seriestart? Overhode ikke blant de beste. Forøvrig synes jeg det er artig at folk har så stor tro på Real Madrid sine tidligere B-stjerner, som f.eks Sneijder. Han er nesten en like stor kjeks som det Aqui er, selv om han ikke har hatt et stort skadeavbrekk som Aqui (De siste 3 åra), så er han omtrent usikker til enhver kamp, grunnet lår-skader både foran og bak. Muligens er han kanskje litt mer anvendelig iforhold til å ha spilt i en "tøffere" liga enn Aqui har gjort, men han hadde nok også krevd en god del opptrening for å kunne takle PL-nivået. Ifjor sommer lanserte jeg følgende to varianter: Kjøp Darren Bent eller John Carew som bacup for Torres Forhandle med RM om Alonso for £15-20M + Sneijder eller Robben eller VDV. Men glem de konkrete spillerne jeg nevner. Spør dere heller: Hvis Benitez får £20M til sommeren og han velger å hente inn en venstreving for £20M som har vært skadet i mange måneder og er regnet som spilleklar rundt 1.november 2010. Er det noe dere synes er en god handel? Glem de aktuelle navnene jeg lister opp, fokuser heller på bruken av £17+3M for en skadet spiller når laget ikke har tropp og alternativet blir å sette Lucas i Alonso rollen. Er dette god transferpolitikk? Jeg mener Nei, hvis dere mener ja, så respekterer jeg det. Men vennligst argumenter hvorfor dere mener det er bra bruk av et begrenset transferbudsjett. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg liker Aquilani og synes han har mye potensiale, og jeg er sånn sett glad han er i klubben da jeg er overbevist om at han vil glede oss mye i fremtiden, men jeg er helt enig; å bruke de pengene slik i vår situasjon var helt feil. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Er det egentlig noen som har hevdet at transferpolitikken er god? Neppe. Lenke til kommentar
YNWA32 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Er det egentlig noen som har hevdet at transferpolitikken er god? Neppe. Utifra hva Danielzu skriver i Pool trådene så virker han fornøyd med kjøpet. Sikkert flere Pool fans her inne også. Jeg vil også understreke at jeg mener Aquilani er en av våre desidert beste spillere. Videre tror jeg at neste år blir han en av de 2-3 viktigste spillerne bak Gerrard & Torres. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg mener det er viktig å tenke på hvilke forutsettninger han har jobbet under, og ikke bare se på kjøpene/salgene i seg selv. Uansett tyder alt nå på at Rafa nå gir seg, så da blir vell dere alle glade, minus meg , ZU , Termo (Hewitt). Jeg skal ikke grine, tvert i mot. Men jeg får en usikkerhet i meg, aventende. Dersom det skulle være uklart hva jeg har ment, så er det at den største faren i LFC økonomien, det å sparke/jage/hinte/be manageren+ et stort støtteapperat gi seg bedrer ikke dette. ....... El Zhar, har skremmende lite tro på egypter'n. Så vidt jeg vet er han fra Marokko? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg blir ikke glad om Benitez forsvinner, men ei heller lei meg. På en måte tror jeg det er bra, på en annen ikke bra. Det kan bety at vi må måtte bygge opp et nytt lag de neste årene, og dermed blir det flere "venteår". Samtidig er jo det et bedre alternativ enn å stagnere helt. Det er så stort sprang fra i fjor til i år, at jeg knapt vet hva jeg skal synes. Sesongen i år kan ha vært en uheldig sesong, eller sesongen i fjor kan ha vært heldig. Vanskelig å si. Uansett er eiersituasjonen og tallene i budsjettet per dags dato mye viktigere enn hvem som trener laget. Det er først og fremst det som hemmer oss, ikke Benitez, selv om han har fått mye (riktig) kritikk i år. Problemet for meg er hvem som skulle overtatt for Rafa. Skal det være noen fremgang, må vi ha en minst like god trener, og de er ikke nødvendigvis enkle å finne tilgjengelige på markedet. Men skulle det dukke opp en ny fyr kledd i dress, ser jeg gjerne at han er litt mer offensivt innstilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå