Gå til innhold

EL: Atletico Madrid vs Liverpool FC Tor 22.04.10 21:05

guttorm

Anbefalte innlegg

22.04.10 21:05

Semifinale Europa League

ATMADRID.png-ESCUDO%20LIVERPOOL.jpg

Atletico Madrid - Liverpool FC

Viasat4/TV4Sport/ TV3Puls/Five

Dommer: Laurent Duhamel (FRA)

Atletico+Madrid+v+Liverpool+UEFA+Champions+URiIW2311uol.jpg

Liverpool gjester Estadio Vicente Calderon i den første av 2 kamper i semifinalen i årets Europa league.

Det har vert en serdeles uvant (hjem)tur til Spania for Liverpool stjernene. Det har blitt både Buss og Fly på en lang og lite avbalanserende reise. Avreise var kort tid etter kampen mot Westham, som forøvrig ble vunnet 3-0, uten det helt store anstrengelsene.

Lenge var det usikkert om de faktisk skulle bli kamp. Da Islands vulkan Eyjafjallajökull sendte sin Icesave-hevn i form av aske over himmelen, og deretter lammet flytrafikken over store deler av Europa.

Liverpool har hatt en svak sessong, og dette er siste sjanse for å hente hjem sølvtøy til Anfield i denne omgang.

Mange håper derfor at vi skal komme ifra denne kampen med et godt resulat, men lett blir det ikke.

Liverpool laget:

Skuffende nok får ikke El Nino De Oro spille disse kampene heller, da en menisk skade holder ham ute resten av sessongen. Torres er nå operert, så vi håper vi får se ham i VM.

Atletico Madrid er som kjent moder klubben til Nando, også i fjor måtte han stå over kampene mot dem i CL.

Ellers får ikke Maxi spille for liverpool, da han har spilt i Europa med nettopp Atletico. Babel er tilbake fra Suspansjon, mens Skrtel, Insua, Kelly og Aurelio er skadet.

Masherano står forøvrig i fare for Supensjon, da han bare mangler 1 gult kort på 1 kamps karantene.

Mulig lagoppstilling Liverpool:

Reina

Johnson-Carragher-Kyrre-Agger

Mascherano-Gerrard

Bønna-Babel

Kuyt

N`Gog

Atletico Madrid:

De har aldri tapt for et Engelsk lag på hjemmebane. Som nevnt møttes lagene i CL i fjor, da ble det 1-1 på Vicente Calderon. Et sterkt ressultat da Liverpool var i storform, men på tross av dette hadde nok med å komme hjem fra Spania uten tap i bagasjen.

Det ble 1-1 også på Anfield. Forøvrig slo Atletico liverpool 2-1 borte i Preseson.

De har i liket med Liverpool slitt i den hjemlige Ligaen, men i mot slutten av sessongen har ting løsnet mer.

Sergio Agüero er suspendert i denne kampen, og Atletico må også klare seg uten sin stjernespiss.

Dog er spillere som Forlan og Simao mer en klar, og dermed blir det ingen lett kamp i "gryten" Calderon.

PS: I forkant av CL kampene var det mye styr rundt Atletico pga tribunebråket i forbindelse med Madrid-klubbens hjemmekamp mot Marseille. Mange fryktet lignende tilstander mot Liverpool.

Klubbenes supportere svarte med å vise nese til UEFA og kritikkerene, sammen lagde de en fotballfest uten like. Og det virker nå som bånd er i ferd med å danne seg mellom de 2 klubbene. At de stadig flere spillere også har gått mellom dem, svekker ikke dette.

http://www.youtube.com/watch?v=vxgxbwz62X8

http://www.youtube.com/watch?v=QF51xmWP7rw&feature=related

YNWA!

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vond følelse for denne kampen, tipper vi taper denne eller uavgjort hvis vi er heldige, så tar vi det på Anfield, som tidligere i EL i år.

Var på Anfield når vi møtte dem i CL forrige gang. Håper vi klarer å gjøre det bedre denne gangen, det var skikkelig skuff den gangen hvertfall.

Lenke til kommentar

Fikk først litt sjokk når jeg leste denne på nettavisen ang kampen:

"PS. De to største stjernene mangler i torsdagens kamp. Liverpool må klare seg uten Fernando Torres, mens Atletico må klare seg uten Sergio Agüero."

Trodde først Gerrard var skadet uten at jeg hadde fått det med meg :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

tipper vi taper denne eller uavgjort hvis vi er heldige, så tar vi det på Anfield, som tidligere i EL i år.

Enig.

Lenke til kommentar

Challenge: United forumet er jo fullt av brukere, kan dere finne lignende spontan forbrødring med Unitedfans på tur i Europa?

Tro det eller ei. Men Liverpool supportere er ikke noe bedre enn andre supportere.

Kan komme som et sjokk på deg, men det er nok ganske sant. Det er normale folk i den gjengen som i alle gjenger. Rart det der at det er vanskelig å forstå for folk.

Tror forøvrig det blir Atletico seier nå, men at Liverpool ror det iland på Anfield.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Vet ikke om du viste dette Jeffe, men moderatorne liker ikke såkalte ''mine innlegg''- innlegg. Flere slike innlegg ble slettet sist helg.

Liker forøvrig veldig lagoppstillingen du har satt opp guttorm. :D

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Jeg liker heller ikke å poste slike innlegg, men jeg gjør heller det enn å skrive mye unødvendig svada i hver eneste kamptråd, når jeg ikke har noe nevneverdig å si om kampen. Blir litt lei av å skrive at jeg gleder meg som mitt førsteinnlegg i hver eneste kamptråd.

Lenke til kommentar

Dette blir spennende, håper vi kan klare å få et bra utgangspunkt før returkampen på Anfield.

Når det gjelder lag så håper jeg på Aquilani og Babel fra start. Regner med det blir samme forsvar som mot West Ham hvertfall.

YNWA

Lenke til kommentar

Challenge: United forumet er jo fullt av brukere, kan dere finne lignende spontan forbrødring med Unitedfans på tur i Europa?

bla, bla, bla

Post svar på challenge.

Ikke legg ord i munnen på meg, jeg bare prøver å få dere United fans til å poste lignende video av United fans i Europa. Det finnes faktisk ikke. Det er heller ikke uten grunn.

Når du snakker med europeere og diskuterer engelsk fotball tenker de (fra min oppfatning etter å ha reist mye med jobb siste 5 årene):

Liverpool - klubb med sjel, bra fans, gode før

United - Gode, best, men kjøpeklubb

Chelsea, gode, og def kjøpeklubb

Arsenal, fin fotball, favoritten på kontinentet.

Vil selvsagt at Liverpool skal være best, men ikke uten at vi har den fanskaren vi faktisk har.

Lenke til kommentar

Kan du finne flere en den ene gangen, YNWA? Neppe. Forbrødring er uansett for jenter.

http://united.no/uni...ed_army_paa_vei

Red Army > The Kop.

Forøvrig har United en mer omfattende historie enn Liverpool og er en klubb med masse sjel og kultur. Kjøpeklubb? Tja, som verdens mest verdifulle klubb og den som tjener mest (bak RM i 09) er det ikke moralskt ufint å bruke av egne tjente midler. United har aldri blitt pengedopet som Chelsea eller City, så du trenger ikke å dra den parallellen... United har også gjennom historien, lenge før klubben ble en kommersiell gigant, hatt en stor og lojal tilskuerskare. Selv i 2div hadde klubben på tidlig 70-tall et høgere tilskuerantall enn noen annen klubb og har hatt det siden. United var lenge før Fergie-epoken en mer populær og glamorøs klubb enn feks Liverpool, da med klare sympatier tilbake til 58'.Så du kan droppe den nedlatende tonen ovenfor United fansen, for det finnes veldig mange hardcore supportere i salford. Sansynligvis flere enn i Liverpool mtp supporterantallet. Dessverre ødelegger råttne epler (de er det mange nok av) for resten, men slikt må det neste bli med skuksess. Om LFC når toppen igjen - gjerne over tid, kan jeg garantere at de mest skittene folka stikker gjennom hos dere også. Om dere bygger en ny stadion etterhvert og klarer å fylle den (?) vil dere også miste mye av atmosfæren fordi turistene strømmer til i hopetall og gjerne tar meg seg sine blyge tradisjoner. Det skulle egentlig bare mangle at det er i gjennomsnitt bedre trykk på Anfield enn det er på tradsisjonsrike Old Trafford, men når det tar av på sistnevne, blir Anfield bare et lite hull til sammenligning. ~80'000 på hver eneste hjemmekamp er det IKKE mange lag i Europa som har. Faktisk var vel United den klubben i Europa med høyst snitt?

Det jeg derimot kan gi det rett i er at Liverpool supporterne har et godt repp og sansynligvis et bedre enn oss United supportere.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Bare skyter inn at vi ikke trenger å ta den samme gamle (og kjedelige) United vs Liverpool diskusjonen her.

Er nokså sikker på at AM vinner og det pleier å være et godt omen for Liverpool. Spent på om Babel får en sjanse fra start, eller om det blir Kuyt og Maxi. Den sistnevnte duoen blir for treigt og omstendelig imo, så jeg ville kjørt inn Babel for Kuyt.

Lenke til kommentar

Å tape 2-1 eller spille uavgjort ser jeg på som et greit utgangspunkt før Anfield-kampen. Om vi taper, så please tap med et bortemål i allefall. :)

EDIT: Håper Lucas-avataren tar Lucas til nye høyder i dag!

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Fin tråd, gleder meg stort til kampen. Håper på et bra lag, men er spent på hvordan vi disponerer spissplassen nå som Torres er ute. Jeg håper det blir Babel på topp idag, men regner med det blir Ngog, noe som ikke trenger være en katastrofe.

Kan for øvrig slenge inn noen ord (obs: det blir mer enn noen ord, you is warned) om stemningen mellom supportere av LFC og Atletico. Jeg var på begge CL-kampene, men det var kampen på Vicente Calderon som var spesiell. Alle kjenner jo til bråket i forkant - Atletcio-fansen hadde gjort litt ugagn hjemmekampen i forkant, og omtrent helt opp til kampdag var det jo usikkert om vi i det hele tatt fikk sett kampen. Men etter press ordnet det seg. Sikkerheten var enorm på Vicente, det var tydelig at UEFA og klubbene gjorde alt for å unngå bråk. Men det ble forgjeves bekymring.

Da jeg kom ned mot stadion i Torres-drakta, var det så vidt jeg greide å komme meg videre fordi vi omtrent ble omringet av Atletico-fans som ville hilse, ta bilder, hylle Torres, osv. Nede ved stadion ble jeg også stoppet av ITV og en Atletico-supporter og måtte være med på et eller annet klipp de tok opp. Hvis noen har sett dette, skrik ut, for jeg har ikke sett det. :p

På kampen var alt fryd og gammen. Det var relativt god stemning i begge leire, og begge leire sang. Kampen endte 1-1, men det som var rørende var etter kampen. Vi ble holdt igjen omtrent en halvtime av politiet til stadion var helt rensket for Atletico-supportere, men mens vi ventet sang vi YNWA og Liverpool-sanger, og Atletico-fansen stoppet helt opp for å høre på og noen sang også med på det de kunne. Folk som greide å møtes over sperringene byttet drakter og skjerf. Jeg ble også tilbudt, men hadde ikke hjerte til å verken gi fra meg Torres-drakta eller skjerfet jeg har på hver eneste kamp. :p (Men kjøpte en Atletico-drakt dagen etter da ;) )

Da vi til slutt etter mye venting kom ut, eskortert av SWAT-oppkledd politi på alle kanter, hadde en gruppe på hvert fall noen tusen Atletico-supportere stilt seg rundt utgangen vår og opp gjennom veien fra stadion, og sang og jublet da vi kom ut og videre oppover hele veien til vi var langt fra stadion. Det er noe av det mest magiske jeg har opplevd utenfor stadion, å se rivaliserende fans synge og juble til en gruppe bortesupportere utenfor stadion på den måten har jeg aldri sett før.

Ganske sterkt inntrykk, og definitivt et fantastisk syn. Det er blitt noe spesielt mellom Atletico- og Liverpool-supportere. Kanskje på grunn av Torres, kanskje på grunn av noe annet, men det er hvert fall et bånd der med gjensidig respekt. Så Atletico vil etter den turen alltid bety noe litt spesielt for meg, og selv om jeg håper vi gruser ræva deres over to kamper, er det blitt mitt sympatilag i Spania etter den turen. :)

Lenke til kommentar

Er nokså sikker på at AM vinner og det pleier å være et godt omen for Liverpool. Spent på om Babel får en sjanse fra start, eller om det blir Kuyt og Maxi. Den sistnevnte duoen blir for treigt og omstendelig imo, så jeg ville kjørt inn Babel for Kuyt.

Om du faktisk hadde lest førsteposten så hadde du vist at det ikke blir Maxi.

(obs: det blir mer enn noen ord, you is warned)

Sjokk :p

Neida, finfin lesning. Jeg kom på at du var der når jeg satt og mekket tråden, husker vi følte med deg da UEFA fjompene vurderte å flytte kampen så kort tid i forveien.

Ikke bare Torres, men Garcia, Pinlebolle(husker ikke navnet :p) og nå Maxi.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...