Gå til innhold

Passordbeskytte en hel wordpressblogg?

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lage en nettside på eget domene som jeg vil skal være passordbeskyttet. Det er hostet hos Domeneshop. Jeg har forsøkt å sette passord med .htaccess men får det ikke til i putty. Jeg har fått til å sette passord med php, men ble ikke fornøyd med den løsningen siden jeg måtte logge inn på nytt hver gang jeg besøkte en ny underside. Jeg vet det går an å lage brukere og forbli innlogget, men tanken slo meg om å installere wordpress og passordbeskytte. Er det mulig, via wordpress, å passordbeskytte hele bloggen og ikke bare noen enkelte innlegg? Evnt. noen som har et annet forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder på å lage en nettside på eget domene som jeg vil skal være passordbeskyttet. Det er hostet hos Domeneshop. Jeg har forsøkt å sette passord med .htaccess men får det ikke til i putty.

Hvordan gikk du frem? Det skal være mulig å sette passord via .htaccess hos domeneshop.

1: Lag .htaccess filen i den mappen du vil beskytte.

AuthUserFile /1/domene/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "Passordbeskyttet mappe"
AuthType Basic

<Limit GET>
require valid-user
</Limit>

2: Lag .htpasswd filen i banen som du oppga i steg 1.

signii:$apr1$kcokr...$kzEBRiTwmcz74GhabOaoD1

3: Generer brukernavn og passord her: http://www.htaccesstools.com/htpasswd-generator/

Om du bruker f.eks winSCP eller Filezilla FTP kan du lage disse filene på din egen maskin med notepad dersom du ikke ønsker å bruke vi gjennom Putty. Så laster du bare opp filene v.h.a GUIet når de er klare.

NB! I pkt 2 over så er brukernavnet: signii, og passordet: signii. Ikke bruk den strengen i .htpasswd, men lag en ny en som nevnt i pkt 3. :) Det var kun et eksempel.

Angående passordbeskytting av wp så er det egentlig ikke helt trivielt. Men det finnes endel plugins for å definere "roles", altså hvem som skal ha tilgang og ikke. Jeg har ikke noe mer konkret akkurat nå, men vi har gjort det tidligere, men det var litt fikling :)

-K-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...