signii Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg holder på å lage en nettside på eget domene som jeg vil skal være passordbeskyttet. Det er hostet hos Domeneshop. Jeg har forsøkt å sette passord med .htaccess men får det ikke til i putty. Jeg har fått til å sette passord med php, men ble ikke fornøyd med den løsningen siden jeg måtte logge inn på nytt hver gang jeg besøkte en ny underside. Jeg vet det går an å lage brukere og forbli innlogget, men tanken slo meg om å installere wordpress og passordbeskytte. Er det mulig, via wordpress, å passordbeskytte hele bloggen og ikke bare noen enkelte innlegg? Evnt. noen som har et annet forslag? Lenke til kommentar
kbotnen Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg holder på å lage en nettside på eget domene som jeg vil skal være passordbeskyttet. Det er hostet hos Domeneshop. Jeg har forsøkt å sette passord med .htaccess men får det ikke til i putty. Hvordan gikk du frem? Det skal være mulig å sette passord via .htaccess hos domeneshop. 1: Lag .htaccess filen i den mappen du vil beskytte. AuthUserFile /1/domene/.htpasswd AuthGroupFile /dev/null AuthName "Passordbeskyttet mappe" AuthType Basic <Limit GET> require valid-user </Limit> 2: Lag .htpasswd filen i banen som du oppga i steg 1. signii:$apr1$kcokr...$kzEBRiTwmcz74GhabOaoD1 3: Generer brukernavn og passord her: http://www.htaccesstools.com/htpasswd-generator/ Om du bruker f.eks winSCP eller Filezilla FTP kan du lage disse filene på din egen maskin med notepad dersom du ikke ønsker å bruke vi gjennom Putty. Så laster du bare opp filene v.h.a GUIet når de er klare. NB! I pkt 2 over så er brukernavnet: signii, og passordet: signii. Ikke bruk den strengen i .htpasswd, men lag en ny en som nevnt i pkt 3. Det var kun et eksempel. Angående passordbeskytting av wp så er det egentlig ikke helt trivielt. Men det finnes endel plugins for å definere "roles", altså hvem som skal ha tilgang og ikke. Jeg har ikke noe mer konkret akkurat nå, men vi har gjort det tidligere, men det var litt fikling -K- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå