Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Forsikring fra elkjøp..trenger han det?

Skribenten_

Anbefalte innlegg

Bare for å nevne det, så har jeg selv erfart at laptopbatteri er vanskelig å få dekt, både med garanti og forsikring. Om batteriet bare plutselig slutter å virke (kan ikke lades opp osv.), og det har gått mer enn et år, så er muligheten mindre for å få det erstattet, enn om du tilfeldigvis kjører over laptopen ("slitasje" dekkes ikke av forsikring, og batteri har ikke garanti lenger enn ett år).

Det er et uhellsforsikring, og ikke et slitasjeforsikring.

Jeg syntes det er helt opplagt. Kjøper man melk, så må man ikke regne med å få med brød på kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et uhellsforsikring, og ikke et slitasjeforsikring.

Jeg syntes det er helt opplagt. Kjøper man melk, så må man ikke regne med å få med brød på kjøpet.

Ja, bare det at jeg ikke forstår hvordan slitasje kan drepe et batteri på halvannet år (var ikke min PC, men min mors, som langt i fra bruker den 24/7, og mest for å surfe nettet). Det blir gitt et inntrykk av at forsikringen skal dekke problemer du får med PC-en som ikke dekkes av garantien.

Lenke til kommentar

Ja, bare det at jeg ikke forstår hvordan slitasje kan drepe et batteri på halvannet år (var ikke min PC, men min mors, som langt i fra bruker den 24/7, og mest for å surfe nettet). Det blir gitt et inntrykk av at forsikringen skal dekke problemer du får med PC-en som ikke dekkes av garantien.

F.eks feil lading av batteriet vil jo på sikt slite ut batteriet. Og butikkene kan ikke straffes for at en kunde sliter det ut. Men om batteriet er helt dødt innen 2 år, og ikke kan brukes, så er det en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...