Drudly Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hei. Jeg var i dag inne til intervju om en jobb som selger for Securitas. Dem informerte meg at jeg måtte ha en vandelsattest for å få ett ID kort hos dem. Men for ett halvt år siden så dimmiterte jeg fra millitæret pga jeg ble mobbet og støtt ut av gruppen. Jeg var så lei og deprimert at jeg oppsøkte legen og forklarte saken for han. Da sendte han meg videre og jeg snakket med ett annet befal som dimmiterte meg. Men samtidig som han dimmiterte meg så sa han at nå kunne jeg ikke få jobb som politi osv og dette var jeg helt klar over. Men jeg lurer nå på om jeg får jobben som selger pga dette. Denne sjangsen er en sjangse for meg å leve litt, jeg sitter for tiden med en jobb jeg hater og har vært der siden jeg kom ut av militæret. Dårlig lønn og utrolig dårlig oppfølging av arbeiderne. Jeg har sett etter denne sjangsen lenge og jeg er livredd for at jeg ikke får jobben. Jeg jobber også deltid som omsorgsarbeider og der trengte dem jo attest, men er det samme attesten som jeg trenger i den nye jobben? Plz gi meg noe svar, jeg er så forvirret og engstelig, jeg trenger virkelig denne jobben :'( Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Securitas har ingenting med hverken politi eller militæret å gjøre. Securitas er et privat selskap som ikke har noen form for "utvidede rettigheter", og at du ble dimmitert fra militæret har ingenting å si. De kan kreve vandelsattest da det er mulighet for at du vil ha ansvar for penger/eiendom, og vandelsattesten sier ingenting om hva som har skjedd i militæret - det er irrelevant. Så lenge du ikke har vært i fengsel nylig, er pedo eller er tatt for dop, så skulle det ikke være noe problem å få en fin vandelsattest. Ta kontakt med politiet, de fikser attest kjapt. Ta heller problemene hvis du finner ut at du har anmerkninger på vandelsattesten (men regner med at du ville husket det om du hadde voldsdom eller noe slikt)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå