Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Varierer jente-smaken deres?

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg (jente 21) har falt for mange forskjellige gutter utseendemessig. Og når jeg var forelsket i dem var liksom de idealet og normen. Det var den tiden jeg forelkset meg i en høy, tynn og jente-pen gutt. Da var det det som gjaldt. Neste gang var det en stor bamse med masse hår, litt muskler og mage. Da var dette drømmekroppen. Nå sist gang var det en liten sprett av en gutt, like høy som meg og tynnere, da var det det flotteste jeg visste. Det er også noen av disse guttene jeg tror jeg ville sett på som gjennomsnittlige eller under gjennomsnittlige hvis det ikke var for forelskelsen.

Er det bare jeg som har det på denne måten? Eller er det en jente-ting? Hva slags forhold har dere gutter til dette? Faller dere for forskjellig type jenter? Og påvirker det blikke deres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det du forteller i førstepost her bare beviser at du er åpen for det meste, og at utseende kanskje ikke er det viktigste for deg? Eller kanskje det er viktig i den forstand at du underbevisst søker variasjon ofte, og liker å ha gutter med ulikt utseende "som gjelder" fra tid til annen.

Jeg er gutt, og forelsker meg i alle mulig type jenter. Dog fins det noen som tiltrekker ekstra, f.eks. korte jenter, veldig kort hår/guttete utseende, langt hår/veldig jentete utseende, jenter med en leken/barnslig/energisk måte å bevege/oppføre seg på, former, "rent" ansikt og kvinnelige trekk, etc. Listen kan fortsette og fortsette, tror egentlig det kommer helt an på hver enkelt jente, og mange andre ting. Så jeg faller i aller høyeste grad for forskjellige jenter. Om det påvirker blikket mitt? Den skjønte jeg ikke helt.

Lenke til kommentar

Hvordan det påvirker blikket ditt, som at du synes at jenter som ligner på kjæresten din er pene bare fordi de ligner, ikke nødvendigvis er pene. For eksempel med meg: Når jeg var forelsket i han store og hårete så syntes jeg store og hårete menn var ekstra kjekke, eller når jeg var interessert i han lille og spinkle så syntes jeg at små gutter var ekstra fint. Så når jeg så andre gutter så ble de med en gang mer tiltrekkende hvis de ligna på kjæresten/love intereseten min, mens andre typer gutter falt utseendemessig.

Lenke til kommentar

Jeg tror at om du har en kjæreste eller er interessert i noen vil standarden justeres litt etter denne personens utseende, pga du ønsker å få bekreftet for deg selv at du har gjort et godt valg og at du har god smak. Men ettersom det fins underliggende årsaker til at akkurat du liker akkurat person x, vil jo disse årsakene føre til at du også liker person z om ting stemmer overens (f.eks. at begge har brunt hår).

Du liker kanskje ikke kjæresten din pga utseendet hans/hennes, men du liker hans/hennes karakteristiske trekk pga du liker han/henne, og derfor liker du også disse trekkene hos andre.

Ikke vet jeg, dette er vel helt individuelt og nesten umulig å forske på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...