Gå til innhold

Erfaringer med ComputerCity?


Anbefalte innlegg

Vi kjøpte for en stund tilbake 2 netbooks hos www.ComputerCity.no. Når den ene netbooken begynte å oppføre seg rart startet et mareritt av et reklamasjonsforsøk med Computercity. Teknikker-ene påstod at de ikke kunne finne feil med maskinen, og sendte den defekt tilbake igjen 2 ganger. Kjæresten min kontaktet dem på telefon og ble nesten på gråten etterpå pga. at teknikker-ene var ekle mot henne, direkte spydige. Hum ble rett og slett så sjokket at hun ikke visste hvordan hun skulle reagere. Jeg ble selvsagt forbannet over oppførselen demmes og sendte dem en e-mail med krav om å få heve kjøpet. Den ignorerte de bare. Så ringte jeg Computercity support linjen som ga meg e-mail addressen til assisterende varehussjef på ComputerCity Alna. (Også kjent som Nuffern her på forumet)

 

Jeg sendte ham en e-mail med korrespondanse fra support og ordrenummer på handelen. Jeg henviste til forbrukerkjøpslovens §30 om selgers 2 avhelpsforsøk og ba om å få bekreftelse fra ham på heving av kjøpet. Svaret var: "God dag mann økseskaft". HAN informerte MEG om at de hadde 2 avhelpsforsøk, etterspurte kvittering på kjøpet, og lovet å sette seg inn i saken. Snart 2 uker sener er det nå fremdeles stille fra den kanten.

 

Jeg syns denne oppførselen er helt utrolig, så jeg har kikket her på HWs forum på jakt etter folk med erfaringer med denne useriøse butikken. Det var da jeg la merke til at ComputerCity faktisk ikke engang er listet opp under fanen med nettbutikker på HWs forside. Følgelig er det heller ikke lett å finne brukererfaringer med butikken. Dette får meg til å lure på om det er slik at ComputerCity nekter å stå oppført på listen siden det er dårlig PR for dem med alle de negative brukeromtalene som helt sikkert ville stått der.

 

Jeg var selv vitne til en stakkars eldre mann som kom inn i butikken demmes og lurte på hva som var galt med de oppladbare batteriene til den trådløse telefonen han hadde handlet hos dem. MERK han hadde handlet dem samlet. Problemet var at batteriene slett ikke var av den oppladbare typen. Så betjeningen hadde altså solgt ham en trådløs hustelefon med engangsbatterier! De tok ingen selvkritikk i butikken og tonen overfor den stakkars kunden var av det spydige slaget. Jeg var ikke forundret over at han takket nei til å kjøpe oppladbare batterier hos dem når de omsider kom med tilbudet...

 

Er det noen fler med negative erfaringer med denne butikken foreslår jeg at de skriver seg opp i denne tråden slik at fremtidige søkere kan se hva slags butikk dette er snakk om.

Endret av Joey1313
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom frem til at jeg muligens postet i feil forum seksjon da jeg jo forsåvidt allerede kjenner forbrukerkjøpsloven godt, og problemet heller ligger hos butikken der vi handlet. Jeg glemte å gi beskjed til mod om at jeg postet identisk her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1223207

 

Står forøvrig mer om feilens art osv.

 

Ellers kan jeg jo kommentere et par utsagn her. (Siden det blir i riktig "avdeling")

 

Å kontakte ass. Butikksjef var ikke mitt valg, det var det telefonsupport som foreslo, og ga meg mail adressen til etter at jeg ikke fikk svar gjennom de vanlige kanalene. Ass. Butikksjef ser jeg i en annen tråd har på eget initiativ engasjert seg i en supporthenvendelse. Jeg oppfatter det da som at han selv definerer det som en del av jobben sin.

 

Når det gjelder urimelighet i å kreve heving av kjøpet vil jeg henvise til forbrukerkjøpsloven §26 "Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren" d) "kreve heving etter §32"

 

Normalt vil jo selger velge å benytte sin rett til å utføre retting iht. §29 3. ledd "Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven,(Altså krever heving) kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving."

 

Min kommentar i klamme, og legg merke til det jeg understreket. Dette betyr i klar tekst, at så lenge selger f.eks. ikke sørger for at kjøper har en lånegjenstand for reparasjoner der kjøper er avskåret fra å bruke tingen i mer enn en uke, ikke har rett til å forsøke retting i det hele tatt.

 

Så det! :)

 

Ellers kan jeg godt understreke at jeg ikke har vært krass i det hele tatt overfor noen i CC før deres kundekontakt kalte dama mi for idiot. Og egentlig heller ikke etterpå.

Endret av Joey1313
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...