Gå til innhold

Billedkunst: K&H-prosjekt

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har fått et samtidskunstprosjekt i K&H nå. Vi skal lage en pastisj av et maleri fra før år 1900. Selve oppgaven er å formidle en dagsaktuell politisk sak gjennom dette maleriet. Vi kan bruke valgfritt materiale, men tenker helst å tegne/male, collage eller bruke photoshop. Det skal ikke være tvil om hvilket maleri man har tatt utgangspunkt i, og budskapet skal være tydelig politisk.

Er det noen som har noen ideer til et maleri, og hva jeg kan gjøre med det? :)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Så vidt jeg kan huske så var det ikke mye kreativ kunst før 1900 tallet, mest naturalistiske portretter eller landskap. Så du blir vel desverre nøtt til å male mennesker. Blææææ! (imo) Eneste målet jeg kan se er at du kanskje lager menneskene så det gir en viss mening, tenk høyre venstre, rød og blå symbolikk osv. Ikke vær redd for å vise en personlig eller rar/ny/morsom mening.

Jeg vet hvertfall hva jeg kanskje vill gjort, jeg kan jo gi det som eksempel: En høyrepolitiker med englevinger som selger heroin. Wtf? tenker du. Greia er at fyren egentlig er snill men jobber utenfra landegrensene som en som opplyser om krig/fred. Bare bullshit, men likevel en intressant vinkling fra de narkomane.

Det er en veldig god og aktuell oppgave egentlig. Så gjør ditt beste, for denne lærer du mye av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...