Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan koble PC-surround anlegg til LCD-TV?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et litt eldre Logitech surroundanlegg for PC, men som jeg nå har lyst til å koble til min Toshiba 42" LCD-tv. Hvordan kan man gjøre dette? Ut fra Subwooferen går det tre kontakter(som man egentlig skal putte inn i vanlig lydkort til PC), som jeg på et eller annet vis må få kobla til TV'n. Problemet er bare at det ikke finnes slike innganger for disse tre kontaktene. Finnes det en slags konverter for dette, eller hva skal man gjøre?

På forhånd takk for alle svar!

Mvh Magnus

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

En venn av meg hadde det samme problemet. ledningen som gikk fra anlegget til tv hadde 3 utganger på begge sidene, dermed funka det ikke. det han gjorde var at han fant en andre ledning som hadde 3 inganger i ene enden og en utgang i andre enden, han kobla de 2 ledningene sammen, og tok den som hadde en utgang i tvn.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har et litt eldre Logitech surroundanlegg for PC, men som jeg nå har lyst til å koble til min Toshiba 42" LCD-tv. Hvordan kan man gjøre dette? Ut fra Subwooferen går det tre kontakter(som man egentlig skal putte inn i vanlig lydkort til PC), som jeg på et eller annet vis må få kobla til TV'n. Problemet er bare at det ikke finnes slike innganger for disse tre kontaktene. Finnes det en slags konverter for dette, eller hva skal man gjøre?

På forhånd takk for alle svar!

Mvh Magnus

Jeg hadde et liknende problem. Ville bruke PC-surroundanlegget (Logitech G51) sammen med PS3. Løsningen ble en slik boks. Optisk inn og 3x minijack ut + en del annen funksjonalitet. Fås også kjøpt sammen med 5.1 surround-headset, som var det jeg valgte. Like etter at jeg kjøpte det, skaffa vi oss bedre TV og kobla alt til stereoanlegget i stua, og det ble ikke lenger aktuelt å bruke PS3 på PC-rommet, så både lydboksen og headsettet ligger ubrukt. Du kan kjøpe begge av meg for en 500-lapp hvis du vil. Send meg ev. en PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...