Agres Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 I det siste har jeg hatt en del problemer når jeg spiller på pcen min. Det som skjer, er at mitt under spillingen (vanligvis helt uventet) går datamaskinen inn i en slags transe, og bildet låser seg (sammen med lyden som gjentar seg selv som en plate med hakk i). Bildet henger da i alt fra 2 til 20 sekunder, før pcen kommer igang igjen. Jeg kan da spille videre som om ingenting har skjedd. Fenomenet forekommer i alle spill (Alt fra Fifa2003 til Postal2), og har i lengden begynt å bli ganske irriterende. Du kan selv tenke deg å sitte mitt i et eller annet online fpsspill, og så plutselig henger pcen seg opp i 20 sekunder. når den så "kommer til seg selv" igjen er du død. Veldig irriterende! Ihvertfall når det forekommer flere ganger per "match", og det går utover spillegleden. Noen ganger kommer ikke laggen i det hele tatt, mens andre ganger forekommer den hyppig gjennom spilleøkta. Trenger hjelp, og spørsmålet mitt er (naturligvis) om du kan hjelpe meg. Har prøvd å installere nye drivere, og har tenkt på formatering, men akkurat når er ikke formatering noe alternativ. Vil prøve alt annet først. Noen som kan hjelpe meg? Har hørt snakk om et program som fjernet alle nvidia drivere og filer i registret. Noen som vet hva det heter, og hvor jeg kan laste det. Kanskje det hjelper? Specs: Pentium 4 1,79 ghz G-Force 3 Ti200 512MB SDRAM Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 På ww.guru3d.com skal du kunne finne verktøy for å fjerne siste rest fra divere. Hvis ikke kan du søke etter DriverCleaner hos www.google.com (husker ikke hvor jeg lasta det ned, men tror det var hos guru). Har hatt akkurat samme kort som deg og det yter fremdeles relativt bra til halv-nye spill. Fjern siste rest av driverne som du sa selv og legg inn ferske drivere fra nvidia. Sjekk også at du har minst mulig programmer i taskbar'en når du spiller. Steng ned MSN, ICQ etc etc. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 fant verktøyet, men er litt usikker på hvordan jeg skal bruke det. Får prøve meg fram Takk for hjelpen uansett (skal se om jeg får spart opp litt penger til nytt gfx-kort snart. Det gamle begynner å tære i mange av de nyeste spillene. Kan ikke engang spille ut2k3 uten lag :oops:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå