Gå til innhold

Air:Link 3g - Treigt nett fra første meter unna routeren


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om dere kan hjelpe meg litt her. Har nettopp byttet internettleverandør til Canal Digital. Derfor måtte jeg kjøpe meg en ny router da jeg ikke kan bruke den fra Nextgentel lengre. Dette er da en Air:Link 3G som visstnok skal kunne gi gode signaler signaler nok til en 60 kvadratmeter leilighet (den jeg bor i er oppimot 70).

 

Men problemet mitt er at allerede to meter unna routeren så halverer den båndbredden selv om jeg står i samme rom og har gode signaler på pcen. Routeren står nå i stua og når jeg går inn på arbeidsrommet på andre siden av leiligheten går det så tregt at den ikke kommer seg inn på noen nettsider i det hele tatt. Og da har den 4 av 5 streker på tilkoblinga på pcen!

 

Jeg har enda ikke sagt opp Nextgentel abonnementet. Her står routeren på arbeidsrommet og når jeg går til stua har jeg fortsatt veldig godt nett, i motsetning til når jeg bruker Canal Digital og Air:Link 3g.

 

Er det noe feil met ruteren? Hva er det som gjør at Nextgentel sin router klarer å sende signaler hele veien bort til stua mens Air:Link 3g ikke klarer lengre enn to meter?

 

Håper dere kan hjelpe meg med det her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...