Gå til innhold

32bits driver i Win7 64bits

Anbefalte innlegg

Kjører 64 bits Windows7, men har en eldre skanner som jeg kunen tenkt meg å bruke igjen.

Det er en Canon D1250U2 og jeg finner kun 32 bits drivere (til Vista).

'

Finnes det måter å bruke den på?

Kjøre emulering eller andre løsninger?

Teit å kaste en så oppegående skanner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mmmmmm. Trodde jeg hadde skreve at det var testet.

Tester igjen. Samme feilmelding:

Versjonen av denne filen er ikke kompatibel med Windows-versjonen du kjører. Se i

datamaskinens systeminformasjon om du trenger en x86 (32-biters) eller x64 (64-biters)

versjon av programmet, og kontakt deretter programutgiveren.

Altså: Det fungerer ikke.

Har testet å kjøre den i kompatibilitetsmodus til både XP (flere SP), Vista (flere SP), Win98 og Win2000. Samme feilmelding.

Hvordan kan man "kjøre" en driver i kompabilitetsmodus?

I mitt tilfellet har jeg en exe fil.

Har også en annen driver som fungerte for lenge siden, som er pakket ut (ini fil osv.), men den fungerer heller ikke.

Endret av TBJ
Lenke til kommentar

Joda, men selve driveren er normalt ikke en exe-fil selv om installasjonsprogrammet for driveren er det, og er dermed ikke noe som normalt kan kjøres i kompabilitetsmodus selv om man skulle få den installert... :)

Stemmer det, men ini fila fungerte heller ikke (altså den eldre driveren jeg hadde liggende)

Lenke til kommentar

Drivere (.sys) kan kun være 64bits i et 64bits OS miljø.

32bits applikasjoner (.exe/.dll) kan kjøres/emuleres i 64bits OS mijø via wow64 (dette skjer automatisk).

Slik jeg ser det har du to mulige valg:

1) Installer Win7 32bits og bruk scannerens Vista 32bits drivere.

2) Installer Microsoft Virtual PC 2007 (XPMODE) og installer og kjør scanner og applikasjon i det virtuelle miljøet. Det burde funke om scanneren benytter USB port.

Lenke til kommentar

Akkurat. Det er fordi Windows sjekker om driveren er kompatibel med systemet ditt, noe en 32-bits driver ikke vil være...

If I'm running a 64-bit version of Windows, do I need 64-bit drivers for my devices?

Yes, all hardware devices need 64-bit drivers to work on a 64-bit version of Windows. Drivers designed for 32-bit versions of Windows won't work on computers running 64-bit versions of Windows.If you are unsure whether there is a 64-bit driver available for your device, see Update a driver for hardware that isn't working properly or go to the device manufacturer's website.

You can also go online to the Windows Vista Compatibility Center, or get information about drivers by going to the Windows Vista Upgrade Advisor website.

http://windows.micro...asked-questions

EDIT: Du kan eventuelt prøve f.eks. DriverMax for å se om den klarer å finne en driver til deg.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...