Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem: IE6 avslutter

Anbefalte innlegg

Jeg tar opp igjen et problem som jeg tidligere har søkt hjelp til uten at dette har lykkes.

Jeg har i lengre tid hatt problem med at IE avslutter når jeg går inn på enkelte sider, blant annet pcworld.no. På denne siden skjer det når siden er i ferd med å åpnes. Unntaksvis har tingene likevel fungert.

Nå plutselig har jeg fått problem med en annen side; mobile.de.Her oppstår problemet når jeg klikker meg videre fra hovedsiden.

Jeg antar at det må være et eller annet med innholdet på disse sidene som forårsaker problemet, selv om den egentlige årsaken ligger på maskinen min.

Maskinen min er ganske ny. Jeg kjører XP-Home og som sagt IE6. Jeg bruker standars sikkerhetsinnstilling.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=103333&highlight=  

Her står det hva du må gjøre for å bli kvitt problemet både i Opera og IE

Har samme problemet, men etter at jeg disable Java greiene, funket det fortsatt ikke. Irriterer noe fryktelig siden jeg ofte er (var) inne på ITavisen. En kamerat av meg har samme problemet med opera, hele browseren klikker når han går inn på ITavisen (Opera med "innebygd" java).

Edit: Gikk inn i Avinstaller programmer i kontrollpanelet. Der viste det seg at jeg hadde tre forskjellige Java'er inne. Avinstallerte alle for så å installere på nytt... Funker ypperlig nu... :)

Lenke til kommentar

Jeg har både deaktivert og avinstallert Freesurfer som jeg benytter som popup-killer. Hjalp ikke.

IE er også helt ajour med oppdateringene fra MS.

Etter det jeg har sett av diverse innlegg ligger heller ikke løsningen nødvendigvis i å skifte nettleser selv om jeg kunne tenke meg å prøve opera.

Dette med Java skjønner jeg ikke noe av. Finner ikke noe spor av Java under Avinstaller programmer i kontrollpanelet. Noe tips om hvordan jeg kan gå frem?

Jeg la problemet mitt inn også i no.it.os.ms-windows.diverse. Fikk der et hint om at det muligens kunne være noe med Macromedia Flash.

Lenke til kommentar

Så har jeg sannsynligvis klart å løse problemet selv om jeg ikke skjønner hva årsaken er.

Jeg har nå gjort gjentatte forsøk med å avslutte programmet ifinger som ligger i oppstartmappen. Dette er et oversettelses program fra Kunnskapsforlaget som man skulle tro er helt ok. Saken er ihvertfall at problemet som jeg har hatt synes å være vekke. :yes: Men den egentlige årsaken vet jeg ikke noe om. Heller ikke om de uttalte negative synspunktene på XP er relevant i denne sammenheng.

Synd at jeg ikke får benyttet det utmerkete ifinger-programmet fullt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...