Jobbmann Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Fant en spennende stilling jeg føler passer perfekt Tenkte å ringe for å spørre litt og vise interesse. Og så ser det fint ut i søknaden å skrive "viser til tlf. samtale". Tenkte å spørre om hvor mange som jobber i avdelingen og kanskje hvordan en typisk dag er hos dem. Er det dumt/feil å spørre hvilket lønnsnivå dem ser for seg, dette er jo selvfølgelig helt avhengig fra person til person og og kanskje umulig å få svar på via tlf? Andre tips til hva man kan spørre om? Lenke til kommentar
Jobbmann Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Ikke meningen å bumpe, men har noen tips å komme med? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Å spørre om lønn før du i det hele tatt har vært til intervju er generelt ikke anbefalt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 De spørsmålene er noe som blir tatt på intervju og derfor ikke egnet for vise deg fram. Skal du ringe, burde du har spørsmål som er avhengig av at du søker, dvs spørsmål som utlysningen ikke har svart på men du trenger å vite. Søknads frist, arbeids tid, hva som er krav og helst av søker... Om det finnes noen vettuge spørsmål å spørre kommer an på hvor god utlysningen er.. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Å vise interesse er så vidt jeg vet ikke negativt. Bare pass på at du ikke spør om åpenbare ting når du ringer. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Hvis du skal på intervju har jeg noen få tips: - Ikke ha caps el mobiltelefon synlig(hørbart) under intervju - Kle deg i vanlige klær (Dress blir for stivt, og seggebukse da drar du for langt den andre veien) - Ikke kom med en punkesveis (men litt voks) er lov Er ikke så mange tips du fikk,Men kan fortelle min historie: Jeg hadde avtalt å komme på intervju kl 1300. Bussen som jeg kom med ankom busstoppet kl 1250. Jeg var jo ikke kjent da jeg bor 1,5 (1vei) med buss unna jobb-plassen. Fortvilet rotet jeg rundt med et kart til gulesider, da klokken ble 1259 måtte jeg ringe sjefen. For det første ante jeg ikke hvor jeg var, og hvordan jeg skulle gå for å komme fram. Han fortalte meg hvordan jeg skulle gå, lite forsto jeg da han nevnte den ene bedriften etter den andre.... Han sa jeg måtte bare ta den tiden jeg trengte, fant nok frem til slutt. Passe flau og en halv time senere (13.30) bruste jeg inn døra på jobb. Jeg tenkte: Faen, der røk den jobben. Under intervjuet fikk jeg ros for jeg hadde ringte å gitt beskjed om jeg ble forsen. De sa det var slike arbeidere dem satte høyt. 1 uke etter ble jeg kalt inn på nytt, da fikk jeg jobben. ______ Glad og fornøyd i skrivende stund sitter jeg som IT lærling i et av Norges størrste IT bedrifter Kanskje ikke så mange tips, men om du leter litt finner du et: Ring om du blir forsen! Endret 21. april 2010 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Det å ringe er sjeldent dumt. Som sagt, sørg for at spørsmålene du stiller ikke blir besvart i annonsen. Noe du kan prøve på er å stille opp noen spørsmål som besvarer om du vil være interessert i å jobbe der. Bare sørg for ikke å spørre om hva slags person de er ute etter hvis det står at de er ute etter en "utadvendt og arbeidssom person" f. eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå