Moskus Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Knappen på doen i 1. etg har "låst" seg eller "hengt" seg opp på en måte. Knappen for "full flush" fungerer fint, men man må holde den nede. "Halv flush" fungerer ikke. Det naturlige er jo å åpne topplokket for å se om noe har kilt seg på et vis. Men jeg får jo ikke åpnet den dømrade doen! Topplokket på doen i 2. etg er rundt, så der roterer man bare ringen rundt knappen, og voilá, så får man av lokket. Men i 1. etg er knappen avlang, og dermed ikke roterbar. Slik ser den ut? Det er sikkert enkelt når man vet hvordan det gjøres, men hvordan gjør man det? Noen tips? Endret 21. april 2010 av Moskus Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg har samme do og samme problem. Jeg gikk på en Comfort-butikk. De viste meg hvordan den ovale knotten ser ut som reservedel. Da skjønte jeg både hvordan den skulle løsnes, og at man kan få ny for bortimot 200 kr om man bryter den i filler mens man prøver å åpne den. Vippeknotten er hengslet ved at det er en utsparinger i knotten som er trykt ned på pinner i plastbiten som sitter igjen i lokket. Du vipper knotten helt til den ene siden og stikker inn en skrutrekker eller tynn kniv og bender knotten opp - resultatet blir slik: Da kan du skru løs den sekskantede plastdingsen i midten, og løfte av lokket på sisterna. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Tusen, tusen takk! Utmerket forklaring og godt bilde! Skal prøves når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
stwa Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Du vipper knotten helt til den ene siden og stikker inn en skrutrekker eller tynn kniv og bender knotten opp Funker fett med fingeren også Lenke til kommentar
Akkurat Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Fant du ut hva som var galt med doen, hvorfor du måtte holde knappen nede for å tømme sisternen? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2019 Oi, dette var lenge siden. Men så vidt jeg husker viste det seg at et av stagene til en av knappene var knukket. Fikk fatt i ny "innmat" og byttet fort (det sier seg nærmest selv når du har åpnet). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå