Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Ta lokket av toppen på en Ifö-do

Anbefalte innlegg

Knappen på doen i 1. etg har "låst" seg eller "hengt" seg opp på en måte. Knappen for "full flush" fungerer fint, men man må holde den nede. "Halv flush" fungerer ikke. Det naturlige er jo å åpne topplokket for å se om noe har kilt seg på et vis. Men jeg får jo ikke åpnet den dømrade doen!

Topplokket på doen i 2. etg er rundt, så der roterer man bare ringen rundt knappen, og voilá, så får man av lokket. Men i 1. etg er knappen avlang, og dermed ikke roterbar. Slik ser den ut?

post-13975-1271840079,0313_thumb.jpg

Det er sikkert enkelt når man vet hvordan det gjøres, men hvordan gjør man det?

Noen tips?

Endret av Moskus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme do og samme problem. Jeg gikk på en Comfort-butikk. De viste meg hvordan den ovale knotten ser ut som reservedel. Da skjønte jeg både hvordan den skulle løsnes, og at man kan få ny for bortimot 200 kr om man bryter den i filler mens man prøver å åpne den.

Vippeknotten er hengslet ved at det er en utsparinger i knotten som er trykt ned på pinner i plastbiten som sitter igjen i lokket. Du vipper knotten helt til den ene siden og stikker inn en skrutrekker eller tynn kniv og bender knotten opp - resultatet blir slik:

post-140319-1271849521,4367_thumb.jpg

Da kan du skru løs den sekskantede plastdingsen i midten, og løfte av lokket på sisterna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...