hightow Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hadde store forhåpninger til disse hodetelefonene når jeg kjøpte de, men ble litt skuffet. Lyden er for all del krystallklar og ren, men det var for meg elementer som dro helhetsinntrykket ned. * Hørselvern-utforming. Jeg føler jeg blir isolert fra omverdenen når jeg har de på, og når jeg ikke hører min egen stemme, føles det som om jeg snakker med tett nese, eller at ørene mine har "smelt" igjen (Trykktank). * Ledningen. Hvorfor ledningen er utformet på denne måten vet jeg ikke. Den gir en enorm resonans (rett uttrykk?) i øreklokken den er koblet til, når jeg kommer borti den. Føles som noen slår på selve øreklokken. * Surround-lyd. Den har en Surround-bryter, men ser ingen hensikt å bruke den ettersom jeg ikke opplever noe surroundlyd. Det er hovedsaklig ved spill (f.eks BFBC2) jeg føler behov for skikkelig lyd, og ser ikke nytten av den der. Virker som lyden blir mer dempet enn noe annet. Godt mulig den egenskapen er bedre egnet til film. Når den i tillegg bruker USB-kontakt, og ikke utgangene fra lydkortet (front, center, bak etc. -utganger) så blir det vel ikke skikkelig surround heller? Det er godt mulig jeg selger denne, og finner meg noe bedre. Har noen noen gode alternativer? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 G35 bruker virtuell surround... helt forferdelig.. Kan anbefale Roccat Kave, da trenger du surround lydkort.... Vanvittig bra headset, med ekte surround (det virker faktisk) og ekstremt kraftig bass... Kan jo se litt på denne posten http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=74931 og et par reviews... Lenke til kommentar
hightow Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Takk for kjapt svar. Surround-lydkort har jeg, både internt fra hovedkortet (Gigabyte GA-770TA-UD3, Socket-AM3) og ett Creative SB X-Fi Xtreme Audio - hva er best? Begge er 7.1) Jeg ser at Roccat Kave også er utformet som et hørselvern. Er det som et hørselvern også? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Creative kortet er klart best... Ja de i grunn som hørselsvern, men da får du best lyd og da... Men om det er et problem bør du tenke på noe annet... Hvilken pris tenker du da? Lenke til kommentar
jonol Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Har selv roccat kave, det er et supert surround headset, spiller selv BF:BC2 og der fungerer surround veldig bra. er sinnsyk bass i roccat kave, men det er som et hørselvern (selv mener jeg det er best). Anbefales! Endret 21. april 2010 av jonol Lenke til kommentar
hightow Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 OK. Det var iallefall et problem for meg med G35'en, som jeg i tillegg synes var litt stram. Kan være tyngden som gjorde at den føltes slik også da. Jeg ser for meg en pris rundt 6-7-800. Lenke til kommentar
jonol Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Er ikke noe problem med at roccat kave føles stramt ut, det sitter veldig komfortabelt på hodet og selv om det veier litt så føles det veldig bra ut, og det er mulig å ha det på i uendelig mange timer uten å få vondt i ørene/hodet (eneste mulighet er hodepine fra det syke volumet du kan få ut av det). Hadde Koss SB45(stereo headset) før og da fikk jeg vondt i hodet etter bare noen få timer(presser veldig, noe som ikke roccat kave gjør). Men du sier at du ikke hørte din egen stemme, det gjør du helt fint med kave, er helt greit med egen stemme, MEN du hører veldig dårlig hva som skjer rundt deg. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg kjøpte G35 idag til 1100 på elkjøp. Jeg skal levere det tilbake, fordi jeg får ikke noe surround lyd. Stereo lyden var veldig bra og bassen var superb. Opplever at lyden ble "dempet" som sakt. I film, så ble det ingen surround lyd, bare lagt på "klang". Tillegg så forsvant noen smålyder. I spill så merket jeg ingen surround. Faktisk så funket stereoen ganske bra i spill, men det er ikke det jeg er ute etter. - drit surround, veldig tung + veldig god bass, god stereo + lyd tett Jeg sitter med en laptop har bare 1 3,5mm inngang (+USB?), til lyd. Kan jeg da få et headset som gir bra surround? Eller må jeg gå over til headset som har 3-4ledninger som må kobles til + lydkort til det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå