Merko Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hei. Til jul 2008 fikk jeg et Canon EOS 450D som jeg egentlig er kjempe fornøyd med. Men ser litt på Canon EOS 550D som har høyere megapixler + HD film opptak som frister litt. Kameraet er svært lite brukt, mtp jeg lå på sykehuset i rundt 10mnder ifjor, så da ble det lite tid til knipsing av bilder Det er absolutt ingen feil på kameraet, heller ingen riper eller den slags på selve huset. Hvor mye kan jeg forvente for et slikt kamera? Ser at det har gått ut på noen nettbutikker, mens noen forsatt selger det. Setter pris på svar. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 www.finn.no, se hva de går for der. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 www.finn.no, se hva de går for der. Ah, tenkte ikke så langt. Takk Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Rundt 2500 vil jeg si er fornuftig. Du kan selvfølgelig prøve å annonsere det for mer, men forvent da at det vil ta en stund å få solgt det. De færreste som annonserer brukt fotoutstyr på finn.no har ett realistisk forhold til hva utstyret faktisk er verdt. En del forventer nærmest å få igjen mer enn det koster å kjøpe tilsvarende nytt... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Rundt 2500 vil jeg si er fornuftig. Du kan selvfølgelig prøve å annonsere det for mer, men forvent da at det vil ta en stund å få solgt det. De færreste som annonserer brukt fotoutstyr på finn.no har ett realistisk forhold til hva utstyret faktisk er verdt. En del forventer nærmest å få igjen mer enn det koster å kjøpe tilsvarende nytt... Takk for svar. Prøver meg på iallefall 3000,- først mtp det er så godt som nytt. Et nytt koster vel også over 4000,- Så får vi se hvor lang tid det tar. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Mitt råd: Det vil muligens komme noen interesserte kjøpere som informerer deg at kameraet selges billigere i en butikk. Og de ønsker da at du selger kameraet billigere. Ikke la deg presse! Men du har ikke vurdert å ha kameraet som et ekstrakamera da? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Mitt råd: Det vil muligens komme noen interesserte kjøpere som informerer deg at kameraet selges billigere i en butikk. Og de ønsker da at du selger kameraet billigere. Ikke la deg presse! eh...så dersom vi følger denne logikken så har selgeren alltid rett, selv om bruktprisen er høyere enn i butikk ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Mitt råd: Det vil muligens komme noen interesserte kjøpere som informerer deg at kameraet selges billigere i en butikk. Og de ønsker da at du selger kameraet billigere. Ikke la deg presse! eh...så dersom vi følger denne logikken så har selgeren alltid rett, selv om bruktprisen er høyere enn i butikk ? Selvfølgelig har selgeren alltid rett,vil man ikke selge til foreslåtte pris fra kjøper så selger man ikke,om det er fornuftig eller om man får solgt kameraet det er en annen sak. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Det er nesten merkelig hvor uvant prismegling er for folk her i landet. - Selger tenker ut den laveste prisen han vil selge for. (Under det vil han heller beholde kameraet) - Kjøper tenker ut den høyeste prisen han vil kjøpe for. (Over det vil han heller kjøpe noe annet eller spare pengene) Begge starter med å foreslå en pris som er svært gunstig for en selv. Så pruter og megler man fram til man enten blir enig om en pris (mellom de to grensene satt over her), eller så blir det ikke noe salg. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 eh...så dersom vi følger denne logikken så har selgeren alltid rett, selv om bruktprisen er høyere enn i butikk ? Poenget er at mange kjøpere prøver seg på med at kameraet er billigere nytt et sted, noe som ikke alltid er virkelig. Og om ingen vil kjøpe kameraet for en grei pris, så vil det muligens være bedre å beholde det som reservekamera, enn å "gi" det bort. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg solgte akkurat mitt 450D med kit-objektiv. Det gikk for 2500,- hos meg. To grunner til dette. Fotovideo setter ned prisen fra mandag av (3998,- for kit) og jeg ville bli kvitt det fort. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Det som er poenget, er at det er viktig å gjøre noen forundersøkelser for man skal selge utstyret sitt. Ellers ender man opp med å prise seg feil - som oftest for høyt. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Appropo Canon; det ligger f.eks. flere 50D til salg på Finn, men samtlige er priset høyere enn nypris (4995,-). Forstå det som kan Endret 25. april 2010 av Spartan Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Appropo Canon; det ligger f.eks. flere 50D til salg på Finn, men samtlige er priset høyere enn nypris (4995,-). Forstå det som kan Det er bare ikke på finn, det er det samme på foto.no også.Selgerne vet nok ikke om tilbudet på foto-video. Det andre er, for de som kjøpte 50D for en pris cirka 7000,- så må de/bør de være ganske fed up av Canon (foto-video) sitt supertilbud. Det er best å selge mitt Canon utstyr før Canon kommer med supertilbud på de også Endret 25. april 2010 av hertugen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå