Krankemot Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Klar gjør en hel bråte med like pcer. Plutselig slo det meg at det sansynligvis hadde vært enklere å lage ett image av en av pcene, også bare kjøre den dvden gjennom alle pcene og fått nøyaktige kopier, uten å måtte innstallere alle programmene og endre på alle innstillingene for hånd... Hvilket program lønner det seg å bruke til dette formålet? Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Klar gjør en hel bråte med like pcer. Plutselig slo det meg at det sansynligvis hadde vært enklere å lage ett image av en av pcene, også bare kjøre den dvden gjennom alle pcene og fått nøyaktige kopier, uten å måtte innstallere alle programmene og endre på alle innstillingene for hånd... Hvilket program lønner det seg å bruke til dette formålet? Par programmer jeg kan komme på i forbifarten: - Acronis - Ghost - MDS (Microsoft Deployment Server) - SCCM (System Center Configuration Manager) Alt varierer etter hvor mange maskiner det er snakk om Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Eksempler på dette er Windows Deployment Services fra Microsoft (inkluder i Windows Server) eller et stand alone program som f.eks Acronis Director. Ghost er det jo og mange som bruker. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Det er ikke snakk om kjempe-kjempe mange pcer men jeg har fem stykker her nå, og vet at det mest sansynliig kommer 6 til i løpet av måneden, og sansynligvis noen senere også... Lenke til kommentar
m0rg Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg ville starta med Windows Deployment Service http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc766320%28WS.10%29.aspx MS System Center Essentials er glimrende opptil 250 maskiner. http://www.microsoft.com/systemcenter/en/us/essentials.aspx Har du flere enn 250 maskiner bør du vurdere System Center Configuration Manager. Petter Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Han har jo nesten ingen maskiner, både ConfigMgr og System Center Essentials er overkill.. Bruk WDS og MDT2010. Lenke til kommentar
xstnc Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Han har jo nesten ingen maskiner, både ConfigMgr og System Center Essentials er overkill.. Bruk WDS og MDT2010. Eller Ghost Lenke til kommentar
Jaybird Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 FOG, opensource-alternativet funker også ypperlig til det. Kjører fint på en eldre stasjonær med 512mb e.l. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 jeg har skrevet om endel slike program i denne sticky tråden. Lenke til kommentar
Franken Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Har du fem PCer så benytt Clonezilla Live CD. Legg det inn på en ekstern disk som du booter fra. Fungerer helt suverent! Pluss det er gratis :-) 1 Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Har du fem PCer så benytt Clonezilla Live CD. Legg det inn på en ekstern disk som du booter fra. Fungerer helt suverent! Pluss det er gratis :-) Enig. Andre forslag her er alt for mye arbeid i forhold til ditt ganske beskjedne behov. WDS med MDT er gasnek praktisk, og du får mye funksjonalitet ut over et rent image, så det kan være verdt å sette seg inn i om du har tid og ressurser, men bare å bruke clonezilla vil revolusjonere dagen din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå