xdxdxd_hola_amigo Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Var dette riktig kategori? :S uansett Det er tid for russetid, og min far har gitt meg en flaske med 96% alkohol. Jeg har fått den i gave så nå er den lovlig Hvor mye er sånn ca en six pack øl? Sist gang jeg drakk det gikk det mildt sagt til helvete. Hadde jeg drukket litt mer kunne jeg fått prøvekjørt en sykebil. Ja, jeg kommer til å drikke det, men kommer til å være veldig forsiktig og drikke dette heller som en åpning på kvelden, før jeg finjustere alkohol promillen med øl (som jeg kan si jeg har kontroll på). Altså drikke en liten slant istedenfor 4 øl, og så gå over til å drikke resten øl. Bare komme med tips også, jeg har nok fylleflauser. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Det avhenger åpenbart av hvor mye du skal drikke, men dette er enkel matte 1dl 96% tilsvarer 10dl 9.6%, eller 20dl 4.8%. Men du må også huske på at det likevel vil være mer enn 4 halvlitere, siden du tar inn alt på en gang, så om du drikker det på ett minutt vil det være som å drikke 4 halvlitere på ett minutt. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Du blir full av en six pack? tømm ut spriten, for guds skyld. Bare lukta blir å drepe deg... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Skal vi se. En halv liter øl er 500ml. Av dette er 4,5-4,75% alkohol. Det er 500*0,045= 22,5ml ren alkohol. Så for å gjøre om dette til 96%: 22,5 delt på 100 ganger 96 = 21,6ml. En sekspakning tilsvarer altså 21,6*6=129,6ml eller ca. 1,3 desiliter 96 om jeg har regnet riktig. (Stort forbehold der. Det er seint og det er minst 10 år siden jeg regnet på dette sist.) Men du kan ikke sammenligne direkte. For du får jo i deg mye vann via ølet også. Dermed blir opptaket ikke like brått. Styrter du så mye 96% vil du bli fortere full enn om du prøver å drikke 6 øl. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 96% smaker jo dritt rent uansett da. Anbefaler deg å blande iallefall halvt om halvt med vann før du evt. lager deg drinker av det. Selv drikker jeg det helst i kaffen eller som tyrker (med MYE drops og ingeferøl). Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Men du må også huske på at det likevel vil være mer enn 4 halvlitere, siden du tar inn alt på en gang, så om du drikker det på ett minutt vil det være som å drikke 4 halvlitere på ett minutt. Takk, og for meg er det faktisk mulig. Rekorden min er 3,5sec på en halv liter. Bruker jeg 6-7sec så kan jeg fint ta en til med en gang. Men jeg har ikke intensjonene om å prøve 4 på rapppen, tror det blir litt mye væske for kroppen. Du blir full av en six pack? Nei, det sa jeg ikke, men da holder jeg meg i god form. Grunnen til at jeg har tenkt å drikke det er at det kan spare meg endel penger i russetiden. Skal vi se. En halv liter øl er 500ml. Av dette er 4,5-4,75% alkohol. Det er 500*0,045= 22,5ml ren alkohol. Så for å gjøre om dette til 96%: 22,5 delt på 100 ganger 96 = 21,6ml. En sekspakning tilsvarer altså 21,6*6=129,6ml eller ca. 1,3 desiliter 96 om jeg har regnet riktig. (Stort forbehold der. Det er seint og det er minst 10 år siden jeg regnet på dette sist.) Men du kan ikke sammenligne direkte. For du får jo i deg mye vann via ølet også. Dermed blir opptaket ikke like brått. Styrter du så mye 96% vil du bli fortere full enn om du prøver å drikke 6 øl. Takk! Da tror jeg at jeg skal gå for 100ml, og kompansere det med øl som jeg har kontroll på. Note til meg selv: Kjøp en lommeleike på 100ml. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Du burde ha vann også. Veldig lurt å veksle på å drikke vann og sprit. Mye lettere å holde kontrollen. [/snakke av erfaring] Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 96% smaker jo dritt rent uansett da. Anbefaler deg å blande iallefall halvt om halvt med vann før du evt. lager deg drinker av det. Selv drikker jeg det helst i kaffen eller som tyrker (med MYE drops og ingeferøl). Hadde planer om å bruke sprite isteden, for det ødelegger sprit smaken i samme slengen. Og så heller bruke noe annet for å få en annen smak enn vann. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Du burde ha vann også. Veldig lurt å veksle på å drikke vann og sprit. Mye lettere å holde kontrollen. [/snakke av erfaring] Det er skrivet ned. Det hjelper jo også mot fyllesjuke (for jeg har faktisk tenkt til å få 100% oppmøte ) Endret 20. april 2010 av Vitamin C Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) 96% smaker jo dritt rent uansett da. Anbefaler deg å blande iallefall halvt om halvt med vann før du evt. lager deg drinker av det. Selv drikker jeg det helst i kaffen eller som tyrker (med MYE drops og ingeferøl). Hadde planer om å bruke sprite isteden, for det ødelegger sprit smaken i samme slengen. Og så heller bruke noe annet for å få en annen smak enn vann. Før du har hjemmebrenten på lerka, bland den med tilsvarende mye vann - så lager blander du videre med sprite etc. Kan være lurt om du ikke har veldig mye erfaring med sterk brennvin. Endret 21. april 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Og ta for all del ikke med deg mer enn du planlegger å drikke av dette greiene. Da er det fort gjort å begynne å etterfylle når det er tomt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå