Gå til innhold

Startet på fotball, må få bedre kondis

Anbefalte innlegg

Hei. Har begynt på fotball igjen og igår var jeg på min første fotball trening. Det var veldig tungt og jeg fant fort ut hvor dårlig kondis jeg har. Jeg var helt knust på slutten av treningen, og idag har jeg kraftig gangsperr i hele kroppen og i tillegg fått feber :p Fikk kjørt meg ganske hardt for å si det sånn.

Det jeg trenger hjelp til, er å trene riktig slik at jeg får fort og bedre kondis.

Jeg har lest litt rundt på forumet og ser at mange anbefaler å kjøre 4x4 intervaller. Hvis jeg har skjønt det riktig så skal du jogge fort/løpe i 4 minutter for å så jogge rolig i 4 minutter og så løpe igjen 4 ganger hver? Og at siste økta di skal være sånn at du klarer å ta en til, og å ikke slite deg ut sånn at du får melkesyre med en gang? Er det riktig?

Isåfall, hvor ofte burde jeg trene dette da ? Har fotballtrening 2 ganger i uken og kamp i helgene, men jeg er nok ikke i kampform enda :p

Har dere noen tips og innspill? Har en fotballbane ikke langt unna huset mitt der jeg tenkte å løpe fra ene målet til det andre for å så jogge rolig tilbake å repetere det. Er det bra kondisjonstrening? Eller burde jeg gjøre akkurat som 4 x 4 sier?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...