jack11728 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Hallo! Mitt problem er at når jeg drar et vindu så lagger det og lager flere kopier. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener så kan du skru på mouse visibility og huke av pointer trails. Kjører Windows 7 64 bit 8GB ram Radeon HD 5750 1GB i7 core 920 Noen som vet hvorfor dette skjer? Endret 20. april 2010 av jack11728 Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 hmm, fantastisk, ikke sett det siden 486 maskinen min... Men, fryktelig vanskelig å vite hva som er feil, hadde begynt med å laste ned og installere nyeste driver til skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Jeg laster ned fra hjemme siden til GFX kortet XFXforce(dot)com Og har registrert produktet der, så får lastet ned nyeste og installert driveren. Btw kjører dual monitors på 1 GFX. Vet ikke om det har noe å si. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Skal vel takle to skjermer ja, prøv å laste ned driver fra ati, siste kom 24/3 så ganske ny. Tar ofte litt tid før andre produsenter får med seg slikt. Kan jo teste med en skjerm, slå av eyefinity så du får utelukket at det er det. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Har du en link til den rammen du bruker, og skjedde dette etter at du installerte de 2 siste ram brikkene? Det jeg tenker på er, 1 brikke per kanal ved bruk av 1600MHz-> eller xmp brikker, og 1.65V begrensingen på ram til i7 cpu'en. Prøv å ta ut den brikken du har i DIMM_A2 slotten, og bare prøv å ha brikker i DIMM_1 slottene. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Skal vel takle to skjermer ja, prøv å laste ned driver fra ati, siste kom 24/3 så ganske ny er det fra DENNE siden? Har du en link til den rammen du bruker, og skjedde dette etter at du installerte de 2 siste ram brikkene? Det jeg tenker på er, 1 brikke per kanal ved bruk av 1600MHz-> eller xmp brikker, og 1.65V begrensingen på ram til i7 cpu'en. Hm.. Jeg er ikke så god på overklokke og med bios'en. PC'n har jeg bygd opp selv, ca 2måneder gammelt. Jeg har 4 ram brikker 4x2gb Legg merke til jeg har satt RAM brikken i de svarte slottene, jeg fikk også litt problemer med startup etter oppbygging av PCn, men fikk litt hjelp og sa at jeg måtte sette inn RAM brikken på riktig slot altså annhver slot(svart) Men det var jo bare 3 svarte slot der, så den siste RAM brikken måtte jo inn på den røde slot. Endret 21. april 2010 av jack11728 Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hvis du ser i manualen din, så skal 3 av brikkene i de røde ramslottene, og skal du bruke en fjerde brikke, så skal den inn i den svarte ram slotten nærmest cpu! Hvis pc'en ikke blir bedre etter du har satt brikkene rett, så prøv med bare 3 brikker i de røde ram slottene. Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Åja tusen takk, jeg får prøve det! Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Oh by the way, jeg glemte å nevne jeg mente at jeg satte 3 ram brikker i de RØDE slottene faktisk, og den siste i svarte slot nærmest CPU. Fant ut det nettopp Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Skjønte ikke helt hva du mente i din siste post, har du rammen i rette slotter nu, og du har prøvd med bare 3 brikker i de røde, og pc'en er forsatt umulig? Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Ja det stemmer, ram brikkene mine var på riktige slots, bare jeg som tullet med bildet. Og ja jeg har prøvd med bare 3 brikker i de røde. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Ok, grunnen til jeg reagerte på rammen, er fordi den kjører med en merkelig hastighet (523MHz 8-8-8-20), og ikke (The SPDs are programmed to JEDEC standard latency 1333Mhz(667MHz) timing of 9-9-9 at 1.5V.), som bios får beskjed om.( 523 skal også normalt være 533) Er det noen som har justert noe i bios'en din? Jeg lurte også på om dette skjedde etter at du satt inn de 2 siste ram brikken? Hvis ja, har du prøvd med bare de 2 første du hadde installert? Du kan også prøve å boote opp med Memtest86+, og se om dem er stabil! Memtest86+ Guide/How To's Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Nei, ingen har forhåpentligvis instillt noe i BIOS'en, med mindre jeg har skiftet på bootup configuration som ikke har noe å si! Jeg er ikke så god med BIOS så jeg holder meg unna styr der. Men som jeg har forstått mener du at min RAM kjører treigere enn den egentlig skulle ha gjort? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Ja egentlig, men det skal ikke ha noe med dette problemet å gjøre, at rammen kjører med lavere frekvens. Lurte mer på hvorfor bios kjører rammen på (523MHz 8-8-8-20)! Men for 3 gang, når oppstod problemet Skjedde det ut av det blå, eller var det under software eller hardware endringer? Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Det har vært sånn i en stund nå. Jeg merker også at PC'n ikke er rask nok til å kjøre visse programmer. Eller spill feks i CoD4MW2 så tar det nesten halvt minutt og alt+tab ut og inn. PC'n klikker hvis jeg har Windows Media Player fullscreen og youtube på fullscreen med en annen programm som kjører i bakgrunnen. Hele PC'n fryser helt. Men hvordan får jeg skiftet rammen slik at den kan kjøre riktig? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Ok, så du husker ikke når problemet oppstod, det vil si "ut av det blå", du gjorde ingen endringer i windows, og det skjedd ikke når du installerte de 2 siste brikkene? At rammen din kjører med litt lavere frekvens, har ikke noe med ditt problem å gjøre. Og den blir ikke mer stabil av å stille den opp til 1333MHz(667MHz). Heller tvert i mot. Start med å brenne en Memtest86+ cd, og boot opp pc'en med den. Kjør tester, og se om du får noen error. Brenn iso fil med ImgBurn "Write an image file to a disc" Edit: Sjekk også dine hdd med OGT Diagnostic Tool Edit2: Det kan også være noe grums, ta en scan med Malwarebytes Anti-Malware, sjekk også om det er noen prosesser som bruker mye cpu, i oppgavebehandling. Endret 22. april 2010 av ask99 Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Jeg fikk en error message med OGT tool. "The tester failed in the access of the "Synchroinf.txt" file. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg er ikke kjent med Diagnostic Tool, jeg bare fant det til dine Hitachi hdd'er. Du får se i OGT Diagnostic Tool User's Guide, eller vente til noen med god kunskap til hdd'er svarer i tråden. Eller se om du finner et annet diagnose verktøy til hdd. Får bare 1 treff når jeg søker på "Synchroinf.txt", og det er Fransk, som det ikke kom noe ut av å oversette heller! Kanskje du skal prøve CD Image! Eller bare høyreklikke disken i "Min datamaskin", Egenskaper og se hvilke verktøy som er der.(Er ikke kjent med win7) Skjedde dette med begge dine Hitachi hdd'er? Har du søkt etter grums? Prøv en runde med Memtest86+. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå