Gå til innhold

Burde jeg beholde eller selge? Dilemma

Anbefalte innlegg

Hadde meg et skikkelig fotokick for ca 1 år siden. Jeg gikk til innkjøp av Kamera, stativ, objekter, stativ og mye annet utstyr.

Men så gikk jeg lei. For øyeblikket har jeg ikke tatt mer en 4-5 bilder på et halvt år.

Jeg har gått med tanken på at et speilreflekskamera er noe som ikke blir utdatert på mange år, og at det nesten var en investering. Siden den gang har det kommet veldig mange nye modeller og dem bare dropper og dropper i pris. Er det lurt å kanskje selge det mens jeg kan ,og heller kjøpe meg et nytt kamera når jeg kommer til å bruke det, eller kan jeg regne med at kameraet mitt er, ihvertfall langt bedre enn kompaktkameraer en god stund enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant at det tar lang tid før det er virkelig utdatert. Og da mener jeg slitsomt å bruke i forhold til det nye. Bildekvalitet vil være bedre i lang tid i forhold til de normale kompaktkameraene. Men man vet jo aldri hva slags nyvinninger som kommer..

Hva slags kamera bruker du?

Nå kommer våren og da lysner det nok i interessen igjen. Jeg har omtrent vært i dvale i vinter. Jeg hater vinter, spesielt siden naturen er død, kald og hvit.. Nå ser jeg fram sommeren.

Lenke til kommentar

Er det lurt å kanskje selge det mens jeg kan ,og heller kjøpe meg et nytt kamera når jeg kommer til å bruke det, eller kan jeg regne med at kameraet mitt er, ihvertfall langt bedre enn kompaktkameraer en god stund enda?

For fire år siden "donerte" jeg mitt 300D til nevøen min. Han bruker det ennå, og bildekvaliteten tar rotta på alt av dagens kompaktkameraer.

Selv om det kommer nye kamera flere ganger i året, vil ikke ditt utstyr bli dårligere av den grunn. Nå skriver du ikke hvilket kamera du har, men jeg tipper at om fem år er det fortsatt bedre enn det meste av kompaktkamera.

Lenke til kommentar

Det spiller også en rolle hvilken type kamera og utstyr,var det en utgående modell du kjøpte eller var det det siste innen fullformat.

Er det forholdsvis dyrt utstyr du har kan det lønne seg og selge nå hvis man er sikker på at det ikke blir aktuelt og oppta hobbyen igjen,men er det en rimeligere modell og utstyr så er det kanskje ikke så mye man får for det og da kan det være like godt å beholde det,flere som bruker kompakt til de daglige bildene og speilrefleksen blir det bare børstet støv av i de mere familiære sammenkomster.

Veldig vanskelig og gi noen konkrete tips,kan hende du enkelte ganger vil angre et salg spesielt hvis du er oppi situasjoner hvor du gjerne vil ha dokumentert på en ordentlig måte.

Et greit kompakt koster ikke skjorta og hvis du ikke trenger pengene så la det støve ned,eller som nevnt tidligere kanskje gi det bort som en konfirmasjonsgave eller noe sånt.

Jeg personlig "siden 1976" har ofte latt speilrefleksen ligge på hylla i en lengere periode for så og ta opp igjen fotograferingen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Behold kamerahuset, og legg pengene i noen nye objektiver. En lyssterk 50mm gir mye moro for en billig penge. Ellers er supervidvinkler og makro objektivtyper som kan gjenopplive fotointeressen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...