Ekinorak Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Da har jeg nesten ikke rørt meg av flekken på 2 år. Bestemte meg at i dag skulle jeg trene. Jeg presset meg til det ytterste og jogget over et lite fjell, og fram og tilbake ca 5km på asfalt. Sist gang jeg jogget var jeg i moderat form (2år kickboxing og militær tjeneste), det er da 2 år siden. I dag jogget med min stefar som er langt bedre form enn meg, noe som i seg selv er litt pinlig så jeg prøvde å holde følge med ham hele tiden, jeg ble så sliten til tider jeg ble svimmel og ville kaste opp. Men på sett og vis kom jeg meg hjem ekstremt sliten. Utover kvelden har jeg merket flere tilfeller av hjertebank. Syntes det var litt ekkelt. Også litt stikkende smerte om jeg puster dypt inn, og litt gurgle lyd fra lungene om jeg puster veldig dypt ut. Noen som vet om dette er uvanlig? Eller er dette normalt om en trener veldig hardt tatt i betraktning min form. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Hjertebank er ofte resultatet av at hjertet får signal om å trekke seg sammen før det er ferdig med forrige slag, da kan man oppleve at hjertet "hopper over" et slag og slår ekstra kraftig etterpå siden det da fyller seg opp med mer blod enn det ellers hadde gjort. I realiteten har det slått 2 slag, men det ene pumpet det veldig lite blod ut og man "merket" det ikke like godt som det kraftige slaget. Stikkende smerter i brystkassen kan også være muskelsmerter og opplever du ikke noen andre ting som for eksempel kvalme, tungpustet, smerteutsåling til kjeve , skulder, venstre arm , eller føler at brystkassa blir presset sammen av et belte så tror jeg ikke at det nødvendigvis trenger å være noe farlig. Du sier uansett ikke noe om alder eller om det finnes noe familiehistorie om eventuelle hjerteproblemer , utifra dette så vil jeg anta at du er en ung mann mellom 20 og 30 år og ikke har noen speiselle helseproblemer (overvekt, røyker og drikker mye etc). Utifra hva du har beskrevet tror jeg nok du har tatt i alt for hardt i dag og føler dette på kroppen din. Men føler du at smertene øker eller du blir svimmel og tungpustet bør du ikke tvile på å ringe legevakta og forklare problemet. Heller ring en gang for mye i steden for en gang for lite... Edit : Har ingen medisinsk legeutdannelse og er du i tvil om tilstanden din så bør du ringe legevakta bare for å sørge for at det blir klart Endret 20. april 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå