Gå til innhold

Acer Timeline X 4820TG

eLjay

Anbefalte innlegg

Har bestilt min hos NetShop men der har de plutselig fått en ubekreftet leverings dato den 18.6.

Siden jeg stikke på ferie den 22.6 er det litt for tett opp til avreise for min smak.

Så er det noen som vet om hvor jeg kan får tak i en 4820TG sånn ca. nå?

(Det er Produktnr.: LX.PXZ02.003 jeg skal ha.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt min hos NetShop men der har de plutselig fått en ubekreftet leverings dato den 18.6.

Siden jeg stikke på ferie den 22.6 er det litt for tett opp til avreise for min smak.

Så er det noen som vet om hvor jeg kan får tak i en 4820TG sånn ca. nå?

(Det er Produktnr.: LX.PXZ02.003 jeg skal ha.)

LX.PXZ02.003 får du nok ikke da denne er ventet inn hos alle rundt 19. Juni etter det jeg vet. Sendes stort sett samlet til landet og splittes så til forskjellige distributører og deretter til butikker igjen.

Det nærmeste er vel netonnet sin utgave: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-13---14-tom/acer-as3820tg-434g64n/013657.5055/

NB du skriver 4820TG, men modellnummeret til 3820TG? Så ikke helt sikker på hva du vil frem til

4820TG er vel nærmeste modell som er på lager elkjøp sin: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPSE02143/acer-aspire-timelinex-4820tg

Lenke til kommentar

Eg har nettop kjøpt meg Acer Aspire 5551g. Den er heilt Konge! Spelar Cod:MW2 på extra høg utan at pcen ser ut til å bli serleg heit. Billig er den og, ligg på 6000kr på el-kjøp. Eit knallkjøp! 6/6

Lenke til kommentar

Det kommer ett sekunds responstid på touchpaden etter at jeg har trykket inn en tast på tastaturet. Synes dette var utrolig irriterende. Mulighet for å slå av dette?

Har i tillegg klart å fjerne søkefeltet i Windowsstartmenyen. Noen som vet hvordan jeg får den frem igjen?

Lenke til kommentar

Har i tillegg klart å fjerne søkefeltet i Windowsstartmenyen. Noen som vet hvordan jeg får den frem igjen?

Høyre musetast i startmenyen - Egenskaper - Startmeny - tilpass.. Iallefall noe i den duren!

Står vel "Søk i programmer og kontrollpanel" ett sted..

Edit: Jeg har foresten ikke problemer med touchpaden, eller noe annet, forøvrig.. Strålende fornøyd med maskinen ;)

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Kanskje litt feil tråd men;

Sitter og vurderer en TimelineX 5820TG med 9 cellers batteri (opptil 11.5 timer på papiret). Multicom Komplett.no

Noen som har prøvd å skifte harddisken i disse?

Om jeg skal ha en slik vil jeg gjerne sette i en SSD for mindre varme, mindre strømforbruk og mer fart.

Edit: Ser dette var en tråd for 4820TG :<

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Kanskje litt feil tråd men;

Sitter og vurderer en TimelineX 5820TG med 9 cellers batteri (opptil 11.5 timer på papiret). Multicom Komplett.no

Noen som har prøvd å skifte harddisken i disse?

Om jeg skal ha en slik vil jeg gjerne sette i en SSD for mindre varme, mindre strømforbruk og mer fart.

Edit: Ser dette var en tråd for 4820TG :<

Har en 5820TG (9 cell) i bestilling selv, får se om jeg får den siden prisen på den har gått opp etter jeg bestilte den....

Men burde ikke være noe problem å bytte harddisken med en SSD.

Her er en polsk test av 5820TG (google oversatt link): http://translate.google.com/translate?hl=no&sl=pl&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.notebookcheck.pl%2FRecenzja-Acer-Aspire-TimelineX-5820TG.31524.0.html

Ting jeg likte:

Lang batteritid

Støysvak

Design/utseende

Ting jeg ikke likte:

Blir varm ved belastning, både komponenter og selve "chassiet" blir varmt.

Lavt lydvolum fra høyttalerene.

Det at den blir varm er ikke så stort problem i seg selv, men jeg hadde planer om å overklokke skjermkortet en del for bedre grafikkytelse.... men når det allerede er varmt er det begrenset hvor mye man kan gå opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har bestilt en 4820TG (LX.PSE02.188) som jeg håper dukker opp hos meg i løpet av noen dager. Det er årevis siden jeg kjøpte PC sist, så jeg er litt rusten   :roll: . Har sjekket litt hva som følger med av programvare i tillegg til Win 7 HP (ref side 74 i prislisten til Acer) - og siden jeg gjerne vil ha få og lettdrevne applikasjoner, synes jeg kanskje det er litt i overkant:

Productivity

• Acer Backup Manager

• Acer ePower Management

• Acer eRecovery Management

• Microsoft® Office Personal 2007 (Service Pack 2)

• Microsoft® Office Trial (Service Pack 2)

• Microsoft® Works SE 9

• Microsoft® Works 9

• Microsoft® Works 8.5

• Adobe® Flash® Player 10

• Adobe® Reader® 9.1

• eSobi™

• Google™ Setup

• Google Toolbar™

• Norton™ Online Backup

Security

• McAfee® Internet Security Suite 2009 Trial

• McAfee® Virus Definitions

• MyWinLocker®    

Multimedia

• Acer Arcade™ Deluxe

• NTI Media Maker™  

Gaming

• Oberon GameZone Acer Edition

• WildTangent® Acer Edition  

Communication and ISP

• Acer Video Conference Manager

• Microsoft® Silverlight™

• Windows Live™ Essentials — Wave 3.2 (Mail, Photo Gallery, Live™ Messenger, Movie Maker, Writer)  

Utilities and tools

• Acer Accessory Store Acer Assist

• Acer Identity Card

• Acer Registration

• Acer Updater

• eBay® shortcut 2009

• Netflix shortcut

Grønn tekst: tror dette er nyttig - Rød tekst: tror dette er unødvendig eller kan erstattes av "lettere" alternativ - Svart tekst: vet da pokker?

Håper noen kan komme med noen kommentarer og tips?

Tenker bla å bruke OpenOffice og PDF-XChange Viewer til dokumenter, MBAM (og muligens SAS) til sikkerhet, Skype til VTC, FastStone og GIMP til bilder, CCleaner eller Advanced SystemCare til "trimming". 

Usikker på email-applikasjon - noen gode råd?

En annen sak (som jeg vel strengt tatt finner ut av selv om noen dager :) ) - Windows Media Center skal jo følge med Win 7 HP. Greier den (med standard codecer) å spille av H.264 HD video knirkefritt uten at skjermkortet er aktivert (skal vel være noe HD Graphics greier integrert på i5-prosessorene)? Eller bør jeg tenke CoreAVC? Og er HDMI-utgangen oppe og går kun dersom skjermkortet er aktivert? 

Lenke til kommentar

Kan noen sjekke hvilken Windows Opplevelsesindeks TimlineX har innenfor de forskjellige kategoriene (prosessor, minne, grafikk osv.)?

Husk å skrive hvilken av TimlineX modellene du bruker

Takk på forhånd

Windows Opplevelsesindeks med 4820TG og ATI HD 5650

Prosessor      - 6,7

Minne          - 5,9

Grafikk        - 6,7

Spillegrafikk  - 6,7

Harddisk       - 5,9

Edit: Med det intergrete skjermkortet er grafikk på 4,5 og spillgrafikk på 5,0.. ellers samme!

Da har endelig min 4820TG kommet (LX.PSE02.188 -> i5-450M, HD5650, 4GB RAM, 640 GB HDD, 9 celler)

Har bare testet med full grafikkløsning, og da er eneste forskjell at prosessor øker til 6,8 (antar beverpower hadde i5-430M).

CPU-temp på idle (målt med hwinfo32) svinger rundt 30°C - en kjerne litt i overkant, den andre litt i underkant. Ser bra ut :thumbup:

(Idle medfører forresten at jeg har 77 prosesser gående, det er over dobbelt så mye som jeg har på min gamle stasjonære med XP... Antar at jeg har mulighet for å kutte litt ned her.)

Lenke til kommentar

a_aa:

Kan du gi noen bilder av hvordan 9 cellers batteri ser ut på denne? Jeg har lenge spurt om det men ikke fått noe annet svar enn "ikke så ille".

Jeg sitter og skal bestille 3820TG i dag med samme spec som deg (450/5650), men 8 vs. 12 timer batteritid er en viktig issue for meg om det ikke ødelegger portabiliteten for mye og er knølete å ha i fanget samt gir for brå vinkel på maskinen.

Venter egentlig bare på å trykke bestill, og da en 67Wh fordi jeg er veldig usikker på dette.

Noen som kan betrygge meg på at 90Wh (9-celler) er et godt kjøp på 3820 eller at jeg heller bør gå for 67Wh (6-celler)?

PS!

En annen ting som irriterer litt er at HDD størrelsen øker på alternativene med større batteri. Jeg vil ha maskinen så billig som mulig eller ihvertfall at ikke HDD trekker opp prisen. Jeg trenger ikke mer enn 200GB på en slik maskin uansett. Og det er mulig jeg bytter den ut med en SSD i løpet av året.

Er også litt redd for at 3820TG overoppheter ved kraftig bruk av HD5650 og da er mye av vitsen med det skjermkortet borte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

3820TG har mye bedre kjøleløsning enn 4820/5820TG, så overoppheting trenger du ikke være redd. 4820/5820 overoppheter, men ikke 3820 da den har separate vifter for CPU og GPU.

Ang batteriet var det en youtube video av 9cellers versjonen, men finner ikke linken igjen. Skal lete mer senere. Gjør PC'en dobbelt så tykk og dermed dobbelt så upraktisk etter min mening.

Lenke til kommentar

Og her er et rykende ferskt bilde av min  :) :

post-73994-1277473523,7887_thumb.jpg

Målt høyde i forkant fra underlag til topp: 2,4 cm.

Målt høyde i bakkant fra underlag til topp: 4,8 cm.

OC-Freaks anslag på "dobbelt så tykk" har noe for seg... Vet imidlertid ikke om 6-cellers-batteriet også stikker litt ekstra ned fra bunnen?

Uansett: Jeg synes at vinkelen på tastaturet er behagelig, men det er jo en smakssak. Det er imidlertid langt fra umulig at jeg kommer til å kjøpe et 6-cellers-batteri i tillegg - synes at tykkelsen går vel mye utover portabiliteten for korte/lette turer. På den annen side sklir den veldig greit ned i en Dicota SmartSkin 13"-14.1", og det bør vel heller ikke være umulig å finne ryggsekk/bag som kan ta både lappisen og litt reiseeffekter.

Lenke til kommentar

Takk for alle gode innspill. Det eneste som nå bekymrer meg er følgende kommentarer fra en del brukere av TimelineX 4820 og 3820.

i dont own a mbp but i own 3820tg and its really reflective so i wouldnt recommend if you want to use it outside.

Jeg ønsker å bruke den mye ute om sommeren og er en av hovedårsaken til at jeg kjøper en liten og portabel maskin.

Jeg ser dog at noen nevner slikt som dette:

Quote:

Originally Posted by 3820TG

would you recommend using an anti-glare filter to minimize the reflections when using it outdoors?

i am using 1.. and it works real good. Zero glare + zero reflections

Har noen av dere testet dette og evt. hvor får man kjøpt osv?

Samt greit å vite om noen skulle ha dårlig dekning på WiFi i hagen.

Hi guys I upgraded to a Intel Wifi Link 6200 N wireless mini half card today and just to report this mod is worth it 100% Signal strengh is about 30% better than the Atheros. While its not a bad card, this Intel has better range.

You can grab them cheap too of ebay, just be careful of ES versions...

Half size mini PCI-e, very very easy to replace.

Edit: Just to add, Atheros lid closed = 3 bars of signal, Intel 6200 = 5 bars full signal. Which is important to me as I use the laptop closed and HDMI output. 100% recommend this wifi card upgrade to all 3820TG owners.

http://forum.notebookreview.com/6386225-post702.html

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...