Indianern Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hei Har akkurat installert windows XP, men har fått problemer med den ene dvd-rommen min. Som er en pioneer dvd-106S. Det som er at hver gang jeg prøver å kjøre en cd som har autorun på pioneeren så henger pcen seg helt til jeg tar ut cden igjen. Hvis jeg prøver å kjøre en cd som ikke har autorun så er det ikke noe problem. Jeg har også en dvd brenner, denne kan kjøre cder med autorun og uten autorun uten noen problemer. Jeg har hatt Windows 2000 tideligere og der hadde jeg ikke noe problemer med pioneeren. Noen som kan hjelpe? som har noe peiling på hva jeg kan gjøre for å få fikset dette? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Det går an å disable autorun bare for en sånn midlertidig løsning. Jeg har samme DVD-ROMen (slot-in) og på den fungerer autorun helt normalt. Disable CD Autorun 1) Click Start, Run and enter GPEDIT.MSC 2) Go to Computer Configuration, Administrative Templates, System. 3) Locate the entry for Turn autoplay off and modify it as you desire. Lenke til kommentar
Indianern Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg gjorde det du sa. Men ser ikke ut som den ble deaktivert forde begge spillerne prøver å kjøre cden forsatt automatisk. Jeg prøve også å utforske den cden som stod i pioneer som har autorun og da fikk jeg dette som svar: G: er ikke et gyldig Win32-program. Har du eller noen andre, noe annelse på hva jeg kan gjøre for å få pioneer spillern min til å funke sånn som den skal? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 gå inn i enhetsbehandling/devicemanager og avinstaller den, restart maskinen og den vil da ha funnet "ny" hardware. Se om det hjelper. Lenke til kommentar
Indianern Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg gjorde det du sa, men det ble ikke noe bedre. Samme problem forsatt. For å rette opp en ting jeg sa istad om å utforske cd`rommen. Jeg får utforska den. Den feil meldingen jeg får, som jeg skreiv i tideligere post. Får jeg bare når jeg prøver å dobbel klikke på cd`rommen. Når jeg utforsker den så går det veldig treigt å bla gjennom mapper og sånt. Takker for all hjelp jeg kan få for å ordne dette. Synes det er veldig rart at det funker bra i win 2000 men ikke i winxp. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Det høres ut som om driveren til DVDen din er dårlig/feil installert. Prøv å fjern driveren og la XP reinstallere denne. Hvis ikke er jeg stygt redd for at du må reinstallere hele WinXP. (edit: Jeg fant dette på Microsoft sin hjemmeside: Pioneer DVD-303R DVD-ROM Reads Data Files as Audio Tracks The information in this article applies to: Microsoft Windows Millennium Edition This article was previously published under Q267586 SYMPTOMS If you have a Pioneer DVD-303R DVD-ROM, data files can be seen as audio tracks on data CDs or DVDs. You are not able to run an application or DVD movie from the CD or DVD. CAUSE This behavior occurs because there is an incorrect jumper setting on the DVD drive. RESOLUTION To resolve this behavior, verify the jumper setting on the DVD drive is not on Pin 6. Set the DVD drive at 2048 byte setting instead of at 512 byte. Last Reviewed: 8/7/2002 Keywords: kbprb KB267586 " Det står at det bare gjelder for win ME, men sjekk at jumperen bakpå dvd-spilleren står riktig. Antar at du ikke har rotet noe baki der etter at du hadde win 2k installert så dette er sikkert ikke feilen. Jeg bare kopierte dette hjelpetipset, for jeg er nå ganske rådløs. Hvis ikke dette hjelper får du sende en e-post til Pioneer og spørre dem.) Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Sørg for å ha hele IDE kabler og siste chipset drivere! Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Vær oppmerksom på at den Pioneeren ikke takler å stå på samme IDE-kablel som en del CD-brennere. Slet lenge med min, og løsningen var å dette den som slave til en harddisk i steden for master med cdbrenner som slave. Nå er alt bare bra. -ull-2k- Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Dette problemet gjelder forøvrig BARE WinXP. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 min står som slave til en harddisk. cd-brenner alene på den andre IDE-kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå