Gå til innhold

Online Multiplayer Rollespill ? (Serriøs roleplaying)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og noen kompiser leter etter et spill som går ut på ingenting annet enn roleplaying.

Som feks. DarkRP til Gmod.

Spillet burde være online\multiplayer slik at vi skal kunne spille sammen.

Er ikke viktig at spillet har et mål, som WoW ol.

Så lenge det er simpel økonomi og arbeid som må gjøres.

Mange MMORPG'er nå til dags handler ikke om roleplaying men mer om questing\lvl'ing og gear.

Vi har mer lyst å finne det spillet som er for RP'ere og RP'ere only.

Tror faktisk DarkRP er det vi leter etter bare i en litt mer utviklet og gjærne en standalone versjon.

Så om noen her har en anelse om hva som kan passe oss, hadde all hjelp blitt satt stor pris på!

-Mvh Jack_Daniels

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har skjønt er EvE online det mest komplekse MMOet som finnes. Vet dog ikke om folk snakker In Character. Men spillet er gigantisk og har spillerdreven politikk, konsekvenser og muligheter for å endre ting.

Spillet er vel litt gammelt, så grafikken er ikke helt på stell, Sci-fi er det og. Har ikke spillt spillet, men etter hva jeg har lest er økonomi /diplomati en veldig stor del av spillet.

Lenke til kommentar

San Andreas Multiplayer (SAMP) eller Multi Theft Auto (MTA) er begge modifikasjoner til GTA San Andreas og det finnes veldig mange gode Rollespill servere.

Har spillt en del SAMP, men der har jeg aldri funnet noen serriøse RP'ere.

Blir for det meste RDMing og bare tull der inne.

Såvidt jeg har skjønt er EvE online det mest komplekse MMOet som finnes. Vet dog ikke om folk snakker In Character. Men spillet er gigantisk og har spillerdreven politikk, konsekvenser og muligheter for å endre ting.

Spillet er vel litt gammelt, så grafikken er ikke helt på stell, Sci-fi er det og. Har ikke spillt spillet, men etter hva jeg har lest er økonomi /diplomati en veldig stor del av spillet.

Joda, det kan jeg vel teste ut. Men er ikke helt det jeg leter etter.

Det jeg leter etter er vel mer et spill der du starter en character, kjøper et hus, går på jobb \ starter en bedrift.

Gjærne en mørk rp med hitmen, kriminalitet og smugling.

Rett å slett en virtuel by.

En litt mer voksnere og røffere versjon av sims (helst i førsteperson) hadde vært midt i blinken.

Endret av Jack_Daniels
Lenke til kommentar

All Points Bulletin kanskje sjøl om je nækter å tru noen RP'r der, men der kan du spille kriminell og purk. rettere sagt GTA MMO.

i EvE online kan du smugle narkotika og mennesker og selge dem på markedet. og du må passe på å aldri bli Scannet og tatt av purken der for da får du en fin bot og diverse. Eve online er fantastisk bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

^ Second Life har noen RP soner. (Husker ikke navnet på dem da). Men ellers så er Neverwinter Nights 1/2 et godt valg når det kommer til RP. Bare å spille på Persistant RP servere det :). Men husk å gå på forumet til bioware og se etter servere der først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...