Gå til innhold

hvordan koble til adsl med win 7

Anbefalte innlegg

hei, kjøpte meg en laptop for ikke så lenge siden, men for ikke koblet med til modemet mitt via adsl, det kommmer hele tiden samme feil: modemet (eller en annen tilkoblingsenhet) er allerede i bruk, eller ikke konfigurert skikkelig (633). Dette er ikke et så gammelt modem, det er ca. 4 år gammelt altså fra 2006, men selveste programmet er fra kanskje nitti tallet, modemet må ha programmet for å koble til nettet.

modemet/programmet funket helt fint på den stasjonære som har win xp, men laptopen har win 7, kan dette ha noe med saken å gjøre? i så fall er det noen drivere jeg kan laste ned for å fikse dette problemmet ?

takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss få ting litt klarere :

1 : Hvordan kobler du til pcen til internett? Med Kabel eller trådløst?

2 : Har du prøvd å bruke kontrollpanel : Netverks og delingssenter og skrive inn di riktige innstillingene der?

Alternativer for internett : Tilkoblinger.

Lenke til kommentar

Høres ut som trådstarter er på bærtur. Du skal ikke bruke et dial_up modem om du har ADSL.

Hvis du ønsker å bruke oppringt internett via telefonlinjen, så er det ikke sikkert den gamle programvaren fungerer med Win7.

Høyreklikk på ikonet for programmet og velg kompatibel modus med XP og kjør som admin.

Ellers vil jeg anbefale deg å skaffe deg ADSL og bruke PC trådløs via en router.

Det er sånn vi andre bruker internett i 2010 :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...