brutalt Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 hei, kjøpte meg en laptop for ikke så lenge siden, men for ikke koblet med til modemet mitt via adsl, det kommmer hele tiden samme feil: modemet (eller en annen tilkoblingsenhet) er allerede i bruk, eller ikke konfigurert skikkelig (633). Dette er ikke et så gammelt modem, det er ca. 4 år gammelt altså fra 2006, men selveste programmet er fra kanskje nitti tallet, modemet må ha programmet for å koble til nettet. modemet/programmet funket helt fint på den stasjonære som har win xp, men laptopen har win 7, kan dette ha noe med saken å gjøre? i så fall er det noen drivere jeg kan laste ned for å fikse dette problemmet ? takk =) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Antar det er snakk om et trådløst modem? Er det snakk om en ruter som du kobler til pcen via en kabel så skal det som regel være nok å sette innstillingene riktig , Ppoe passord etc. Lenke til kommentar
brutalt Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 instillinger til programmet eller selveste tilkoblingen? fordi programmet har bare en instilling, og den innebærer å skrive antall minutter før den skal logges av.. :S Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 La oss få ting litt klarere : 1 : Hvordan kobler du til pcen til internett? Med Kabel eller trådløst? 2 : Har du prøvd å bruke kontrollpanel : Netverks og delingssenter og skrive inn di riktige innstillingene der? Alternativer for internett : Tilkoblinger. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Høres ut som trådstarter er på bærtur. Du skal ikke bruke et dial_up modem om du har ADSL. Hvis du ønsker å bruke oppringt internett via telefonlinjen, så er det ikke sikkert den gamle programvaren fungerer med Win7. Høyreklikk på ikonet for programmet og velg kompatibel modus med XP og kjør som admin. Ellers vil jeg anbefale deg å skaffe deg ADSL og bruke PC trådløs via en router. Det er sånn vi andre bruker internett i 2010 :-) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ville kanskje ha ringt 05000 og fått ett tilbud på ett nytt multimodem så du slapp og kjøre PPPoE rett på maskinen, da kan dere være flere på samtidig og får trådløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå