Gå til innhold

Er druer sunt? Kan man legge på seg av det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nettop sluttet med alt som heter brus, potetegull, godteri og liknende for å prøve å gå ned i vekt og få flatere mage. Spørsmålet mitt er om druer er veldig sunt? Når jeg føler jeg har lyst på noe godt og søtt, så spiser jeg druer. MANGE druer =) Det er ikke noe man kan legge på seg av elns, er det?

 

Opp i vekt/ned i vekt ankommer av energi på alt du spiser på en dag.

Spiser du mer enn kroppen forbrukker den ene dagen så vil resten av overskudet gå til fett.

 

Druer og event frukt er egentlig ikke så sunt som folk skal ha det til, de inneholder sukker. Men også vitaminer, mineraler, antio og sporstoffer noe som bedrer helsen på langsikt. Men grønnsaker og egg inneholder mye mer av disse stoffene og mye mindre eller ingen sukker. Nøtter er good shit når man får søtsug! :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Husk også at druer inneholder fruktose som er langt nær så ille som sucrose (som er det vanlige hvite sukker)

 

Husk også at sukrose er %50 fruktose og %50 glukose. Raffinert fruktose er like dårlig eller i noen tilfeller verre enn raffinert sukker.

 

Men når vi snakker om frukt som inneholder fruktose kan vi ikke sammenligne. Frukt inneholder en haug med gode stoffer for kroppen og reint vann. Den inneholder også mineralene kroppen trenger for å omdane fruktose til glukose for kroppen. Raffinerte sukker produkter derimot har ikke disse mineralene, så derfor må kroppen hente dem fra kroppens lille lagre. Så hva skjer når du inntar store mender sukker og ikke tilstrekklige vitaminer/mineraler over lang tid? Dette fører ofte til masse bivirkninger, som selvmordstanker, depresjoner og afferds problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...