Casanoova Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hei! har gått vk1 elektrofag og vk2 data elektronikk så har søkt lærling som telemontør uten hell på grunn av mye fravær, så da tenkte jeg og gå 3året data elektronikk med lite el ingenting fravær , vill det ha noe å si eller kommer arbeidsgiver til å stryke meg på grunn av mye fravær tidligere? Takk for svar:) Lenke til kommentar
M-G Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Det vil nok ikke telle negativt at du viser evne til å forbedre deg og forstå alvoret i utdanningen du tar, så kan nok hende arbeidsgivere vil vurdere deg litt mer positivt da. Lenke til kommentar
f0kus Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hei! har gått vk1 elektrofag og vk2 data elektronikk så har søkt lærling som telemontør uten hell på grunn av mye fravær, så da tenkte jeg og gå 3året data elektronikk med lite el ingenting fravær , vill det ha noe å si eller kommer arbeidsgiver til å stryke meg på grunn av mye fravær tidligere? Takk for svar:) Dette er mulig, men du må huske på at da mister du det siste året med rettighet for skole, og da kan du ha problemer med å få lærlingplass, siden det blir billigere for bedrifter å ha inne lærlinger med 1 års skolerett igjen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hvis du har greie karakterer fra VK2 ville jeg heller gått VK3 (data og kontorfag eller påbygg) med null fravær. Da vil du få ny kunnskap og utvikle deg videre. Det å gå et år på nytt kun for å vise null fravær synes jeg er litt bortkastet, har du noen fag du kan forbedre der i mot, så er det bare å kjøre på med VK2 Lenke til kommentar
Casanoova Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Hvis du har greie karakterer fra VK2 ville jeg heller gått VK3 (data og kontorfag eller påbygg) med null fravær. Da vil du få ny kunnskap og utvikle deg videre. Det å gå et år på nytt kun for å vise null fravær synes jeg er litt bortkastet, har du noen fag du kan forbedre der i mot, så er det bare å kjøre på med VK2 har greie karakterer, mente vk3 data elektronikk og da søke lærling igjenn som telemontør eller dataelektroniker men er ikke helt sikker på att det er noe for meg, alternativene er og bare finne meg en jobb å vente med resten av utdannelsen, eller omskollering. syns det er synd att noen tall på ett papir skal bety så mye, er flink til og jobbe og har gode referanser men ser ikke ut til å hjelpe. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 syns det er synd att noen tall på ett papir skal bety så mye, er flink til og jobbe og har gode referanser men ser ikke ut til å hjelpe. Det er du som har skapt disse tallene, det gjenspeiler din innsats på skolen.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 En annen mulighet er å ta påbygging slik at du kan ta deg en mastergrad eller bachelorgrad innenfor faget istedetfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå