Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Greit pc oppsett?

Anbefalte innlegg

Hallo folkens! Har tenkt å kjøpe ny pc, som kan dra litt av hvert av spill. Budsjettet ligger på 7000 max... Har sett på en pc da, med disse delene:

Kabinett: In-Win Fanqua Midi Tower

Strømforsyning: Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA,

Prossesor: AMD Athlon II X4 630 AM3 Quad Core, 2,8Ghz, 2MB, AM3, 95W, Boxed,

Hovedkort: MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3 ATX, AMD770+SB710,4DDRIII,1PCI-E*16,2PCI-E*1,3PCI,6SATAII,GbLAN

DDR3 Minne: Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 Unbuffered, CL9-9-9-24, 240pin, 1.5V (må ha litt mer tenker jeg)

Skjermkort: XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MHz,

Ser dette ut som noe å satse på?

Endret av Aleksanderwoods
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klarer den GTA IV, folkens?

Lett. Skal fikse greit high settings hvis du bare klarer å lete fram den riktige driveren.

EDIT: Det tok meg lang tid å finne disse, så thank me if you will :) Nemlig veldig mye driverproblematikk med 5XXX-kortene for mange. Gjør det med en gang du, så slipper du glitches og artifacts og undring om du har fått et defekt skjermkort :) Lykke til :)

EDIT2: Om du ikke skjønte det har også jeg XFX-versjonen av 5770-kortet.

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Klarer den GTA IV, folkens?

Lett. Skal fikse greit high settings hvis du bare klarer å lete fram den riktige driveren.

EDIT: Det tok meg lang tid å finne disse, så thank me if you will :) Nemlig veldig mye driverproblematikk med 5XXX-kortene for mange. Gjør det med en gang du, så slipper du glitches og artifacts og undring om du har fått et defekt skjermkort :) Lykke til :)

EDIT2: Om du ikke skjønte det har også jeg XFX-versjonen av 5770-kortet.

Bare et enkelt spørsmål her. Hva er ditt inntrykk av XFX-5770? Bra kort eller? Bra til de fleste spill?

Lenke til kommentar

Altså, nå er ikke jeg noen hardcore gamer. Jeg spiller GTAIV innimellom og litt CoD:MW2, samt ultrakrevende Deluxe Ski Jump 3 :)

Mitt generelle inntrykk av 5770-kortet er meget bra. Det er relativt greit å clocke uten merkbare temperaturstigninger (selv om effekten av det kanskje ikke er enorm), er temmelig stille med stock (XFX) kjøler og på "auto" fan speed spinner det seg så og si aldri opp. Temperaturen på mitt kort har vel aldri vært over 68 grader (og da tar jeg i).

Det jeg har å trekke for er drivere. Det er mye muffens med driverene som jeg har vært borti, såpass at jeg tilogmed opplevde glitches i GTA og MW2. Dette fikset seg etter en lang jakt på en beta-driver, men nå begynner alt å komme seg. Tror driverene som kommer ut nå er mye bedre, selv om jeg enda har enkelte problemer med dualscreen-oppsettet mitt (muligens ikke driverens feil alene).

Ellers kan jeg jo nevne at GTAIV og CoD:MW2 spilles på high settings i 1920x1080 uten problemer. Det er jeg mer enn fornøyd med.

Andre ting du lurer på, så bare spør :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...