Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 BSOD.

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har hatt windows vista en stund, men oppgraderte til windows 7 noen

måneder tilbake.

Veldig fornøyd fram til for et par uker siden, da jeg plutselig får BSOD,

tenker jaja og restarter pcn.

Men disse vil ikke slutte, jeg har leitet rundt på forskjellige forum

og snakket med forskjellige folk.

Fått beskjed om å leite etter nye drivere + sjekke om rammen min sitter ordentlig i.

Har gjort dette + formatert pcn, men har fortsatt samme problem.

Skriver opp noen av feilmeldingene her;

nvlddmkm.sys / ntfs.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

netio.sys DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: 0X0000008E

STOP: 0X0000000A

STOP: 0X00000050

---------------------

Håper det er nok info til at noen kan hjelpe meg på rett vei,

på forhånd takk for hjelp :)

Robin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg var Win7 dønn stabilt - helt til jeg fikk feil på en minnebrikke nylig. Kjør Win7 sin minnetest for å sjekke etter feil (Windows memory diagnostic). Får du feil, så er det bare å begynne å lete seg frem etter hvilken minnebrikke som er råtten.

Edit: Og jeg fikk mange forskjellige feilmeldinger. Bl.a. win32k.sys til nvlddmkm.sys.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg

nvlddmkm.sys hører til Nvidia skjermkortdriver. Så jeg ville først og fremst ha sjekka at jeg kjørte nyeste, og riktig versjon av Nvidia drivere. Hvilket skjermkort har du? Har du sjekka at skjermkortet sitter godt i sokkelen (Pci-e sokkel?) og at vifta på skjermkortet fungerer. Hvis du også har integrert skjermkort på selve hovedkortet bør du deaktivere dette i Bios. At du fikk samme BSOD både før og etter clean install av Windows 7, tyder på at du enten har installert en feil/samme driver to ganger, eller at feilen ligger i Hardware. Da du ikke fikk feil før nå nylig, kan det også tyde på hardware med mindre du nylig har installert drivere osv.

Kjør Memtest som anbefalt og kom tilbake med resultat av denne.

Endret av Slettet-rOwOH6vg
Lenke til kommentar

nvlddmkm.sys hører til Nvidia skjermkortdriver. Så jeg ville først og fremst ha sjekka at jeg kjørte nyeste, og riktig versjon av Nvidia drivere. Hvilket skjermkort har du? Har du sjekka at skjermkortet sitter godt i sokkelen (Pci-e sokkel?) og at vifta på skjermkortet fungerer. Hvis du også har integrert skjermkort på selve hovedkortet bør du deaktivere dette i Bios. At du fikk samme BSOD både før og etter clean install av Windows 7, tyder på at du enten har installert en feil/samme driver to ganger, eller at feilen ligger i Hardware. Da du ikke fikk feil før nå nylig, kan det også tyde på hardware med mindre du nylig har installert drivere osv.

Kjør Memtest som anbefalt og kom tilbake med resultat av denne.

ja nvlddmkm.sys hører til Nvidia driveren. Prøv med en annen versjon. Win7 henter automatisk ned nvidia drivere, men de er ofte noe gamle. Hent ny fra nvidia.com.

netio.sys virker å være noe tilknyttet nettverkskortet. Dette var tredje treff i google:

NETIO SYS Gives You a Blue Screen in Vista? Here is How You Fix It

Antar det er noe lignende i Win7 også. Det er nok noen nye drivere tilgjengelig også vil jeg tro. Ta et googlesøk hvis det fortsetter. Det ser ut til at det er flere med samme problem.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også på feilmelding på Nvidia-kortet - og helt andre ting, inkl nettverkskortet. Så det er neppe noen av de delene det kommer opp feil på, som faktisk er problemet. Memtest er første test. Deretter bør PSU sjekkes, og så evt hovedkortet. Synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...