siggivara Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Det har hendt nå i det siste at min stasjonære PC plutselig skrur seg av og starter å pipe infernalskt helt til jeg holder inne av-knappen til strømmen går. Det har ikke skjedd noe særlig før, men i det siste har det vært 1-2 ganger i uken. Den står som regel på nesten hele tiden, så jeg har ikke vært tilstede når det har skjedd, men når jeg starter den opp igjen får jeg denne feilmeldingen: Problem signature: Problem Event Name: BlueScreen OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1 Locale ID: 1044 Additional information about the problem: BCCode: 1000007e BCP1: FFFFFFFFC0000005 BCP2: FFFFF8800F5467D8 BCP3: FFFFF880037BD0E8 BCP4: FFFFF880037BC950 OS Version: 6_1_7600 Service Pack: 0_0 Product: 256_1 Hva kan det være som feiler eller får den til å feile? Tenkte kanskje det er en indikasjon på at feks hovedkortet holder på å krepere? Endret 20. april 2010 av siggivara Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 mja, den feilkoden kan være mye rart, hardware, driver eller software, skulle vel dekke alt. Så, prøv litt mer nøyaktig, hva skjer? Regner med at den ikke "skrur seg av og starter å pipe infernalskt" da maskiner vanligvis ikke lager mye lyd når de er av. Hvis maskinen i det du slår den på begynner å pipe gjentatte korte beep er dette en post fra hovedkortet. Vanlig vis betyr dette at du ikke har minne installert, mulig de er litt dårlig satt på plass. Post kommer aldri infernalsk, men i en gitt kombinasjon av korte og lange beep. For å vite nøyaktig kan du se i manualen for hk, der skal det stå post codes. hvis du forteller hvilket hk du har kan sikkert noen hjelpe deg med det hvis du ikke har manualen. Eventuelt finnes den nok på internett en plass. Hadde nok begynt med å ta ut alle minnebrikkene og sett inn kun en av dem, test minnet med memtest, eventuelt windows sin minnetester. Lykke til. Lenke til kommentar
siggivara Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 mja, den feilkoden kan være mye rart, hardware, driver eller software, skulle vel dekke alt. Så, prøv litt mer nøyaktig, hva skjer? Regner med at den ikke "skrur seg av og starter å pipe infernalskt" da maskiner vanligvis ikke lager mye lyd når de er av. Den restarter er vel mer korrekt og si. Men den booter ikke for skjermen er helt svart. Lyden er en sammenhengende gjennomtrengende tone. Samme type lyd kom da jeg hadde hatt ute skjermkortet en gang og glemt å sette i strømmen til det igjen. Høres nesten ut som når en bil har dårlig viftereim. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 hmm, hadde vært lettere om du viste hvilket hk du har, evt hvilken bios. Er det ibm bios skal det være løst kort, kortslutning eller strømfeil. Beste du kan gjør er å ta ut all strøm og alle kort og sette dem tilbake igjen, pass på at du får alt godt på plass. Sjekk om det virker bedre da. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Regner med at den ikke "skrur seg av og starter å pipe infernalskt" da maskiner vanligvis ikke lager mye lyd når de er av. Min gamle PC gjorde akkurat dette. Den skrudde seg av og begynte med en irriterende alarm. Lyden kom fra hovedkort, og ikke fra headset. Viste seg at jeg hadde noen vifter full i støv, og maskina gikk varm. Blåste rent og problemet forsvant. Dette skjedde hvis jeg presset maskina med f.eks WOW og VLC samtidig, eller hvis jeg kjørte Rybka (sjakk-motor). Lenke til kommentar
siggivara Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Regner med at den ikke "skrur seg av og starter å pipe infernalskt" da maskiner vanligvis ikke lager mye lyd når de er av. Min gamle PC gjorde akkurat dette. Den skrudde seg av og begynte med en irriterende alarm. Lyden kom fra hovedkort, og ikke fra headset. Viste seg at jeg hadde noen vifter full i støv, og maskina gikk varm. Blåste rent og problemet forsvant. Dette skjedde hvis jeg presset maskina med f.eks WOW og VLC samtidig, eller hvis jeg kjørte Rybka (sjakk-motor). Det er ikke umulig. Er ganske mye støv i den tror jeg. Skal blåse ut av den. hmm, hadde vært lettere om du viste hvilket hk du har, evt hvilken bios. Er det ibm bios skal det være løst kort, kortslutning eller strømfeil. Beste du kan gjør er å ta ut all strøm og alle kort og sette dem tilbake igjen, pass på at du får alt godt på plass. Sjekk om det virker bedre da. Hovedkortet er et p5nsli. Bios må jeg sjekke når jeg kommer hjem. Synes det er litt rart at plutselig, etter 3 år, så er hovedkortet løst. Men tror jeg har funnet ut hva som skjer. Som jeg sa står pcen på nesten hele tiden og dette har skjedd mens jeg har vært andre steder. Tenkte i dag, før jeg gikk ut, at jeg skulle sette pcen i ventemodus så det ikke skulle skje igjen mens jeg var borte. Men det som skjedde da var at skjermen ble svart og pipingen startet. Så det jeg tror har skjedd er at windows har, av en eller annen grunn, plutselig stilt seg inn på gå i ventemodus når pcen ikke er i bruk. Det tåler den tydeligvis ikke og dermed klikker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå