ColaFreak Skrevet 20. april 2010 Rapporter Del Skrevet 20. april 2010 Hey, jeg lurer på hvordan jeg kan se pingen på serveren før jeg går inn på den Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. april 2010 Rapporter Del Skrevet 20. april 2010 Du må starte spillet som administrator (hvis du har vista eller win7). Bruker du steam? Lenke til kommentar
ColaFreak Skrevet 20. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. april 2010 yup, jeg har steam og vista xD Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 20. april 2010 Rapporter Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Det heter latency og ping er et program som brukes for å måle latency. Latency måles i antall milisekunder Fyr opp cmd og skriv ping <servernavn> da ser du latency mot en gitt ipadresse/host/server Endret 20. april 2010 av Mazeking Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. april 2010 Rapporter Del Skrevet 20. april 2010 Ok! Da må du sette programfilen til spillet til å kjøre som admin. Den ligger sannsynligvis i C:\Programfiler\Steam\steamapps\common\battlefield bad company 2\ Hvis du har 64-bit så ligger det i Programfiler (x86) i stedet for Programfiler. Filen du ser etter heter BFBC2Game, høyreklikk på den -> egenskaper -> kompatibilitet -> kjør som administrator -> ok Så gjør du det samme med snarveien til steam etterpå (du må restarte steam for at det skal fungere). Tungvindt, men er den måten jeg fikk det til på hos meg ihvertfall. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 20. april 2010 Rapporter Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Det heter latency og ping er et program som brukes for å måle latency. Latency måles i antall milisekunder Fyr opp cmd og skriv ping <servernavn> da ser du latency mot en gitt ipadresse/host/server En liten forklaring rundt forskjellene på "vanlig ping" (som f.eks. når du skriver "ping 81.166.125.x") og in-game ping (det du ser på scoreboard): "ping 81.166.125.x" gir tiden det tar en ICMP-pakke å vandre fra din maskin til servermaskina og tilbake igjen. Det foretas i praksis ingen som helst prosessering av pakken verken på serversida eller på din klientmaskin. I BF:BC2 har de valgt å ikke implementere verken ordinær ping eller "UDP ping", som er det vanlige i online-spill, men istedet det de har kalt "latency" (latens eller forsinkelse på norsk). Det er tida det tar for din klient å opprette en pakke, sende den til spillserveren, bli behandlet av spillserveren, og så returneres og behandles av din klient. Dette tallet vil derfor for det første være svært mye høyere enn ordinær ping. Enkel forklaring på hvordan ping i CMD kan feiltolkels forhold til BC2 sin ingame latency. Får at du skal sjå ping før du går innpå srv bruk iskaldcola sin forklaring. Den fungere Endret 20. april 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå