nomercy15 Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 dere som fremdeles klager over fx 5200...jeg klarte fint å kjøre doom3 med det...som alle vet har doom3 ganske høye maskin krav.men jeg kjørte det glatt med det....(men i 600 x 400) Lenke til kommentar
alfern Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Koden til Doom 3 er ikke optimalisert ennå...Det krever mer av prosessoren enn av skjermkortet. Derfor vil man få problemer med å kjøre det på en maskin med godt skjermkort og "dårlig" prosessor, men dersom man har en rask prosessor krever det ikke altfor mye av skjermkortet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 640X480 er jo ikke noe å skryte av da...spesielt når optimal oppløsning for en 19'' f.eks er 1280x1024, som er 4,267 ganger så mange pixler på skjermen å rendre... Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 640X480 er jo ikke noe å skryte av da...spesielt når optimal oppløsning for en 19'' f.eks er 1280x1024, som er 4,267 ganger så mange pixler på skjermen å rendre... sa ikke at det var noe å skryte av...men det betyr at fx 5200 vill var ei liten stund Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 sa ikke at det var noe å skryte av...men det betyr at fx 5200 vill var ei liten stund Jaja, så feil kan man ta. Selv Geforce2Ultra vil klare det der med støtte av en god prossesor, men vil ikke påstå at den vil vare en stund. P.S Om du vil argumentere for et kort, så kom med tester gjort av uavhengige nettsider, ikke en egenprodusert liten test. Den sier absolutt ingenting. Det er nokk en grunn til at de fleste fraråder Geforce FX5200, når den knapt slår Geforce4MX440. Og som de fleste her vet så er ikke det kraftige sakene. Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 sa ikke at det var noe å skryte av...men det betyr at fx 5200 vill var ei liten stund Jaja, så feil kan man ta. Selv Geforce2Ultra vil klare det der med støtte av en god prossesor, men vil ikke påstå at den vil vare en stund. P.S Om du vil argumentere for et kort, så kom med tester gjort av uavhengige nettsider, ikke en egenprodusert liten test. Den sier absolutt ingenting. Det er nokk en grunn til at de fleste fraråder Geforce FX5200, når den knapt slår Geforce4MX440. Og som de fleste her vet så er ikke det kraftige sakene. nei men forskjellen på gforce 4 mx 440 er at fx 5200 er et directx 9 kort og derfor vil det vare lenger enn mx 440 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Det hjelper ikke mye med dx9 støtte hvis kortet generelt er så svakt at det med nød og neppe kan kjøre spill som krever/støtter dx9. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 dere som fremdeles klager over fx 5200...jeg klarte fint å kjøre doom3 med det...som alle vet har doom3 ganske høye maskin krav.men jeg kjørte det glatt med det....(men i 600 x 400) I signaturen din står det at du har et Gforce fx 5900?? Det er uansett (syns jeg iallefall) liten vits å kjøre et spill med så god grafikk som doom3 i 640x480...detaljene forsvinner! Dessuten: Den alpha leaken som er ute inneholder vel ikke alt "snadder" som final versjonen vil gjøre? Kaptein_S Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Fint og høre at det duger til noe da men hører jeg gfx til elkjøp-maskiner i det fjærne...."løp og kjøp, kraftig multimediamaskin med 128 videominne basert på FX-brikkesettet, klarer fint og kjøre de hotteste spilla(f.eks. doom3) med finfin grafikk" I signaturen din står det at du har et Gforce fx 5900?? Det er uansett (syns jeg iallefall) liten vits å kjøre et spill med så god grafikk som doom3 i 640x480...detaljene forsvinner! Dessuten: Den alpha leaken som er ute inneholder vel ikke alt "snadder" som final versjonen vil gjøre? Skal overaske meg hvis final versonen går tregere enn alphaen, uansett hvordan kort man har. Og at god grafikk er synonymt med høy oppløsning er vel et argument som xbox og ps2 knuser ganske grundig. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Og at god grafikk er synonymt med høy oppløsning er vel et argument som xbox og ps2 knuser ganske grundig. Hæ? Prøv å koble de til en 19" monitor... TV konsoller er som regel hemmet av TV'en! Vil si at verken ps2 eller xbox kan måle seg med noe på pc i høy oppløsning grafikkmessig! Kaptein_S Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 helt enig med forrige poster! konsoller blir holdt tilbake av TV'en, noe som gjør at de ikke trenger å produsere sååå fine grafikk, rett og slett fordi TV'en ikke klarer å gjengi det like bra som en Data Monitor... men la oss ikke starte en slik diskusjon igjen... men at høy oppløsning er synonymt med god grafikk? jeg vil si ja.. 1. du får mer detaljer 2. mindre kantete hjørner 3. mer detaljer 4. mer pixler å tegne samme flate med -> mer detaljer 5. nevnte jeg mer detaljer? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Koden til Doom 3 er ikke optimalisert ennå...Det krever mer av prosessoren enn av skjermkortet. Derfor vil man få problemer med å kjøre det på en maskin med godt skjermkort og "dårlig" prosessor, men dersom man har en rask prosessor krever det ikke altfor mye av skjermkortet. Doom3 er omlag dobbel så rask på R9800Pro enn på R9600Pro i 1024x768 uten AA og AF (dog, det med en kraftig CPU), det er ikke et spill som er veldig CPU bound. John Carmack har selv sagt at Doom3 vil være mest GPU avhengig. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 nei men forskjellen på gforce 4 mx 440 er at fx 5200 er et directx 9 kort og derfor vil det vare lenger enn mx 440 Nå er vel egenlig dette argumentert for allerede, men jeg kan vel gjennta det. Når det kommer ut spill som trenger Dx9.0 så er dette kortet altfor treigt uansett. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Hvor kan demoen eller beta versjonen lastes ned? Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Hvor kan demoen eller beta versjonen lastes ned?på id sine hjeme sider! Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Hvor kan demoen eller beta versjonen lastes ned?på id sine hjeme sider! Attdusadetvar? Kan du komme med url? Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Han kødder med deg gutt Det enste som finnes der ute av doom3 er en tidlig alpha version (dvs lenge før beta stadium) som er full av buggs, uoptimisert og treig og på ingen måte representabel for det ferdige produktet. Dette er en tidlig kode som ID software brukte for å vise fram doom3 på e3 i FJOR! Den ble leaket (kilde ukjent, dog noen har spekulert i om det var ATI) og er på alle mulige måter en ulovlig kopi. Dvs at selv om jeg hadde villet spre denne versionen (noe jeg ikke har lyst til å gjøre mot en så flink gjeng som ID) så hadde jeg ikke kunne gjort det via disse forum. (Og det kan heller ingen andre for den sakt skyld) håper dette gjorde ting litt klarere Lenke til kommentar
Chief Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 helt enig med forrige poster! konsoller blir holdt tilbake av TV'en, noe som gjør at de ikke trenger å produsere sååå fine grafikk, rett og slett fordi TV'en ikke klarer å gjengi det like bra som en Data Monitor... men la oss ikke starte en slik diskusjon igjen... men at høy oppløsning er synonymt med god grafikk? jeg vil si ja.. 1. du får mer detaljer 2. mindre kantete hjørner 3. mer detaljer 4. mer pixler å tegne samme flate med -> mer detaljer 5. nevnte jeg mer detaljer? Tror du glemte det der med mer detaljer! Det er vel ikke vits å diskutere det engang, det er jo bare å sette seg til å spille på en eller annen console, og man ser jo med en gang at det ikke kan måle seg med en PC monitor med respektivt utstyr koblet til. Det er klart de får fin grafikk, men det er også klart den blir bedre på en PC. Fin, finere, finest -> Det er bare å bøye det adjektivet og console er i venstre enden på tavlen, og PC'en er i midten, og real-life er til høyre. -Chief- Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Prøv GTA Vice City på konsol, og så PC i høy oppløsning. For det første så ser man objekter lengre bort på PC (view distance kan stilles høyere da pc'en er kraftigere) Og så kan man lese det som står på skilt osv, alt er mye klarere, det er pga oppløsning Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Prøv GTA Vice City på konsol, og så PC i høy oppløsning. For det første så ser man objekter lengre bort på PC (view distance kan stilles høyere da pc'en er kraftigere) Og så kan man lese det som står på skilt osv, alt er mye klarere, det er pga oppløsning Seff kan view distrance settes høyere, pc er jo en kraftigere maskin. (for klarheten sin skyld, jeg har selv spillt vicecity på pc og sett det på ps2) PC la ikke til noe bedre lys eller røykeffekter, den la ikke til noen bedre ansiktsutrykk, bulkene i bilene blei ikke mere realistisk, osv... (spillte da i 1280x1024) Kan på ingen måte si at jeg så flere detaljer(jeg kaller ikke å se huset på andre siden av byen for en detalj akkurat). Ikke missforstå meg, jeg sier på ingen måte at console kan måle seg med pc. MEN detaljer forsvinner heller ikke ved lavere oppløsning.(men det er jo mange andre fordeler med høy oppløsning da). Men mye av det her koker vel egentlig ned til _hva_ bra grafikk egentlig er... men det er en annen diskusjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå