jvc1986 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Har idag CS3 som er kjøpt som en upgrade fra CS som igjen var en update fra Photoshop 5.5. Jeg antar som tidligere at jeg kan oppgradere fra CS3 Oppgradering til CS5 Oppgradering? Og har det noe å si om CS5 er amerikansk mens CS3 er på norsk? Er det noe form for sperre som gjør at man må oppgradere til samme språk som den lisensen man oppgraderer fra? Har nemlig en bekjent i USA som kan kjøpe for meg, så laster jeg ned trial og bare får koden fra han, burde funke det? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Går det an å oppgradere fra PS 5.5 til CS? (Hvis du har en full lisens, kan du vel velge fra en hel språkpakke der..) Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Jeg oppgraderte fra 5.5 til CS for endel år siden iallefall, virket fint det. Oppgraderingspakkene selges pr språk, engelsk, norsk, svensk etc. Det jeg er usikker på er om jeg kan oppgradere fra CS3 norsk til CS5 engelsk? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Jeg har PS 7.0, men har aldri forstått at den lar seg oppgradere, det blir vel nærmest som å kjøpe nytt det. Språk kan du vel kanskje laste ned fra Adobe sin side.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Nå kan man visst oppgradere fra én type CS suite til en annen, og man kan oppgradere fra tre versjoner tilbake. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Takk for linken, antar det går greit da:) RandiA: Jo, det skal gå å oppgradere fra 7.0, men da må du antagelig kjøpe en av de første CS Upgrade/Oppdatering versjonene. De funker slik at man blir bedt om å taste inn en lisens for den eldre versjonen ved installasjon. Så man legger jo inn hele på nytt, bare til en lavere pris. Prisen for en oppgraderingspakke ligger på ca 3000,-. Endret 21. april 2010 av jvc1986 Lenke til kommentar
The Finger Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Det går desverre ikke ann. Man må ha hatt CS4 for å kunne oppgradere til CS5 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Det går desverre ikke ann. Man må ha hatt CS4 for å kunne oppgradere til CS5 Hvor har du det fra? Som allerede nevnt over, kan man oppgradere fra tre versjoner tilbake. Kikk selv inne på Adobes sider, hvor man kan velge fra CS4, CS3, CS2, Elements 6, 7 og 8 samt Elements 4.0 for Mac. Lenke til kommentar
se# Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Man kan som Trondster sier oppgrader fra tre versjoner tilbake. Til og med CS3 var Photoshop språkuavhengig, dvs at et norsk lisensnummer funket med en engelsk versjon og motsatt. I CS4 var det endret. Man kan fortsatt bytte språk, men må da betale en ekstra avgift til Adobe for å få gjort det. Så å laste ned amerikansk versjon og aktivere den med norsk lisens fungerte ikke på CS4. Det virker merkelig, men er vel nok et forsøk fra Adobe på å tyne mer penger ut av kundene sine. Hvordan CS5 fungerer vet jeg ikke, jeg hoppet over CS4-oppgradering fordi jeg ikke fikk bytte språk uten å betale ekstra. Jeg hadde ved et "uhell" fått norsk versjon av CS3 og tenkte ikke på å fikse det siden jeg bare oppga min norske lisens til den amerikanske nedlastede versjonen for CS3. Uansett, jeg droppet oppgraderingen siden dette var i vinter og jeg regnet med at CS5 skulle komme nå i april og håpet at de ville gå tilbake til gammelt opplegg. Hva de faktisk har gjort finner jeg sikekrt ut i mai/juni når de kan levere. Jeg ville imidlertid ikke prøvd en slik "språkoppgradering" uten å vite sikkert først, det kan spare en del brydderi å sjekke først... Edit: I følge linken til Trondster er det nå også mulig å nedgradere fra Extended til Standard, det var ikke mulig i CS4 så kanskje de har fjernet språkavhengigheten også. Endret 24. april 2010 av se# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå