Gå til innhold

dantes inferno eller mass effect 2?

Anbefalte innlegg

Har nå "kjøpt" mass effect 2 og dantes inferno da jeg byttet inn 2 brukte spill og fikk de begge for kr 0,-

Jeg har ikke spilt mass effect 1 og lurer på om det er av stor betydning å ha spilt dette før jeg begynner på mass effecct 2. Må jeg kunne storyline og vite hva det handler om eller kan jeg begynne med en gang å spille det? Eks: assassins creed 2 gikk 100% fint ann å spille uten å ha spilt det første.

Så tenker jeg jo at det tar en stund å bli ferdig med begge spilla, så lurer på hvem jeg skal spille først. noen tips/råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang Mass Effect så ville jeg absolutt spilt den første først. Men det er ikke nødvendig. Enaste som du vil "slite" med er at det dukker opp referanser og hendelser fra den første.

Dessuten er det veldig kult at valg du gjorde i den første vil også ha utfall på hvordan det blir å spille Mass Effect 2.

Om jeg skal bruke % på hvor viktig det er å spille ME1 før du spiller ME2 ville jeg sakt 50%.

Lenke til kommentar

så det er kanskje best at jeg kjøper mass effect 1 og spiller det først da? er bare det at jeg har lite penger så har ikke råd til å kjøpe det, og har veldig lyst til å spille 2'ern nå.

Er det best for meg å spille dantes inferno først da?

Lenke til kommentar

Har du mulighet til det er det absolutt en fordel å spille Mass Effect 1 først. Men når det er sagt er det ikke noe problem å spille ME2 først. Du vil nok gå glipp av en del referanser og sånt, og en og annen ting fra det første blir spolert. Big time.

Jeg ville tatt Dante's Inferno først, så får du tenkt nøye gjennom om du vil spille ME2 før du spiller ME1. Alternativt kan du jo se gjennom historien til ME1 på youtube. ;)

Og btw, husk å beholde saven fra ME2 når du går gjennom det. ME3 er allerede under utvikling og vil som vanlig bruke valgene du tar i ME1 og 2.

Lenke til kommentar

Jeg spilte ikke Mass Effect 1 før jeg spilte 2'eren, og led ikke noe nevneverdig nød av den grunn historiemessig. Leste meg litt opp på nettet angående det første spillet bare.

Spill Mass Effect 2 først, så kan du lide deg igjennom Dante's Inferno etterpå. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...