Analmeth Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Men Einstein er da ikke en massemorder på grunn av hans atom-forsking som eventuelt førte til Hiroshima- og Nagasaki-bombingene? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Men Einstein er da ikke en massemorder på grunn av hans atom-forsking som eventuelt førte til Hiroshima- og Nagasaki-bombingene? Prøver du å sammenligne Einsteins atomforskning med Lenins grusomme terror av den russiske middelklassen? I så fall tar jeg ikke poenget. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Får vel hive meg på gratulasjonsbølgen jeg og. :!: Noen burde mekke en bursdagsliste med denne type folk, og legg til klumse-Bush as well - han hører absolutt hjemme der. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 http://www.youtube.com/watch?v=GgRP6mij8NA Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 @Husam Jeg mener bare at Lenin ikke var den verste diktatoren noensinne, men derimot ideologien han oppfant, og misbruken av denne er noe av det verste som har skjedd menneskeheten. Lenin gjorde selvsagt en del fæle ting i sin regjeringstid, som henretting av flere tusener av folk, men det er ikke poenget her. Om han aldri hadde funnet opp og presentert Marxismen-leninismen ville ikke all elendigheten diktatorene du ramset opp tidligere i tråden skjedd. Tviler på at all dritten assosiert med ideologien hans som skjedde årene etter hans død var hans intensjon, på samme måte som atombombingen av Japan ikke var Einsteins intensjon. Sammenlikner jo ikke Einstein med Lenin direkte, men jeg håpte at du tok poenget. Correct me if I'm wrong tho, er ikke 100% opplyst på dette området (og derfor kanskje ikke bør uttale meg rundt det). Lenke til kommentar
Husam Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Det var jo nettopp Lenins intensjon å inspirere og legge til rette for andre kommunistiske diktaturer. Å frigjøre ham for at dette skjedde kan man derfor ikke. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ondskapen kan godt ha et ansikt, og Hitlers passer like godt som noen andre. At han ikke er alene er ikke noe argument for å frikjenne ham. Og at 4chan-generasjonen finner det opportunt å bruke ham som eksempel på at nerder kan være så "herdet" av nettets påstått manglende moral at de ikke bryr seg er i grunnen bare patetisk. Geir Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hvem sier at vi bruker dette som et påskudd for noe som helst? Jeg har for eksempel hatt en rimelig absurd og mørk humor lenger før 4chan. Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg synes 30. april er en bedre dag å feire Hitler på. Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Gledens dag. Er vel rimelig sjeldent at så mange blir glade når de hører at en person er død. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) @Husam Aha, så Hitler kan "skylde på" Lenin så er det greit? Det er bare hans skyld? Dummeste jeg har hørt. Dette er uansett utrolig OT. 14/88 Kan du ikke holde slik nynazistisk svada vekk fra forumet? Endret 21. april 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hitler er ikke verre enn Mao, Stalin og Obama. Men disse onde personene hylles i dagens sosialistiske samfunn. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hvordan sammenligner du Hitler med Obama? Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Hitler er ikke verre enn Mao, Stalin og Obama. Men disse onde personene hylles i dagens sosialistiske samfunn. Mao og Stalin kan jeg nesten være enig med, men Obama? Du er nesten utpå jordet her altså! Endret 21. april 2010 av Fiskebollebiff Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Obama vil ta livet av millioner med helsereformen sin, og millioner av mennesker i u-land dersom han går med på Jens sin klimapolitikk. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 ok.... Hvordan kan helsereformen drepe noen? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ondskapen kan godt ha et ansikt, og Hitlers passer like godt som noen andre. At han ikke er alene er ikke noe argument for å frikjenne ham. Og at 4chan-generasjonen finner det opportunt å bruke ham som eksempel på at nerder kan være så "herdet" av nettets påstått manglende moral at de ikke bryr seg er i grunnen bare patetisk. Geir Jeg klarer ikke se på denne tråden som noe annet enn et forsøk på provokasjon. Et særdeles dårlig forsøk tilogmed. Derfor nekter jeg å la meg provosere. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Obama vil ta livet av millioner med helsereformen sin, og millioner av mennesker i u-land dersom han går med på Jens sin klimapolitikk. Ja, folk kommer til å dø mer med bedre helse. Lenke til kommentar
Olympico Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Kun et privatisert helsevesen og mer personlig ansvar for egen kropp kan føre til bedre helse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg