Gå til innhold

Gratulerer med dagen Adolf Hitler

Evilfish

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men Einstein er da ikke en massemorder på grunn av hans atom-forsking som eventuelt førte til Hiroshima- og Nagasaki-bombingene?

Prøver du å sammenligne Einsteins atomforskning med Lenins grusomme terror av den russiske middelklassen? I så fall tar jeg ikke poenget.

Lenke til kommentar

@Husam

Jeg mener bare at Lenin ikke var den verste diktatoren noensinne, men derimot ideologien han oppfant, og misbruken av denne er noe av det verste som har skjedd menneskeheten. Lenin gjorde selvsagt en del fæle ting i sin regjeringstid, som henretting av flere tusener av folk, men det er ikke poenget her. Om han aldri hadde funnet opp og presentert Marxismen-leninismen ville ikke all elendigheten diktatorene du ramset opp tidligere i tråden skjedd. Tviler på at all dritten assosiert med ideologien hans som skjedde årene etter hans død var hans intensjon, på samme måte som atombombingen av Japan ikke var Einsteins intensjon.

Sammenlikner jo ikke Einstein med Lenin direkte, men jeg håpte at du tok poenget.

Correct me if I'm wrong tho, er ikke 100% opplyst på dette området (og derfor kanskje ikke bør uttale meg rundt det).

Lenke til kommentar

Ondskapen kan godt ha et ansikt, og Hitlers passer like godt som noen andre. At han ikke er alene er ikke noe argument for å frikjenne ham. Og at 4chan-generasjonen finner det opportunt å bruke ham som eksempel på at nerder kan være så "herdet" av nettets påstått manglende moral at de ikke bryr seg er i grunnen bare patetisk.

Geir :)

Jeg klarer ikke se på denne tråden som noe annet enn et forsøk på provokasjon. Et særdeles dårlig forsøk tilogmed. Derfor nekter jeg å la meg provosere.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...