Dulle Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hei! Har nettopp installert Mandrake 9.1. Har et par problemer der som jeg håper noen kan hjelpe meg med. 1) Finner ikke de gode, gamle programmene som "kppp" og "gnome-ppp" for å kople meg opp mot nettet. Nettconfigurasjonen i "mcc" fungerer heller ikke, (men har heller aldri gjort det i de tidligere versjonene for min del.) Skulle ikke "kppp" komme med "kdenetwork"-pakken? 2)Ingen mus i konsoll, kun i X fungerer den. Har en logitech usb-mus med "hjul". 3) Klokken (eller "timeglasset) ved muse-markøren "henger seg opp" når jeg logger meg inn som "root" i kde-3.1. Alt går da litt tregt. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 2)Ingen mus i konsoll, kun i X fungerer den. Har en logitech usb-mus med "hjul". Prøv å starte gpm, som root /sbin/service gpm start mulig mandrake starter tjenester på andre måter, om det ikke fungerer prøv å starte med "etc/init.d/gpm", igjen som root Lenke til kommentar
Dulle Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Takker og bukker! Det viste seg at hverken gpm eller kppp var installert! Nå funker alt. (Har kun de to første cd-ene og kppp var på cd nr.3 !) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå