Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke signal til skjerm. Trenger hjelp til remote dectoscope

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et ganke ufint problem. Dataen min finner ikke skjermen.

Tidligere i dag koblet jeg ut skjermen. Da jeg koblet den til igjen forsvant bildet før windows hadde startet opp. Etter mye og og men gjennopprettet jeg sist fingerende innstillinger, og da fikk jeg bilde. Oppløsningen kunne imidlertid bare settes til 1440*900 i stedet for til 1600*1080.

For å ordne dette oppdaterte jeg driverne (hjalp ikke) og gikk inn i catalyst (driversenter eller noe slikt) og prøvde noen ting som virket nærliggende.

Dette hjalp heller ikke, så prøvde jeg å endre hvilken skjerm som er primærskjermen (fra dataskjerm til TV). Dette var riktig lite lurt, for nå får jeg ikke signal i det hele tatt.

Jeg har et ATI Radeon 4890 og har prøvd å koble til med to forskjellige skjermer og en TV. Får ikke noe bilde i det hele tatt på noen av skjemene. Har prøvd med både VGA, DVI og HDMI.

Den eneste løsningen jeg kan komme på er å bruke remote dectoscop, eller noe i den gata, og så gå inn i catalyst å endre innstillingene tilbake.

Her er jo også problemet at jeg ikke ser hva jeg gjør på dataen, og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg inn på remote dectoscop i "blinde".

Håper inderlig på hjelp, enten til hvordan jeg skal få bilde, eller hvordan jeg skal komme meg inn på remote dectoscop uten å se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte skru ut skjemkortet for å tvinge maskinen til å bruke skjermkortet som er inegrert i hovedkortet og slette CCC.

Da jeg satt inn skjermkortet igjen fikk jeg signal.

MEN jeg kan ikke sette oppløsningen til høyere enn 1440*900 (maks skal være 1650*1080).

Hvordan kan jeg endre dette?

Lenke til kommentar

MEN jeg kan ikke sette oppløsningen til høyere enn 1440*900 (maks skal være 1650*1080

Hvordan kan jeg endre dette?

Sikker på at du kjører 60Hrz??

Hvis du kjører f eks 75Hrz, vil trolig 1440*900 være max oppløsning.

Vil også anbefale å bruke Driver sweeper for å fjerne alle rester etter gammel driver, før du reinstallerer CCC.

(Ved vanlig avinstallering, lagres gamle settings for oppløsning, hrz etc.. )

Lenke til kommentar

Jeg har en BenQ G2200WT.

Kunne sette opp oppløsningen da jeg brukte skjermkortet integrert i hovedkortet. Også da jeg ikke hadde driverne til skjermkortet (Ati Radeon 4890) kunne jeg sette øppløsningen høyere.

Har du installert driverne til skjermen (.inf file) fra CD'n "BenQ" som fulgte skjermen?

Kan hende du mangler riktig ".inf fil" til oppløsningen du trenger.

Når den er installert, skal du kun se de oppløsningene som skjermen støtter.

Installing monitor driver software involves selecting an appropriate information file (.inf) on the

BenQ LCD Monitor CD-ROM for the particular model monitor you have connected, and letting

Windows install the corresponding driver files from the CD.

post-203373-1271933210,6042_thumb.jpg

post-203373-1271933222,9848_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg hadde lastet ned drivere fra nettet, men prøvde nå fra platen. Kom imidlertid ikke lengre med disse driverne.

Er det mulig at skjermkorte halter, siden jeg kan sette opp oppløsningen når jeg ikke har installert skjermkortdriverne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...