Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, hei.

Skal ha meg ny laptop. Den jeg har nå har gitt meg "disk failure imminent" siden tidlig på året, og jeg merker at den lever på lånt tid. Det er en Acer Aspire 3103WLMi, om det betyr noe.

Vel. Jeg har blitt anbefalt en Acer Aspire igjen. "Acer AS5942G/15.6"LED CB/Corei5 430M/HD5650 1GB/4GB/500GB/BR/wl/6cell/BT/FP/BacklitKey/HDMi/Win7Ul-64", heter den visst på folkemunne. Spesifikasjonene er såher: post-184685-1271768529,0926_thumb.png

Er denne OK? Har egentlig ikke rare kravene. Jeg spiller lite spill. Championship Manager 01/02 og Grand Prix 4 klarer den greit, men jeg gir også litt av min dyrebare tid til Football Manager 2010, og det er fint om den klarer å spille det uten problemer. Ellers bruker jeg maskinen til skriftarbeid, generell surfing, lytting til musikk og kikking på film, og så videre. Ikke rare greiene.

Verdt å bruke penger på? Og hvis ikke, har dere da andre forslag?

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke prioriterer bærbarhet/vekt og design mer når du skal velge laptop. Bruken din tilsier at du ikke trenger et HD 5650-kort, ei heller en "slepbar" maskin på 3 kg! Som mange andre også (trolig) vil råde deg til, er å styre unna Acer. De har ofte mye varmeproblematikk og kommer dårlig ut i tester hva gjelder tekniske feil. Om du absolutt vil ha Acer, velg Timeline-serien.

Fant forøvrig ikke prisen på maskinen du linket til.. Hva er budsjett?

Vil du absolutt ha 15-16-tommer, eller er 13-14-tommer også greit (kanskje du har en ekstern skjerm til film tilgjengelig)?

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Timeline-serien er ikke så mye bedre, men jeg antar du mener TravelMate-serien?

Til din bruk har jeg et knallbra forslag!

https://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?page=vare&utm_source=Nyhetsbrev&utm_medium=e-post&utm_campaign=happyhour&produsentID=NN240EA%23ABN&bhcp=1

Denne maskinen er milevis over din nevnte Acer hva byggekvalitet og levetid angår.

Greit nok, 2GB RAM er i snaueste laget, men RAM er meget billig for tiden. Skjermkortet sliter ikke med spillene du nevnte, heller.

Lenke til kommentar

Hei, hei. Tusen takk til begge to for svar.

Budsjettet lå på 11 000. Denne kostet rett under 9000, men han som selger den er en bekjent, så jeg fikk den for en del mindre. Jeg er også ekstremt skeptisk til Acer, for da jeg fikk den jeg har nå høsten 2006 var den inne til reperasjon fire ganger i løpet av de første åtte månedene. Den har riktig nok oppført seg fint siden den gang, men likevel ... Han jeg kjøper den av har en selv han er fornøyd med, men sa seg også enig i at Acer kunne være ustabile greier, så jeg kunne bare få pengene tilbake om den ikke var noe særlig. Skader vel ikke å prøve den et par måneder, i det minste. Fingers crossed, som man sier over sjøen.

Takk igjen! Dere skal nå ha mottatt en virtuell klem hver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...