haakka Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 hmff..... nå er jeg sur jeg for nedom komplett her i dag (butikk, ikke webshop nei) kjøpte meg http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=1&s=pl mikken. da jeg kom hjem for å teste den ble jeg forbauset over den dårlige kvaliteten på mikken, så jeg for nedom komplett en gang til, så fikk jeg besked om at det ikke var bytterett på den, og at kjøpsloven ikke gjelder på salg over disk...?! så jeg fikk ikke byttet den. er det sant at kjøpsloven ikke gjelder med salg over disk?? [/url] Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 trodde da ikke det. man kan da bytte alt annet over andre disker. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 jeg vet det.....*sur* Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 er det sant at kjøpsloven ikke gjelder med salg over disk?? Skal vi være helt presise så gjelder ikke kjøpsloven lenger ved nytt salg. Etter 1.7.02 gjelder forbrukerkjøpsloven. Ingen av disse lovene regulerer bytting. Det står i angrerettsloven, men den gjelder ikke ved kjøp i vanlige butikker. En helt annen ting er at det er vanlig praksis å få bytte varer hvis man kommer tilbake innen noen dager / uke, og vare og embalasje er OK. Det kalles service. Hvis de ikke vil bytte, kalles det dårlig service (hvis de ikke har en god grunn). Noen, f.eks. Elkjøp, går ut med returrett. Dette er en ekstra service hvor de selv kan bestemme betingelsene. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 er det sant at kjøpsloven ikke gjelder med salg over disk?? Skal vi være helt presise så gjelder ikke kjøpsloven lenger ved nytt salg. Etter 1.7.02 gjelder forbrukerkjøpsloven. Ingen av disse lovene regulerer bytting. Det står i angrerettsloven, men den gjelder ikke ved kjøp i vanlige butikker. En helt annen ting er at det er vanlig praksis å få bytte varer hvis man kommer tilbake innen noen dager / uke, og vare og embalasje er OK. Det kalles service. Hvis de ikke vil bytte, kalles det dårlig service (hvis de ikke har en god grunn). Noen, f.eks. Elkjøp, går ut med returrett. Dette er en ekstra service hvor de selv kan bestemme betingelsene. så du sier at jeg ikke har rett til å bytte den? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 De kan med loven i hånd si nei, men det er dårlig service. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 De kan med loven i hånd si nei, men det er dårlig service. Det syns jeg er dårlig av komplett! Er du sikker på at den ikke er ødelagt da? Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hvilken som helst juggel-mic over 20 kroner jeg har vært borti har gitt "krystallklar" lyd.. Sikker på at det ikke er lydkortet ditt som legger til støy? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 (endret) 12345 Endret 10. februar 2009 av bfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå