Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Avtalepapirer om enighet mellom to parter

jeanettehey

Anbefalte innlegg

Klager, og jeg hadde kommet frem til en enighet i en sak, dermed trakk klager (min kyniske ekselsker) saken. Jeg skrev under på to like papirer, om en avtale som var eneste deal klager gikk med på for å trekke saken. Jeg sendte dem til andre siden av landet, til advokaten hans. Fikk beskjed om at papirer var mottatt og signert av klager, og at den ene papiret skulle sendes tilbake til meg samme dag. Nå har det gått sikkert over 6-7 uker. Og jeg har ennå ikke fått avtalen i posten. Skal jeg ha kopien, eller kan de ha funnet ut å ha kastet papiret , anngående avtalen?

- men uansett så må vi følge oss til avtalen som er satt, så jeg vil jo rette meg til den.

Dette er en syk sak. Fyren er ikke riktig god i hode, og har gjort meg ekstremt vondt. Men lurer på om dette er et lurespill fra hans side, - at advokaten hans har sendt papirene til han, også gidder ikke han å retunere kopien av avtalen til meg for å provosere meg til å mase om hvor papirene ble av.... For det er sånn han har vært hele tiden - ser ut til at han ønsker provokasjoner og spetakkel. ....

Skal slike avtalepapirer etterrett sendes som avtalt? noen som vet noe om det? Jeg driter i papirene , og vil aldri etterlyse dem, men er nyskjerrig på hva som er skjedd.... hehe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg får ikke lov å ringe advokaten eller kontakte han, for jeg har fått beskjed om at da vil klager ( min ekselsker) føle seg plaget. For da vil han høre av saken, og han vil overhode ikke høre et pip i fra dette, og meg. Og et eneste pip fra meg til advokaten hans, vil han oppfatte som plage, og da vil han mulig ha 300 000 i erstatning for det, har jeg fått beskjed på.

Men jeg var bare nyskjerrig.... for hvorfor det latterlige papiret ikke er kommet i min postkasse, det skulle jo vært der for lengst :-D haha lol....

Bare å ringe advokaten å be å få returnert den ene delen med underskrift, er ikke værre enn det. Finnes ikke noen spesiell rutine på slike ting.

Lenke til kommentar

Bare send han følgende mail, det er ikke plaging. Dessuten er jobben hans å være den du tar kontakt med..

Hei..

Vil gjerne ha ettersendt et stk. underskrevet eksemplar av avtalen mellom meg og yyy. Jeg har dessverre ikke motatt dette til tross for at det har gått x uker siden jeg sendte avtalene i retur med min underskrift.

MVH

XXX

Lenke til kommentar

Vi skulle dele gebyret fra forliksrådet avlysning av rettsak, og nå fant jeg en mail innpå mailen min der jeg fikk beskjed fra advokatkontoret hans, om at de hadde fått beskjed om at rettsaksavlysningen kostet 860, så jeg skulle betale 430 kroner. Jeg betalte dette med en gang.

Så i den annledning skrev jeg tilbake at jeg ikke fikk hadde mottatt eksemplaret av avtalen. Så nå får vi se hva som skjer... Angrer på at jeg sa det, er så redd for bråk. Men håper det går bra da....Lurer på hva som har skjedd med papiret....

skrev meldingen slik, og håper at dette ikke trekker opp verken han eller advokaten hans.... ( de blir så lett opptrekkt) :

Hei..

Så meldingen nå, anngående gebyret. Jeg satt med en gang over beløpet til klientkontoen som oppgitt.

Jeg må opplyse at jeg desverre ikke har mottatt underskrevet eksemplar av avtalen mellom meg og xxxxxxxxxx. Har ikke mottatt dette til tross for at det har gått ca 1 og en halv måned siden jeg sendte avtalene i retur med min underskrift.

MVH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...