Flimmer Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Dette er koden min reg bruker "noresize" med Dreamweawer MX, uten effekt. Kan noen se hva som er galt? PS! Jeg har forandrett frameborder til YES for at dere kan se hva som skjer <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd"> <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <frameset rows="112,456,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="topp2.html" name="over" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize id="over" > <frameset cols="181,718" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="meny.html" name="meny" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize id="meny"> <frame src="hoved.html" name="hoved" frameborder="no" scrolling="auto" noresize id="hoved"> </frameset> <frame src="bunn.html" name="bunn" frameborder="no" scrolling="NO" noresize id="bunn" > </frameset> <noframes><body> </body></noframes> </html> Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Testet i IE, og så ikke noe problem der..? Standard er vel noresize="noresize", men det skulle ikke ha noe å si dersom du kjører en rimelig vanlig browser. Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Testet i IE' date=' og så ikke noe problem der..? Jeg bruker IE 6.0 og Opera 7.11 og ingen av dem virker quote'] Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 uhm.. hva er problemet ditt egentlig? At frame'ene endrer størrelse når du resizer siden? Eller at brukeren kan endre størrelsen? Jeg tror "noresize" brukes til å låse slik at bruker ikke kan endre størrelsen direkte (ved å klikke og dra) Hvis det er størrelsen når du resizer som er problem.. prøv dette: <frameset rows="112,*,55" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="topp2.html" name="over" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize id="over" > <frameset cols="181,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="meny.html" name="meny" frameborder="yes" scrolling="NO" noresize id="meny"> <frame src="hoved.html" name="hoved" frameborder="no" scrolling="auto" noresize id="hoved"> </frameset> <frame src="bunn.html" name="bunn" frameborder="no" scrolling="NO" noresize id="bunn" > </frameset> BIW Lenke til kommentar
Flimmer Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 uhm.. hva er problemet ditt egentlig? At frame'ene endrer størrelse når du resizer siden? Eller at brukeren kan endre størrelsen? BIW Problemet mitt er at hvis man endrer størrelsen på vinduet blir størrelsen på framene endret og da blir designet borte ved at siden blir overkjørt av andre frames. Jeg trodde at hvis man satte noresize="NO" ville størreselne på framen være faste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå