Lahave Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hva innebærer det, mer enn at banken sjekker om jeg har betlingsanmerkninger og inkassosaker? Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Alt er avhengig av hva bakgrunnen for kredittsjekken er. Boliglån, kredittkort, etc. Men det vanligste er vel: Betalingserfaring Ligningstall Gjeldsgrad Næringsinteresser Eiendomsregister I noen tilfeller sjekker man også historikk på navn og adresser. Lenke til kommentar
Lahave Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Takk for svar. Bakgrunnen er boliglån. Jeg søker lån i en annen bank enn den jeg selv bruker (samboeren min sin), vil de likevel få tilgang til min konto-oversikt ved en kredittklarering, eller hvordan er dette?! Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 De får ikke tilgang til kontohistorikk fra din gamle bank. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Men alle betalingsannmerkninger osv. ligger i et felles register i norge, så det vil de få tilgang på. Lenke til kommentar
Lahave Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Ok, takk for svar. Siden banken da tydeligvis ikke kan se kontohistorikk fra min bank, hvordan ser de da f eks overtrekk på konto? Har hørt om de som ikke får lån fordi de har hatt overtrekk (om så for flere år tilbake), og jeg hadde et lite overtrekk i august i år. Ble det registrert som betalingsanmerkning? Har litt for lite peiling, merker jeg Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Nei det skal ikke ha noe å si. Alle kan være uheldig å overtrekke fra tid til annen. Det som kanskje er viktig her er hvor lang tid du brukte på å dekke inn overtrekket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå